Werk verhaaltje ...

Vandaag (12-07) was weer eens zo-een-dag bij mij op het werk …

Kan daar niet te veel over roeppen op mijn eigen weblog i.v.b. met meelezend management endergelijk gespuis, dus jullie zijn even het haasje …



Vandaag stond ik op station Leiden (voor de gene die mij niet kennen, ik werk bij dat bedrijf met die grote gele dingen die nooit op tijd zijn, althands voor 14% niet), mijn taak was vandaag in het kader van een proef van de NS om zelf maar meer ‘blauw’op de stations te krijgen aangezien de beloofde 400 extra spoorweg politie agenten er na 4 jaar nog niet zijn… ik dwaal af… mijn taak was vandaag “Toezicht & Veiligheid” rondlopen op het station, mensen info geven, voor Rook-Politie spelen, fietsers tackelen die niet in de hal mogen fietsen, zwartreizigers overnemen van collega’s in de treinen, en ander gespuis in de gaten houden.



Zo is het ook al een tijdje verboden om reclame uit te delen, propaganda te maken, drukwerk verspreiden, actie te voerden enz enz zonder schriftelijke toestemming van Ns… logisch anders word het echt een zooitje … je ziet het nu soms al bij stations als je naar buiten loopt, je word haast aangevallen door een meute vrijwilligers/studenten van FosterParents, Ammnesty International, RodeKruis, PLAN, stichting slachtofferhulp… enz enz. daartussen nog de straatkrantverkopers.

Maar goed om die meute dus buiten de deur te houden zijn er dus huisregeltjes.

Die gelden ook voor politieke partijën neem ik maar aan, ik heb namelijk nooit tijdens de opleiding Buitengewoon opsporingsambtenaar geleerd of gelezen dat die wel vrijstelling hebben van regels en wetten in iedergeval.



Zodoende komen we ondertussen bij de reden aan waardoor ik jullie nu verveel met dit geneuzel… jawel… ‘GroenLinks’ hield gisteren en vandaag een handtekeningen aktie tegen de plaatsing van de OC chipkaart poortjes op het station. Een beetje laat want die poortjes staan er ondertussen al een paar weekjes, maar goed ze doen die aktie want dat doen lokale politieke partijën die het ergens niet mee eens zjin al heeft politiek Den Haag allang beslist dat het gaat gebeuren.

GroenLinks heeft geen toestemming gevraagd en dus ook niet gekregen om deze aktie IN het station te doen dus redelijkerwijs werden ze gisteren weggestuurd richting de deur om daar vrolijk verder aktie te voeren.



Dat vond de fractievoorzitter Jos Posthuma van GL blijkbaar niet lief… of leuk, want zo zou hij gisteren tijdens een gemeenteraads vergadering verteld hebben dat hij hoogst persoonlijk vandaag meeging en kostte wat kost IN het station handtekeningen ging verzamelen.



Voel je hem al een beetje aankomen?.. Ikke dienst als Toezicht en Veiligheid en meneer Jos die een statement wil maken… :shifty:



“Loek, kom eens uit” kraakt er door de portofoon… “Zeg het maar over”…zeg ikke dus… “zou je even hier heen kunnen komen”… enzodoende loop ik weg van mijn net ingschonken kopje koffie richting de Hal… alwaar dus die meneer Jos (zijn naam en wie hij was wist ik toen nog niet) in een hevige discussie met een service medewerker verwikkeld was.



Om een lang verhaal nog langer te maken (heey tis nu 0.45u ik heb de tijd) Ik hoor het allemaal aan en wijs meneer Jos erop dat mijn collega gelijk heeft en dat hij zijn aktie binnen moet staken. Want anders zou ik moetten optreden, boetes schrijven, ene boel papierwerk en dat is totaal niet nodig als meneer gewoon net als alle andere buiten de deur gaat staan, waar presies diezelfde mensen langs komen als binnen bij de deur…



Maar nee, dat maakte geen indruk, sterker nog ik (de NS) zou hem belemmeren bij zijn vrije menings uitting… :o

Dus na een dieppe zucht… “meneer, nogmaals (toon legitimatie), u bent niet in het bezig van een toestemmings brief, u voldoet niet aan een aanwizing van ns personeel en u verstoord de goede bedrijfsgang. Dat zijn 3 feiten waarvoor ik u kan verbaliseren. Ik geef u nog 1 maal de kans om zelf naar buiten te gaan enz enz blabhblah…



Nope nada nix, “nee dat weiger ik” zei hij vrolijk “ik werk niet mee want ik WIL juist aangehouden worden.”

En toen begon er ergens in mijn hoofd een alarmbelletje te rinkelen… ff stapje terug, even doorvragen, en ja hoor… meneer is dus fractie voorzitter, gemeente raadslid, hoofd van zijn postzegel verzamel clubje enz enz. Niet echt handig om daar als simpel NS medewerkertje een hoop stampij mee te gaan maken, zeker niet nu er plots een camera ergens vandaan kwam. Dan maar de Pro’s inschakelen.



De Politie kwam redelijk snel en na veel discussie hebben ze meneer toch maar meegenomen ivb lokaal vredebreuk…

Later op de avond kwam de agent in questie nog even langs en vroeg ons even alles op papier te zetten want die meneer zat zelfs nog vast om een verklaring af te leggen (arme agent die dat moet doen).



Maare nu even de conclusie van dit verhaal, wat vinden jullie daar nu van?

Die fractie voorzitter van een politieke partij (lokaal), een gemeente raadslid notabene die misbruik maakt van het rechtsysteem, om af te dwingen om binnen een station handtekeningen te mogen verzamelen. kostbare uren van politie agenten, en straks het O.M. en een rechter plus alles wat daarbij hoord? Iets af te dwingen dat al jaren is dichtgetimmerd door wetten die ouder zijn dan hijzelf.

Puur om nu ook in de pers (rara hoe kan dat binnen no time stond het al online)

De Ns slecht afteschilderen als boeman.



En dan staat dat artikeltje ook nog eens vol met onzin. Nix "onder andere’!..aleen hij… nix aangifte, hij wilde zelf door de politie aangehouden worden, dat verkondigde hij ook aan iedereen die het wilde horen.



afijn … zie daar uw gekozen vertegenwoodiger (als u in Leiden woond en op GL heeft gestemd), is dat nu een iemand die een goed voorbeeld geeft en een degelijk politiek leider moet voorstellen?

Leuk bedrijf hè, dat NS!? :mrgreen: :wink:



En dat Gemeenteraadslid: die moesten ze… nee dat is niet sociaal gewenst wat ik nu zeg… maar opknopen, mag dat nog tegenwoordig. Wat een %^^(&!!! Idd misbruik maken. Hij maakt zichzelf en zijn partij belachelijk dus bij de volgende verkiezingen zal het nog minder worden voor die partij. Kan dat nog? :think: :angel: :mrgreen:

Ik vind dat er zelfs op landelijk niveau regelmatig, door sommige politici misbruik wordt gemaakt van hun “macht” positie. Kan nu even geen voorbeelden uit mijn mouw schudden, maar het gebeurd regelmatig en ik vind het te walgelijk voor woorden.



Punt is vaak bij een aantal van die die lokale politici, die vinden zichzelf zoooo belangrijk! Die lopen rond alsof ze het hélemaal hebben gemaakt, boven de wet staan, God zelf zijn…



Zielig, triest en verdrietig vind ik het!

dus zo zit dat in elkaar… weer wat geleerd… je hoort altijd maar 1 kant van het verhaal, maar deze kant is minstens zo interessant. wat een vreselijke vent zeg, die jos huppeldepup.

not done… :naughty: wat een opklopperij van die kerel!

:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

ja het zal wel vaker gebeuren… maar toch fijn dat je het ons hebt verteld, het is idd ook eens goed om de andere kant van alle lof verhalen te horen.

(nu stemde ik toch al geen GL gelukkig)

:shock:



Wat een manier zeg… blaaskaak. Nee, zó werf je lekker leden voor je partij. Nou, mij hadden ze al niet, maar krijgen ze nu helemaal nooit… :evil:

tja wat zal ik zeggen… politici :?



goed om deze kant van het verhaal te lezen maar het verbaast me niks. Mensen in grote auto’s hebben immers ook méér rechten op de openbare weg, dat weet toch iedereen :think:

Hou op over groenlinks in Leiden :twisted: :sick: :silenced:

Zielig gedoe vind ik het. Die poortjes staan er inderdaad al lang dus het is een beetje mosterd na de maaltijd om je daar nu over op te winden.

Meneer Jos kickt gewoon op die aandacht.

blech



ooh ps: Fijn dat jullie die mensen wegsturen, want ik vind het onwijs hinderlijk om op het station aangesproken te worden door allerlei instanties met een zielig verhaal.

ach gut, hij moest zeker laten zien dat hij ook eens werkte. Nou ja werkte. Zielig hoor. hebben in Delft ook regelmatig met die heren politici te maken, die het allemaal beter weten.



Helaas… :wall: