whaaa!!! ik sta op het punt het op te geven!!

Ik word er helemaal gek van!!!

In de zomer hebben we Lynn in haar blote kont laten lopen (foute tussenstap… weet ik nu) . Ze had toen al interesse in het potje en deed ook regelmatig een plasje erin.

Na een kort weekje plaste en poepte madam helemaal uit zichzelf op het potje en ook de wc met verkleiner was erg in trek. Helemaal top dus. Maar met kleding is het een drama!

Ze weigert het zelf aan te geven en plast zo alles onder als je een minuut geleden nog gevraagd hebt of ze moest plassen.

Ze heeft absoluut controle, een paar keer merkte ik dat ze aan het plassen was en riep ‘stop’ tegen haar. Ze stopte gelijk met plassen en plaste op de wc weer vrolijk verder.

Nu loopt ze bijna een maand zonder luier overdag en ik loop nog elke dag te dweilen.

Ze plast regelmatig op het potje maar nooit uit zichzelf…

We plakken stickers, ze krijgt een surprise-ei na zoveel stickers en dat vind ze geweldig!!

We worden niet boos als ze in haar broek plast, wel helpt ze mee opruimen maar dat vind ze niet zo erg.

Ik sta nu op het punt om gewoon maar weer terug in de luiers te gaan want dit is toch geen doen???

Kan ik haar op de een of andere manier weer stimuleren om niet meer in d’r broek te plassen of moet ik inderdaad terug die luiers in en het even laten rusten

HELP!!! :?

Ik wil je niet ontmoedigen maar als ze na een maand nog steeds zo veel in haar broek plast lijkt het mij dat ze er gewoon nog niet klaar voor is.

Ik zou het dus even laten rusten en het over een paar maanden opnieuw proberen. Als ze in de tussentijd zelf aangeeft dat ze op het potje wil zou ik haar er gewoon opzetten.

Maar voorals nog denk ik dat ze er nog niet aan toe is.

Crystal, wat vind ze ervan als ze overdag weer een luier aan moet. Misschien helpt het om te zeggen dat ze weer een luier aan moet als ze niet op het potje of toilet plast. En anders zou ik idd ook gewoon weer een luier aandoen en het wat later opnieuw proberen.

Ik heb Anne hier gewoon steeds op het potje gezet en nu geeft ze het zelf aan. Het poepen duurde wat langer, maar nu zie ik aan haar wanneer ze dat moet en dan zet ik haar op het potje. Maar dit gaat af en toe nog wel eens mis. Maar ook het plasje gaat nog wel eens mis hoor. SWucces ermee.

ik denk dat ik dan maar terug ga naar een luier…

Vind het alleen zo jammer omdat ze wel alles zelf aangeeft en zelf op het potje gaat als ze geen kleding aanheeft :eh:

Probeer anders luierbroekjes. Dan heeft ze toch een luier aan, maar kan ze ook makkelijk naar de wc.

Ja, wilde ik ook al zeggen. Max ging ook goed een week of 2 geleden maar wil er nu niets van weten. Ik heb hem nu ook een luierbroekje aangedaan en als hij zich meldt kan ik hem gauw op de wc poten maar meestal gaat het toch in de luier.

Het komt wel meid. :hug:

Klinkt idd of ze er nog niet helemaal aan toe is Crystal!

trek haar lekker een luierbroekje aan, iedereen happy!

ik had dat met alissa ook hoor , in de blote kont ging alles goed en met kleren aan niet , bij haar was het net of ze kleren uit doen haar te veel werk was ,

toen heb ik haar weer in de blote kont laten lopen, een week, toen een week of 2 met alleen een onderbroekje aan , toen een leggingkje en zo ging het wel goed in eens

toen ze me met kleren aan nog een keer of 4 in een dag geplast in de broek , en toen had ik tegen haar gezegd dat ze nou toch echt wel niet meer in de broek plassen mocht want anders dan zou ik bij elke plas een magneetje van haar bord af halen , en dat vond ze vreselijk

misschien dat het bij lynn ook beter gaat als ze geleidelijk van blote billen naar een onderbroekje en dan een leggingkje en dan gewoon de kleren , maar dat heb je misschien al geprobeerd :think:

hier ging het toen goed , en nou een half jaar geen ongelukje meer

Hier hetzelfde verhaal. Wij hebben het laten rusten, ook, omdat er 2 baby’s onderweg waren en ik niet wist in hoeverre het wel slim zou zijn om er dan mee door te gaan.

Nu gaat ze af en toe naar de wc, maar daar houd het bij op…

We hebben nu officieel potjes-pauze :mrgreen:

Na de feestdagen proberen we het wel weer ofzo…

Probeer het anders gewoon zelf in de hand te houden. Kijk hoeveel ze drinkt, wat de plastijden zijn en laat haar gewoon plassen.

Ik zet lente op een dag gewoon op vaste tijden op de wc. Als ze dan gewoon heeft gedronken zoals normaal, dan is dat prima. Heeft ze een keer meer gedronken dan hou ik het in de gaten en nu geeft ze het zelf ook aan.