De kids zitten nu 3 dagen op KDV.
Ik ben werkzoekende, maar momenteel zijn er gewoon geen banen (in mijn branche) voor 3 dagen. Wil ik een kans maken, dan moet ik nadenken over 32 uur, dus 4 dagen. Zijn er merkbare gevolgen op lange termijn als ik de kids 4 dagen op KDV doe?
Zijn er hier dames wiens kids 4 dagen op KDV zitten? En hoe gaat dat?
Ik zal ze zeker missen. Ik weet dat dit een rare vraag is, maar goed, zit er wel mee.
Ik werk 23,5 uur per week…en de jongste is dan bij de gastouder. Vier dagen van half 8 tot 2 uur…hij vindt het geweldig,speelt met de kids,knutselt…straks gaat hij naar school en dan zijn ze nog maar heel af en toe bij de gastouder,als ik ochtenddienst heb,en af en toe eind middag een uurtje…onze gasouder woont achter ons dus kids spelen met hun eigen vriendjes buiten…
ik werk als gastouder en mijn ervaring is dat 4 dagen voor kinderen heel erg intensief is,ze zijn op kdv en bij gastouders actiever bezig als thuis waardoor ze meer vermoeid raken.
omdat er steeds andere kinderen zijn weten ze niet van ophouden,maar nood breekt wet als je anders geen werk kunt vinden heb je weinig andere keus lijkt mij
zeker als de noodzaak om te werken meespeeld,persoonlijk vind ik 2 a 3 dagen voor de kinderen idiaal.
ligt ook beetje aan hoe lange dagen het zijn sommige zijn hier van 8-18 en dat is behoorlijk heftig,mocht je kortere opvangdagen hebben is het voor kinderen beter te doen.
succes
Is het geen optie als je partner 1 dag minder gaat werken (of ouderschapsverlof) en dan voor de kids kan zorgen? Dan ben jij 1 dag bij de kids, je partner 1 dag bij de kids en de andere 3 dagen bij de opvang. Ik zou die 3 dagen dan niet achter elkaar doen, dus bijvoorbeeld maandag en dinsdag en donderdag.
@sassie1980 wrote:
Is het geen optie als je partner 1 dag minder gaat werken (of ouderschapsverlof) en dan voor de kids kan zorgen? Dan ben jij 1 dag bij de kids, je partner 1 dag bij de kids en de andere 3 dagen bij de opvang. Ik zou die 3 dagen dan niet achter elkaar doen, dus bijvoorbeeld maandag en dinsdag en donderdag.
Of opa/oma/tante ofzo een dagje laten oppassen? Ik ging ook 32 uur werken, Joas ging in het begin 3 dagen naar het kdv (mijn maximum, dacht ik toen, maar ik vond het toch te veel, gevoelsmatig dan) hij is naar 2 dagen gegaan, en de rest heeft mijn zus opgepast. In ieder geval een stuk rustiger en in ons geval ‘meer thuis’ dan het KDV.