wespennest

jakkie,net een wespennest verwijderd uit een vogelhuisje hier in de tuin,het was nog maar een klein bolletje wel vol met eitjes



het bolletje zit nu in een afgesloten plastic zakje,maar wie weet wat ik er mee moet doen?

ergens anders in de natuur los laten of de fik erin zoals ik soms hoor? :think:



hier gaat de fik er in

we hebben er al vaker eentje vernietigd in t verleden…ben niet zo van beestjes doodmaken maar ik moet geen wespennest bij de boerderij

heb je geen lastige buren of zo :mrgreen:



maar goed dat je het op tijd hebt gevonden :thumbup:

nee geen lastige buren :mrgreen:

mn man gaat het spul ergens in de natuur zetten

ben ook niet van het dood maken maar vind wespen toch best eng met kids en dogs hier

wij hadden een paar jaar terug een nest,.ons dochtertje was toen 3 ofzo…en wij wonen in een boerderij, elke keer als ze de schuurdeur uitrenden zij en dr broer knalde de deur achter ze dicht, en telkens als dat gebeurde was er een wolk boze wespen :shifty:

doodeng, toen bleek er onder de dakgood juist boven die deur een wespennest te zitten, dus elke keer reageerden die beessies op de trilling van de dichtslaande deur

dat was echt een joekel van een nest zo n grote witte papieren voetbal.



wij hebben er wel gif in gespoten en het daarna verbrand. het was te gevaarlijk om dat zomaar daar weg te halen en te verplaatsen



ik heb ook wel eens een wilde bijennest gehad, daar bel ik wel iemand voor om het te verplaatsen , de bijenstand heeft t al moeilijk.

ik geloof niet dat de wespen t erg moeilijk hebben

ieks dat was wel een grote dan :shock:

deze was misschien 5cm doorsnee,dus aardig klein

zat ook maar 1 wesp in en heel veel eitjes,die waren nog niet uitgekomen