Wie begint er binnenkort met Clomid deel 2

lenie wat goed dat je snel kan beginnen. hou ons op de hoogte hoor??



NATAS JIPPIEJEEEEE!!! oo wat goed. nu zijn we tegelijk zwanger . wat leuk. ben erg blij voor je. :dance:



luna nog een weekje en dan kan je ook gaan testen.



ik las gisteren trouwens dat er in de zomer veel vrouwen zwanger worden.dus wie weet volgt de een na de ander wel (hoop ik!)



lieve femmie ook jij thx voor je felicitatie.ik hoop ook dat jij snel zal volgen.vind het lief dat je toch elke keer naar mij vraagd. x



es ik vind het zo knap van je dat je zo positief blijft. ik vind jou heel sterk. dat wou ik wel ff zeggen. ondanks dat jij nog niet zwanger bent vind ik dat je je heel positief blijft opstellen. dikke kus.



minnie ook jij heel erg bedankt voor je felicitatie. hoe gaat het met jou en de kleine in je buik?? ik kan echt niet wachten tot ik de 3mnd voorbij ben. vind het wel eng en ik hoop gewoon op de eerste echo en dat ik een hartje zie kloppen.



noemi hoe gaat het met jou. ik voel me verder goed. nog geen klachten behalve opgezette buik en heb er ook een beetje last van. en me borsten voel ik nu wel wat.



dikke :-* voor iedereen.



xx jody

Heee meisjes,



Ben ik ook weer.



Allereerst Jody, gefeliciteerd met de zwangerschap. Het zal voor jullie wel een hele spannende worden. Geniet ervan (voor zover een misselijkheid of andere kwaaltjes het toelaten).



Jody; bedankt voor het compliment dat je vindt dat ik zo sterk ben. Dat gevoel heb ik zelf ook. Mijn positieve instelling helpt mij heel erg. Maar dat gedoe met Menzis knaagt toch enorm aan me. Gisteravond had ik ineens het gevoel dat ik nooit meer zwanger zou worden, nooit meer een eigen babytje in mijn armen zou houden. De hele nacht (en dat was al niet de eerste) heb ik met Menzis in mijn hoofd gezeten. Echt balen hoor.



Minnie; precies, zeker als ik na oktober nog niet zwanger ben en dan ook nog andere medicijnen moet gaan gebruiken. Clomid is nog wel zelf te betalen, maar als je moet gaan spuiten, wordt het niet leuk meer.

Hoe gaat het met de zwangerschap, nog last gehad van misselijkheid?! Dat kan zo’n domper op de feestvreugde zijn.



Femmie; ik heb vorig jaar nog hormooninjecties gehad (resultaat=overstimulatie). En hiervoor had ik een machtiging nodig. Echter ik heb maar 3 maanden gebruik gemaakt van de injecties, dus zou je denken dat er nog wat over is van dat jaar. Maar nee, zegt Menzis, de machtiging loopt van 23-08-2006 tot 29-08-2007 en tot deze datum worden beide medicijnen vergoed (Puregon en Clomid). Ja en daarna dan?! Dat staat dus nergens bij, en ik kan ze niet mailen, krijg steeds een foutmelding. Echt balen hoor.



Ja die krampen van afgelopen donderdag. Ik weet het ook niet. De een zegt dat het een eisprong kan zijn: kan inderdaad, maar volgens mijn berekeningen en die van de gyn, is dat bijna onmogelijk. En sommigen zeggen dat een innesteling niet 3 tot 4 dagen na de eisprong al kan. Maar er is er ook een die zegt dat het wel zo kan zijn. Daar hou ik me dan maar aan vast. Ik vond die krampen in ieder geval heel vervelend en wilde gewoon weten wat het zou zijn geweest.



Natas; super joh, een licht positieve test is positief. Spannend maandag dus, dan ga je toch nog een keer testen en weet je het zeker.



Lenie; fijn dat je kunt gaan beginnen met IUI, dan heb je eindelijk kans om zwanger te worden. Gaaf hoor!!! Het spuiten stelt niet veel voor, lijkt heel wat, maar is bijna gevoelloos, dat naaldje is zo dun.



Dat was het weer, voor nu. Tot later.



Dikke kussss, Es



p.s. omdat de zwangeren onder ons binnen 1 of 2 keer zwanger zijn geworden en ik er al 7!!! heb gehad, krijg ik steeds meer het gevoel dat het nooit ga lukken. Maar ik moet positief blijven, kom op Es het gaat gewoon lukken!!!

lieve es. ik had idd zoiets begrepen dat menzis de medicatie niet vergoed. ik heb een klein stukje gemist geloof ik. sorry voor dit.

heel erg vervelend dat ze het niet vergoeden hoor?? probeer ze anders te bellen.ik zou er toch ff achter aan gaan. het zal wel heel raar zijn als je alles zelf moest betalen. :wall:



ps es wanneer heb je je laatste clomid geslikt? en wanneer zou jij je ei moeten hebben dan?? ik heb een laat ei gehad waarom kan jij dan geen vroeg ei hebben dan?als ik het goed begrepen heb wat jij me zei van de dokter.



ik wou toch ff zeggen tegen iedereen dat ik heel erg blij ben dat ik ooit deze topic ben begonnen. ik ben ook erg blij dat er heel wat meiden mailen op deze topic en die toch een beetje geholpen worden door met elkaar te praten. :dance:



xxx jody

Ik lees vanalles over vergoedingen enzo. Ik denk dat ik vandaag maar even op de DSW site ga neuzen en anders even een mailtje naar ze typ om alles uit te gaan zoeken.

Doet die stomme site van dsw het niet!!!

Jody, hoe voel je je meis? Kan je het al bevatten?



Es, :hug: Ook al is een innestelling binnen 3 a 4 dgn na de eisprong onwaarschijnlijk, het hoeft allemaal niet vlgs het boekje te gaan hè. Daarom schrijven wij allemaal hier, omdat ons lichaam niet doet wat het boekje voorschrijft :wink:

Kan me voorstellen dat je angstig wordt van al die meldingen nu dat het nooit meer gaat lukken, is ook erg confronterend. Maar meis hou vol!!! Gelukkig ben je sterk en probeer je jezelf moed in te praten, maar als het ff niet lukt, dan schrijf het hier maar lekker van je af. Dat lucht op en dan helpen wij je er wel doorheen hoor :-*



Als ik naar die data van je machtiging kijk, dan is hij nog geldig, dus ik zie niet waarom ze nu al moeilijk zouden doen over vergoeden. Is het niet mogelijk om een verlenging aan te vragen? Of is dit een machtiging die maar 1-malig uitgegeven wordt?



Ik heb vanmorgen mijn beenharen ontkleurd!!!





Zo, ff feest vieren, die lelijke haren zie je niet meer :mrgreen:

(wilde ik ff kwijt)



En verder fijn weekend maar weer allemaal.

Bedankt voor jullie oppeppende woorden … heerlijk om zulke cyber-vriendinnen te hebben. En ik zal zeker, als ik ff in een dip zit, hier van me afschrijven.



Wat de vergoedingen betreft, ik ga manlief laten bellen, hij is wat daadkrachtiger dan ik.



Jody; wat jij zegt, ik kan maar zo een vroege eisprong hebben gehad. Ach ik weet het ook niet meer. Mijn lijf geeft van die tegenstrijdige signalen af. Ik moet gewoon nog 10 dagen geduld hebben.



Lenie; de Clomid is nog wel te betalen, maar de Pregnyl, die jij dus moet hebben, schijnt redelijk aan de prijs te zijn. Heb je ze al opgehaald?! Want daar heb je een machtiging van de gyn voor nodig, anders moet je ze zelf betalen. Moet je maar eens navragen?!



Femmie; de machtiging is nog maar 1 maand geldig. En ik weet niet of ik daarna een nieuwe machtiging kan krijgen, daar krijg ik maar geen antwoord op. En aangezien we na oktober (nog maar ff vanuit gaan dat ik dan gewoon zwanger ben) misschien met grover geschut (en dus ook duurder) zwanger gaan proberen te worden, weet ik nog niet waar ik dan aan toe ben.

Beenharen ontkleurd, waar heb je dat mee gedaan?! Hoe gaat dat in z’n werk en hoe vaak moet je dat doen?! Heb namelijk, net als velen van ons, PCOS en we hebben dus overtollige mannelijke hormonen in ons lijf. Als je mijn benen bekijkt, lijken het soms wel mannenbenen, ggrr.



Ga de boodschappen uitpakken, tot later.



Kusss, Es

hahahah femmie waarom hars of scheer je ze niet.

Allereerst: Jody gefeliciteerd!!!



Es: ik heb donderdag in de namiddag ook van die heftige krampen gehad. Dat was de dag na mijn IUI. Kan dus ook eigenlijk geen innesteling zijn, maar ook geen eisprong, want daar krijg ik een spuit voor, die is vastgelegd op woensdagochtend. Heb dan ook gisteren de gyn gebeld en die kon me ook niet vertellen wat het was. Als de pijn over was, was het in ieder geval goed.



Het lijstje… dit was mijn laatste Clomid ronde. Dus ik weet niet of het dan zin heeft om in het lijstje te staan…

Natas alvast een voorzichtige felicitatie :dance:



Es :hug: Ook jij krijgt je eigen baby in je armen. Goed dat je positief blijft!



Hier vandaag een paar druppels bruin/oud bloed verloren :think: Verder voel ik niks. Zit nu op dag 26 van mijn cyclus, dus kan het begin van een ongi zijn. Maar dat is dan wel vroeg voor Clomid. Ooooooh kon ik ook maar testen. Ik kan er nu (nog) zelfs mee leven als het niet gelukt is. Ik weet in ieder geval dat ik een eisprong heb met Clomid.

26 dagen is op zich met Clomid niet vroeg hoor. Hangt ervanaf wanneer je eisprong was. Normaal is 10 tot 16 dagen daarna je ongi (of posi test, dat laatste hebben we liever)

lieve angelbaby



ik wou je toch vragen hoe jij je nu voelt. je hebt nu toch je laatste iui gehad. en daar kan je best down van raken als het weer niet gelukt is. en er zijn best veel zwangeren bij gekomen de laatste tijd. het lijkt me zo moeilijk en zooooo oneerlijk tegenover jou. ik wou dat ik iets voor je kon doen. ik gun het jou ook zooo erg. vind je het niet vervelend om af en toe hier te mailen en dat je te horen krijgt dat er weer iemand zwanger is?? het lijkt mij zo moeilijk snap je.



ik weet dat je zwanger zal raken. dat is 1ding dat zeker is. maar ik wil dat je het nu word want ik vind dat je nu wel te lang hebt gewacht hoor?ik hoop dat wij je ook gewoon kunnen blijven steunen in goede tijden en slechte tijden. sorry voor dit gepraat maar ik zat de laatste dagen toch wel vaak aan je te denken en ik dacht , nu schrijf ik het maar gewoon op.

zoals ik al eerder zei, bij de 1 duurt het een aantal jaar en bij de ander is het zo gepiept.ik gun het je echt.



xxx jody

Angelbaby ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Jody. Zelfs ik (die net komt kijken) vindt het zo soms al oneerlijk dat mensen zo snel of makkelijk zwanger worden. Hoe moet het dan voor jou zijn. :-*



Ik heb volgens mij op dag 17 mijn ei gehad. Ik ga wel gewoon afwachten of ik ongi wordt. Er zit ten slotte niks anders op :lol:

Het gteeft inderdaad af en toe het gevoel dat het anderen meer gegund lijkt te zijn. Ik hoop zelf ook dat deze 6e poging gelukt is en zo niet gaan we gewoon weer verder met IVF.



Ik hoop nog altijd dat ik ook een keer kan opschrijven dat ik zwanger ben… Af en toe is het dan wel slikken als iemand anders het wel geworden is. Helemaal als ik hier titels zie staan van mensen die bang zijn dat ze bevallen op de verjaardag van een familielid of zo “die maand is al zo druk” Kortom, ik heb dat gevoel meer als ik mensen hoor praten over hoe makkelijk het wel niet was, of als ik dan een man hoor zeggen “ja, dat komt door dat superzaad van mij” Mijn vriend is ook super en toch werkt het nog niet. Als een van jullie in een “wanneer zwanger worden langer duurt” zwanger is, dan ben ik alleen maar blij voor jullie. Ik weet dat jullie echt waarderen wat je mag krijgen. Er zijn gelukkig ook veel mensen die het ook echt waarderen als ze wel binnen een jaar of zo zwanger zijn.



Misschien kan het lijstje uitgebreid worden met hoeveel maanden je al probeert… mochten jullie vinden dat ik er toch in mag; ik ben 28, eigen naam houd ik nog mijn eigen naam (niet veel mensen in NL die zo heten) en ben dus bezig met mijn 6e ronde Clomid en ben nu 27 maanden serieus aan het proberen zwanger te worden.



Tot slot: lief dat jullie er zo over na denken :hug:

angel denk maar zo, de dag dat je zwanger word komt alleen maar dichterbij. op een dag zal je droom uitkomen. sneller dan je denkt.



ik heet gewoon jody, ik ben volgende maand 23 dus schrijf maar alvast gewoon 23 op. ben nu zwanger en heb een zoontje die het niet heeft overleeft doordat hij veel te vroeg is geboren. (voor het lijstje)



xx jody

Es, ik zal je zo even pb’en welk merk ik gebruik voor mijn benen. Ze zijn nu weer helemaal toonbaar voor op het strand :dance:



Jody, ik scheer ze niet, omdat ik dat nooit heb gehoeven. Die haren zijn gekomen als complicatie op de orgametril. Ik heb met de FA overleg gehad en we verwachten dat het vanzelf weer gaat verdwijnen. Als ik het nu ga scheren zit er de rest van mijnleven aan vast. Dat wil ik niet.



Luna, komt een spannende tijd aan meis. Ik duim voor je.



Angel, meis, van mij mag je natuurlijk gewoon in het lijstje blijven. En ik herken zoveel van je woorden. Ik kan helaas niet anders doen dan duimen voor je. Zet hem op meis! Hou de moed erin :-*

Angel, ben het helemaal met Jody eens hoor.

En ik hoop dat het deze keer toch raak mag zijn! :-



Femmie, zou jij mij het middeltje ook eens willen pm’en? Ik heb er nl ook last van (PCO) maar heb nooit mijn bovenbenen durven ontharen/harsen, omdat je dan weer van die harde haartjes terugkrijgt :?



Luna, spannend hoor!



Femmie, voor jou toch ook wel spannend …



Natas, heb je nog getest??



Es, ieder mens is anders, gewoon even afwachten en ik hoop dat het toch raak is!! :-

Komt eraan noemi :-*



Ja, er komt wel een spannende tijd aan noemi. vlgd week mag ik gaan starten met provera. Begin er ergens wel naar uit te kijken, want heb vandaag weer enorme hoofdpijn. Echt niet fijn en heb het idee dat het echt van mijn ontregelde hormonen komt. Hoop alleen wel dat ik niet teveel bijwerkingen ga krijgen van provera :pray:

Femmie, thx! Heb je al een pm teruggestuurd.

Hoop ook dat je niet teveel last krijgt van de provera!

Maar daar gaan we niet vanuit toch?!!

hoi meiden



ik ga het toch ff zeggen. ik heb al sinds 4 jaar heel erg last van overbeharing. ik vind het verschrikkelijk joh!! zelfs in me gezicht. ik heb al een aantal keer een lichtflits ontharing behandeling gehad. bij de 1e werkte hij na 8 keer nog steeds niet zo goed want ik zag bijna geen verschil. daarna heb ik een vrouwtje leren kennen die doet het thuis, ik ben een paar keer bij haar geweest en zei had echt een super apparaat, ik zag gelijk verschil en het werd alleen maar minder. na een anderhalf jaar ben ik bij haar terug gegaan dat was vorige maand, toen zag ik dat ze een nieuw apparaat had , dus ik dacht al , oooo shit. en idd deze werkte ook niet zoals haar vorige apparaat. maar ik ga het nog een aantal keer proberen.

hihihihi. het is gewoon lastig



xxx jody