Wennen??

Omdat de juf ziek was is het wennen er hier ook een beetje bij ingeschoten. Uiteindelijk is Yoni 3 dagen voor ze jarig was een ochtendje wezen kijken. Maar meer niet. Normaal kunnen ze een paar dagdelen meedraaien. Voor Yoni was dat geen probleem. Ze is ‘gewoon’ naar school gegaan. Aan het begin kreeg ze nog wat extra aandacht, maar meer ook niet.

dit doen ze, omdat dan zijn ze er net, en hoeven ze ineens heeeeeel lang niet naar school.

hoe het wennen gaat, is per school verschillend.

bij de ene gaan d ekids eerst alleen 'smorgens.

hier gelijk de hele dag.

ze komen hier af en toe al bij dekleuters;

als een kind van de peuters naar de kleuters gaat, gaat het met kind met de hele klas zijn/haar stoeltjes er naar toe brengen :mrgreen:

Ze mogen maximaal vijf dagdelen wennen hier.

In de maanden juni/juli is het zo onrustig op school, en zijn de groepen één veel groter, dat wij het inderdaad ook afraden om te wennen.

Meestal spreek ik met de ouders af dat ze een keertje komen als we aan het buiten spelen zijn. Dan hebben ze mij al een keer gezien en de sfeer een beetje kunnen proeven. En dan kunnen ze gewoon na de zomervakantie meteen beginnen in een nieuwe, kleinere groep één.

Misschien dat er nog wel wat over in gaat staan in de brief die we nog gaan krijgen. We gaan er in de vakantie wel een paar keer langs op de fiets :stuck_out_tongue:

Mijn oudste kon in de weken voor zijn 4e verjaardag 3 ochtendjes wennen, maar ik denk dat het zonder dat wennen ook wel goed was gegaan. Hij had namelijk helemaal geen zin meer in de peuterspeelzaal nadat ie een stukje kleuterschool geproefd had!

Donney gaat in Augustus ook naar de basisschool,maar hij mag toch nog 3 keer komen wennen in juni,zo weet hij toch een beetje wat de basisschool is.Hij heeft er zelf heel veel zin in,zijn moedertje wat minder hoor :? .

Urs :wink:

Bij ons mogen de kinderen van juni/juli ook niet meer komen wennen.

Puur omdat we dan allemaal al groepen van 30 kinderen hebben en dat voor een “wenner” niet prettig is.

wel hebben we dan een dagdeel afgesproken dat de oudste kleuters naar groep 3 gaan om te wennen en dan kunnen de nieuwe kleuters komen wennen.



Verder mogen de kleuters dien niet in die maanden jarig zijn maximaal 10 dagdelen komen wennen. dus het mag 10 keer maar hoeft het niet.



Verder is het vaak vooral voor de net 4 jarige kinderen erg energievretend om 5 volle dagen naar school te gaan. Kijk dus goed naar hoe je kind het ervaart en of het kind er voldoende energie ervoor heeft. Wanneer je kind het echt niet trekt overleg dan even met school of het goed is dat je je kind even een middagje thuis houdt om bij te slapen :wink:

Mijn zoontje is van 10 juni en op school hadden we al afgesproken dat hij pas na de grote vakantie zou beginnen en alleen nog zou komen op de doorschuif ochtend. Maar intussen zijn we verhuisd. Op de nieuwe school werden de kleutergroepen in de loop van het jaar te groot. Dus is er na de kerstvakantie een nieuwe groep gestart met 7 kinderen die in de kerst vakantie jarig waren. Kinderen van de maand juni kunnen nu dus ook gewoon komen. Mijn zoontje heeft 3 ochtenden meegedraaid en maandag gaat hij in het echt beginnen. Kan hij heerlijk nog 4 weken wennen in een kleine groep met alleen groep 0 kindjes voordat hij na de grote vakantie in een grote groep met groep 1/2 kindjes terecht komt.

ik ben ooit begonnen met een groep nul. Zat ik inderdaad ook met acht kinderen. En dan schoven ze na een maand of wat door naar groep één. Heerlijk veilig voor de kinderen en de nieuwbakken ouders…

Helaas is het niet altijd realiseerbaar op een school. Maar ik vind het een geweldige start voor de net 4 jarigen…

Wertk ook op een basisschool in groep 1/2. Bij ons mogen de kinderen ook 5 dagedelen komen wennen. Krijg er vanaf dinsdag nog een kindje bij die net 4 is geworden. Maar de rest van de kindjes komen na de vakantie erbij. De reden is ook dat het nu een erg drukke en rommelige periode word vlak voor de vakantie en nieuwe kindjes houdt ook extra in de gate en krijgen extra aandacht. Na de vakantie kan ik dat veel beter, omdat inderdaad de grote dan naar groep 3 zijn.



Ook denk ik dat je in het begin je gevoel moet volgen en als je merkt dat je kindje het nog niet trekt een hele dag in overleg met de juf een middagje een keer thuis houdt.



Zo’n nulde groep zie ik ook als een groot voordeel, helaas kan dat bij ons niet.



Groetjes Juudje

Nou vandaag is het zover,Donney is vandaag voor het eerst aan het wennen :cry: :cry: :cry: Hij vond het helemaal leuk en had geen erg meer in mij maar ik ik loop nu een beetje met mijn ziel onder mijn arm :cry: :cry: :cry: Ze worden zooooooo snel groot bah ik vind dit echt even niet zo leuk,maar ja het zal ook voor zijn moedertje wel wennen :smiley:

Urs :-*

ja erg he.

gewoon niet weten wat je zal gaan doen.

en uiteindelijk alleen maar naar de klok kijken van kan ik hem al ophalen?

het is echt even wennen.

succes meis !!

En…? Urs, hoe heeft hij het gehad?

Nou hij heeft het echt heel leuk gehad,hij was er helemaal vol van!!!Maarre ik was ook errug blij om hem weer op te mogen halen stom he???Bij de oudste had ik dat echt veel minder ik vond het wel even slikken maar nu is die tijd met een kindje thuis gewoon echt over en dat is best wel even moeilijk :cry:

Urs :-*

Jij hebt last van LNS!

(Lege Nest Syndroom) :wink:

Tja dat zal best wel eens kunnen,maarre het gaat wel weer over hoor :lol: :lol: :lol:

Urs :wink:

het is ook wennen he een leeg huis.

en helemaal, omdat je weet dat die tijd niet weer terug komt