whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Niels word elke morgen wakker met meer muggensteken,en ik kan het

verd***mde beest niet vinden! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

en niels word gek van de jeuk,wat kan ik er nou op doen???(behalve koude washandjes!) je kan niks gebruiken onder de 2 jaar(azaron ed)

ai, wat naar voor hem

Is dat prikweg of beetweg ook niet geschikt voor kinderen onder de 2. Vraag het eens bij de drogist.

En voorkomen is beter, dus klamboe ophangen!

Heb je een hor in de raam???

Hier zelden muugen in Jinthe haar kamer (hor in raam en deur altijd meteen terug dicht doen) maar als er zitten en ik kan ze niet gevangen krijgen, dan steek ik zo’n apparaatje in gedurende een uur of twee.

Dan met hor in de raam voldoende lang laten verluchten en klaar…

Eucetazalf mag wel voor kleintjes…maar of het veel helpt aan de jeuk??

Bij mezelf alvast niet.

klamboe vind ik beetje te link nu, niels gaat er echt inhangen als tie hem te pakken krijgt.

heb horren voor de ramen,wss zijn ze via beneden ofzo binnen gekomen,door een deur ofzo.

ooow echt…als ik m te pakken krijg :twisted:

"he’s mine!!! :mrgreen:

Ik heb bij het kruidv*t muggestekkers gekocht voor in het stopcontact. Ze zoemen wel, maar sindsdien geen enkele mug meer gezien :pray: .

Groetjes Maartje

@mamaartje wrote:

Ik heb bij het kruidv*t muggestekkers gekocht voor in het stopcontact. Ze zoemen wel, maar sindsdien geen enkele mug meer gezien :pray: .

Groetjes Maartje

goed idee,morgen meteen halen dus… :thumbup:

oo ja, citronelle houdt muggen ook weg. Hier verkopen ze zelfs stickers met citronella op, die plak je dan op he bedje.

Of citronella op het bedje sprenkelen, op de lakentjes ofzo.

Ik zag in apotheek laatst ook antimuggenspray voor babies maar dat vind ik zelf maar niks…waar moet je overal spuiten, gezicht kan toch niet?? en dat stinkt en plakt. En is het wel veilig??

De tips die ik ken zijn al gegeven maar zou echt voor ene hor gaan want een mug steekt maar 1x had ik gelezen (?) als dit echt zo is betekend het dat er steeds andere muggen komen…

Anders even bij de apotheek navragen wat je zou kunnen smeren?

bij mij gaan die k*t beesten altijd achter een poster of iets degelijks zitten overdag …

agossie arm kereltje :hug: :hug: :hug:

@KleinBloemetje wrote:

De tips die ik ken zijn al gegeven maar zou echt voor ene hor gaan want een mug steekt maar 1x had ik gelezen (?) als dit echt zo is betekend het dat er steeds andere muggen komen…

Dat is een wesp, muggen steken wel vaker.

Prikweg is volgens de apotheek hier voor kindjes vanaf 2 jaar, ik heb jeukweg meegekregen. Een piepklein flesje maar wel geschrikt voor kinderen onder de 2 ( en baby’s dus).

Die muggen stekkers: hopelijk werken ze, want die wij hier hebben werkt voor geen meter. Het is al een ouder model, misschien dat het daar aan ligt.

Verder hebben we een soort citronella roller meegekregen. Met een spray spuit je al gauw te veel en het vervliegt. De roller rol je over de armpjes en het helpt hier goed. Ik had ook over het beddegoed gerolt en er zijn helemaal geen strepen ofzo te zien, ondanks dat er op het lfesje staat dat dat zou kunnen. En het is ook niet binnen 3 uur weer wegwant de volgende morgen rook je het nog, ik heb het 1 keer gebruikt en het is zeker nog 3 dagen behoorlijk blijven ruiken.

En als je er azijn op zou doen, dan moet je het er minstens 10 minuten op houden anders werkt het niet.

Toen ik in Spanje door een heel groot beest werd gestoken, deden ze er daar ammonia op en na een kwartier was het helemaal verdwenen.

Succes, hopelijk kun je er iets mee.

Als je de mug niet gevonden krijgt werkt prikweg van VSM goed tegen de jeuk en mag wel gegeven worden aan jonge kindjes (alleen opletten met plekken die ze in de mond kunnen stoppen, zoals op de handjes)

mag je ook geen nestocyl gebruiken? :think:

Ik smeer tegenwoordig overall (lees: op alle insectenbeten) Aloe Veragel op. Werkt ook heel goed.

Tandpasta erop smeren werkt ook goed tegen de jeuk!

@WoLa wrote:

mag je ook geen nestocyl gebruiken? :think:

Dacht ik ook gelijk…is topspul!

En die stekkers werken idd ook!

Vroeger toen ik klein was maakte m’n moeder met haar nagel een kruisje op de muggebult (gewoon zachtje drukken)en daarna een beetje azijn erop.

Vorigjaar ben ik er bij toeval achter gekomen dat dampo op de muggebult ook helpt tegen de jeuk. Het zal wel met de menthol te maken hebben want ik hoorde tandpasta ook al voorbij komen

Je hebt troewens dampo voor babytjes!

S6 met de muggen!!

Groetjes Wendy