wennen op kinderdagverblijf

Het is zover. Noa gaat dadelijk voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Ze gaat de ochtend wennen. Ondanks dat ik er zelf werk, heb ik er toch wel moeite mee hoor. :? Ik weet gelukkig bij wie ik ze achterlaat, maar toch. Ik vind het maar niks. Alsof ze wist dat er iets gaat gebeuren, heeft ze vannacht doorgeslapen (is pas 3 keer eerder voorgekomen). Ze lag om 7 uur wakker in bed rond te kijken en te brabbelen en te lachen. Na het flesje even spelen en nu ligt ze nog even in bed. De spullen staan klaar dus als ze wakker is kunnen we gaan.

Mijn moeder komt straks naar mij en we gaan heel het huis eens even poetsen. Is het geen weer voor, maar het moet wel gebeuren, want volgende week moet ik weer gaan werken en dan komt het er helemaal niet van.

Hoi!



Ik wil je even heel veel succes wensen! Wel fijn dat je Noa mee mag nemen naar t kdv waar je werkt. Bij ons mag dat niet en dus moet Mathijs naar een ander kdv van onze stichting. Gelukkig werken daar wat oudcollega’s van mij dus is t niet helemaal vreemd. Nou nogmaals heel veel succes/ sterkte maar zoals je zelf ook wel zult weten is t wennen eigenlijk meer van toepassing voor de mama’s dan voor de baby’s!!!



Poets ze!!



Groetjes Maartje

hoi



ws weet je dit al maar goed…voor het geval je het niet weet…



wij geven de ouders altijd deze tip mee:



geef een doekje/t-shirt van mama mee die het luchtje van mama heeft zodat als je kindje een beetje angstig/ huilerig is, de leidsters deze bij haar/hem kan leggen en je kindje jou kan ruiken en weer rustiger word…

(een ongewassen doekje/t-shirt dan he :wink:)

klinkt ons misschien vies in de oren, maar een baby herkent haar/zijn moeder door haar geur…hierdoor word de baby weer rustig…

wij hebben kindjes die er echt rustig van werden en zelfs gingen slapen…

ouders helemaal verbaast…want dat was een hekel punt…

Colle: aangezien ik zelf op een kdv werk, ken ik al die trucjes, maar toch bedankt voor de tip (kun jij ook niet weten natuurlijk)



Het is super goed gegaan. Ik vond het heel moeilijk om haar achter te laten, maar heb het afscheid zo kort mogelijk gehouden. Daarna flink aan de slag gegaan (heel het huis is weer fris) en ook nog even met mijn moeder op een terrasje gezeten voor een icetea en een gebakje. Hadden we wel verdiend na het harde werken. Toen ik om 11 uur belde, ging het goed. Ze had goed gedronken en lag op dat moment in bed te slapen. En dat terwijl ze altijd veel moeite heeft om ergens anders dan in haar eigen bed te slapen. Om half 1 ben ik haar gaan halen en toen ging ze net huilen (honger en slaap). Snel naar huis, flesje gegeven, nog even geknuffeld en gespeeld en nu ligt ze (zonder te huilen) heerlijk te slapen.

Geslaagd zou ik zo zeggen! :inlove:

Goedzo!!! Fijn dat t zo goed ging. Dat is straks als je moet gaan werken iniedersgeval weer een zorg minder he!



Groetjes Maartje

ja inderdaad een zorg minder. ze heeft net 2 uur geslapen!!!

Hannah is afgelopen week ook 3 keer bij KDV geweest om te wennen. Op maandag zijn we samen geweest van 9 tot 11 uur. Dinsdag is ze alleen gegaan van 9 tot 1 uur en woensdag van 9 tot 3 uur. Eigenlijk was het tot 4 uur, maar voelde me de hele dag zo raar. Ik thuis en mijn poppie ergens anders. Zal wel anders zijn als ik weer aan het werk ga. En helaas komt die dag veel te dicht bij…



Toedels,

Marijke

Moet er natuurlijk wel bijzeggen dat het super gegaan is!!! Maar daar was ik ook niet zo bang voor… Ze is een super makkelijke en vrolijke meid!!