wespennest onder de dakpannen

ik zag net dat er weer een wespennest bij ons onder de dakpannen zitten.

nu heb ik gebeld naar zo’n bedrijf die ze kan bestrijden (niet weghalen)



de kosten zijn 40 euro :shock: voor 2 min werk



ik zit er nu sterk aan te denken om zelf aan de gang te gaan…

wie heeft er ervaring in het bestrijden van wespen die onder de pannen zitten? ze zitten precies boven het slaapkamerraam van floris :shifty: :?

Ik zou je toch adviseren het te laten bestrijden door zo’n bedrijf.

Je kunt zelf wel aan de gang gaan maar je weet niet hoe groot het nest is en hoe agressief ze zijn.



Ik heb er de laatste twee dagen twee laten verwijderen/bestrijden.



Eentje zat bij de ingang van een van onze schuren. Manlief was met die deur bezig omdat die klemde en werd zo door een paar van die dingen gestoken.

En dat doet dus wel behoorlijk zeer kan ik je vertellen :shifty:



Als je toch lekker eigenwijs zelf aan de gang wilt :wink: kun je wespenpoede halen en dit in de opening van het nest doen. Het beste is dit te doen aan het begin van de avond heb ik mij laten vertellen.



Succes!

ik denk dat ik idd hiermee mijn krenterigheid maar moet laten varen…ik ga wel bellen…mijn man zei ook wel dan doe ik het wel …uhmm ammenooitniet he…die lui hebben zo’n pak aan en het zijn er ontzettend veel :shock:

40 euro om van zo’n nest af te komen.

Ik zou zelfs 100 betalen denk ik :shifty:

@joseetje wrote:

40 euro om van zo’n nest af te komen.

Ik zou zelfs 100 betalen denk ik :shifty:




wat me wel is opgevallen dat het erg kan schelen als je even gaat rondbellen hoor. de prijzen varrieren van 35 euro tm 110 euro :shock:

110 Euro! Jeetje, dat is wel heel erg veel.



Heb ik ook wel eens gehad met een ruitje vervangen. Men kwam met flinke bedragen van €120 tot € 200. Heb het uiteindelijk keurig laten vervangen voor maar liefst €30,-.

niet zelf gaan bestrijden! Is niet zonder risico/gevaar. En eu 40,- valt wel mee hoor. Ik heb vorige zomer eu 50,= betaald en die man is zeker een uur bezig geweest. Je krijgt dan ook een garantie dat ze weg zijn (De koningin moet dood zijn) zo niet, dan komen ze terug (de wespen natuurlijk ENn de bestrijder -kostenloos-)



Ik heb er geen meer gezien in die buurt, dat was me die eu 50,= echt wel waard met 2 kleine kids in huis!





Dit zat een paar weken terug in onze garage en heb ik wel zelf weggehaald ( er zat maar 1 wesp bij; potje eronder, plamuurmes erover en deksel erop, klaar): (sorry beetje onscherp :oops:

Ik zou het ook niet zelf gaan proberen. Zet je krenterigheid opzij, voordat je zelf een krentenbol wordt van de bulten :mrgreen: sorry, flauw grapje.

oef lekker dan!!!



heb je al besloten wat je gaat doen??



wij hebben hier in de boom voor ons huis ook een nest hangen, gelukkig geeft deze geen last!!!tot nu toe :wink:



heel veel succes met je nieuwe huisdiertjes :wink: :hug:

Hier hadden we 2 maanden geleden op zolder zo’n ienimie nestje hangen, vriendlief heeft hem zelf weg gehaald, er zat niks in, maar ik ben wel blij dat we hem optijd ontdekten.

@kimmetje23 wrote:

oef lekker dan!!!



heb je al besloten wat je gaat doen??



wij hebben hier in de boom voor ons huis ook een nest hangen, gelukkig geeft deze geen last!!!tot nu toe :wink:



heel veel succes met je nieuwe huisdiertjes :wink: :hug:




ja ik heb gebeld…in de loop van maandag komen ze lang om die enge beesten dood te spuiten.ik vind het maar ontzettend eng zo bij floris zijn slaapkamer…gelukkig heb ik horgaas voor zijn raam zitten :wink:

je kan ook zelf spul kopen en die moet je savonds rond acht erinspuiten ofzo…



me buuf heeft et geprobeerrt van baat et niet dan schaat et niet… of is het schaadt? maar ze zijn terug, dus nu laat ze alsnog zo bestrijdingsdienst komen.



In sommige gemeenten doet het gemeentewerk het ook wel. Hier zijn ze er nl sinds een paar jaar helaas mee gestopt!

@merel33 wrote:

ik zag net dat er weer een wespennest bij ons onder de dakpannen zitten.

nu heb ik gebeld naar zo’n bedrijf die ze kan bestrijden (niet weghalen)



de kosten zijn 40 euro :shock: voor 2 min werk



ik zit er nu sterk aan te denken om zelf aan de gang te gaan…

wie heeft er ervaring in het bestrijden van wespen die onder de pannen zitten? ze zitten precies boven het slaapkamerraam van floris :shifty: :?




wij hebben het vorig jaar ook laten doen, rond de 20 euro geloof ik

ik zou er echt NIET zelf mee aan de gang gaan, is levensgevaarlijk!



ik weet niet of je in de buurt woont, kan anders even doorgeven wie hier is geweest.

o sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen, lees net dat je al iemand hebt gevonden… :slight_smile:

@Esther28 wrote:

o sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen, lees net dat je al iemand hebt gevonden… :slight_smile:




ommen :wink:

o haha, dat is nog eens dichtbij, zijn we buren! :wink:

@Esther28 wrote:

o haha, dat is nog eens dichtbij, zijn we buren! :wink:




nu maak je me wel heel nieuwschierig…vertelll desnoods via pb 8)

ik woon in Nieuwleusen (gemeente Dalfsen)

dan ben je idd echt een buuf…gaaf zeg :thumbup: :mrgreen:

ja grappig he??



is de wereld weer klein…