Wespen (nest)?

We zijn vandaag in de slaapkamer van mijn zoon bezig geweest en toen vonden we heel veel dode, of bijna dode wespen. :think:

Mijn zoon heeft het afgelopen (half) jaar nauwlijks tot niet in zijn eigen kamer geslapen en zijn kamerraam stond eigelijk altijd open.



Nu zat er vanavond een wesp in zijn lamp.



Ik heb in zijn kamer geen wespennest gevonden (nog), maar ik gok dat er in elk geval ergens een dicht in de buurt moet zijn :think:



Hoe pak ik dit aan?

Ik vind wespen echt eng!

Ik lees even mee… wij hebben dit op de zolder. (waar ik ook vaak kom, en dus niks opgemerkt heb… ja dagelijkse dode wespen)

even je gemeente bellen en vragen of zij de wespen doden met een gif en anders een professional bellen. Het absoluut niet zelf gaan doen!



Wij hebben een nest in de overkapping gehad en dat laten bespuiten (hoe noem je zoeiets eigenlijk?) door een professionele ongedierte bestrijder en koste ons iets van E50,- Later bleek dat we het door de gemeente gratis hadden kunnen laten doen.

Ah, maar die kun je ook bellen als je geen idee hebt of dat wespen nest bij je in huis zit? :think: Kan natuurlijk ook bij de buren zitten?

Ligt aan je gemeente of ze het gratis doen.

Wij hebben het 2 jaar terug gehad in de spouwmuur van de woonkamer.



Gemeente gebeld, nee mevrouw doen wij niks aan, moet u zelf een verdelgingsbedrijf bellen.

50€ betaald 2u later alles dood.

ik zou even met de ongedierte bestrijder bellen, of ze wespennesten ook kunnen op sporen.



Wij hadden 3jaar terug ook een wespennest in het dakkapel, we wisten eerst ook niet waar die zat. Ik ben toen zelf buiten gaan zitten, en ben gaan kijken of ik wespen zag, na een tijdje goed kijken, zag ik wespen en steeds gingen er wespen naar dezelfde plek(onder de zijrand van het dakkappel), en daar bleek het nest dus te zitten.

Maar daar moet je wel even de tijd voornemen. Aan de buitenkant van je huis de waar de kamer van je zoontje zit, een tijdja gaan zitten kijken, of je iets vind waar ze naar binnen gaan, of een wesp die daar binnen zit gaan volgen.

Je hebt ook spuitbussen, te krijgen bij Kruidvat geloof ik, voor mieren en bijennesten van Vapona geloof ik. Ik had er in april eentje en kwam er een paar dagen voor Sem zijn verjaardag achter. Zat in de spouwmuur buiten meteen naast het kozijn van de achterdeur en wilde buiten feestje vieren, ik ben dus ook panisch voor die dingen… Ben met die spuitbus aan de gang gegaan, in de wegren stand uiteraard :mrgreen: , 's avonds als het afgekoeld is en schemert, dan zijn ze allemaal suf en weer terug op het nest. Ik heb er daarna geen één meer gezien dus werkte goed!

Ik lees ook even mee, afgelopen weken al een aantal keer eenb wesp in mijn slaapkamer lamp gehad, gisteren met onkruid wieden opeens 4 wespen tegenlijk op mijn hand, werd meteen ook door alle 4 gestoken, geen prettig gevoel :?



Keek omhoog zit er een heel nest bij mijn schuur, zag ze dus ook aan de binnenkant van de schuurdeur door het raampje heen. Net effe door een kier van de deur gekeken, lagen honderden dode wespen :shock:



Werd er bang van :shock: