Ik heb preventief een scrub voor huid en haar moeten gebruiken, omdat de mrsa ‘heerst’ op mijn werk.
Netjes gedaan, maar nu heb ik dus een gigantische grote knoop onderin mijn haar en ik krijg hem er niet uit.
Ik heb ze net gewassen, cremespoeling gebruikt en nog een haarmasker goed in laten trekken, maar ik kom er met de kam niet door. Kan er niet eens kleine plukjes van maken om het pluk voor pluk uit te kammen.
Heb verder ook niets in huis ervoor nu geloof ik.
Wie weet raad?
wat is mrsa ?
Maar ik zou je het advies kunnen geven plukje voor plukje je haar uit de knoop te halen. Maja dat heb je dus al gedaan. Euhm of met créme spoeling erin en dan proberen om er voorzichtig wat haartjes uit te trekken.
Of tsja gewoon eruit knippen, of is het heeel groot ?
heel groot
Zit al een half uur te kammen en heb misschien een halve centimeter onderaan eruit gekregen.
Mrsa is een bacterie die meestal voorkomt als je in aanraking komt met varkens enzo. Maar het wordt ook een ziekenhuisbacterie genoemd, en vanuit het ziekenhuis is die op onze werkplek terecht gekomen.
@Misty wrote:
heel groot
Zit al een half uur te kammen en heb misschien een halve centimeter onderaan eruit gekregen.
Mrsa is een bacterie die meestal voorkomt als je in aanraking komt met varkens enzo. Maar het wordt ook een ziekenhuisbacterie genoemd, en vanuit het ziekenhuis is die op onze werkplek terecht gekomen.
Iemand anders de klitten eruit proberen te halen?
En wat betreft mrsa…Het is een ziekenhuis bacterie (één die resistent is voor de meeste antibiotica’s )
Niet schadelijk voor gezonde mensen. Wel voor oude en zieke mensen.
Misschien met wat olijf- of zonnebloem olie?
@aapie wrote:
@Misty wrote:heel groot
En wat betreft mrsa…Het is een ziekenhuis bacterie (één die resistent is voor de meeste antibiotica’s )
Ik denk dat ze werkt met zieke mensen en om die reden ‘ontsmet’ moest worden.
Ik weet dat pindakaas helpt bij kauwgom in je haar. Misschien valt het nu ook te proberen?
@D. wrote:
@aapie wrote:@Misty wrote:heel groot
Ik denk dat ze werkt met zieke mensen en om die reden ‘ontsmet’ moest worden.
Die link had ik ook al kunnen leggen :wink:
Alleen niet met de varkens haha.
Is het geen idee om terwijl je je haren met cremespoeling in masseert er direct na tijdens het uitspoelen met een kam doorheen te gaan?
of is het inmiddels al gelukt?
olie op doen, of gliss hair cur, dat doe ik altijd bij klitten e.d.!
Bedankt voor de tips!
Ik heb na een uur kammen nogmaals onder de douche het haarmasker ingesmeerd, verder uitgekamd en heel voorzichtig weer uitgespoeld.
Uiteindelijk een klein plukje onderaan eruit moeten knippen, dalijk even de haren stijl maken met de stijltang, dan kan ik zien hoe groot de schade is.
Maar het valt niet op als ik gewoon een paardestaart met de krullen erin heb.
En anders van de week naar de kapper.
De mrsa was bij toeval bij één bewoner ontdekt, die al langer dan een half jaar geleden opgenomen was geweest in het ziekenhuis, nu hebben ook twee andere bewoners het en drie collega’s.
Dus om het uit te roeien wordt het hele gebouw preventief behandelt, maar blijkt nu dat ik het niet heb/had gelukkig.
Het kan ook niet zoveel kwaad als je het hebt, maar wonden en eczeem kan dan niet meer goed genezen, en het is overdraagbaar bij intensief huidcontact. Dus vanwege mijn kinderen mijzelf wel alvast laten testen.
Beetje mosterd na de maaltijd nu zie ik omdat je hem al anders te lijf bent gegaan. Maar misschien heeft iemand anders er ooit nog wat aan.
Want ik heb uit wanhoop ooit eens een keer de plukborstel die we voor de katten hebben gepakt en heb daarmee tot mijn eigen verbazing heel snel (en pijnloos) de meest verschrikkelijke klitten uit mijn haar kunnen borstelen :shock:
Olijfolie en Mayonaise…