Mijn zoon gaat sinds half november op dinsdag en donderdag naar het kinderdagverblijf. Hij kan alleen maar moeilijk wennen aan al die kinderen om hem heen. Het liefst zit hij de hele dag bij de leidster. Nu vertelde de leidster dat het op de woensdag heel rustig is qua kindjes. Ik zit nu in dubio of ik de donderdag zal ruilen voor de woensdag. Hij gaat dan wel 2 dagen achter elkaar naar het kdv en weet niet of dat wel zo handig is. :think:
Wat zijn jullie ervaringen met het wennen?
Wat staat je tegen aan 2 dagen kdv na elkaar?
En ik snap het niet zo goed, zijn dit zijn wendagen? Mag je zomaar dagen omruilen enzo?
He lieverd, de leeftijd van rekeltje is een lastige leeftijd wat betreft wennen. Het kan een hele tijd duren.
Het kan ook heel goed gaan als je hem 2 dagen aaneengesloten brengt. VAak zit hij na 1 dag in het ritme en gaat daar de volgende dag ook mee door.
Let wel, 2 dagen achter elkaar is ook heel uitputtend en vergt veel energie van Rekeltje.
Op dit moment kun je niks anders doen dan heel veel geduld hebben en gewoon laten wennen.
ik zou hem gewoon de dagen laten gaan die je nu hebt. Donderdag is over het algemeen een hele drukke dag met lange wachtlijsten, dus die dag heb je niet zo weer.
Maar als je hem ruilt van dag went hij nog niet aan heel veel kindjes om hem heen…
Beetje warrig zo maar ik hoop dat je me snapt.
Dikke zoen!
D., hij heeft 2 wendagen gehad en is nu 5 hele dagen geweest. Hij is alleen nog steeds niet echt gewend. Nu is het ook nog wel kort natuurlijk om de conclusie te trekken dat het echt niet gaat maar toch zit het me wel dwars.
Er is op woensdag nog plaats dus kan ik die dag ruilen.
2 dagen achter elkaar lijkt me onwenselijk, omdat hij dan geen "mamabijtank"dag heeft tussen de kdvdagen :mrgreen: Maar goed, misschien slaat dit nergens op hoor :oops:
Thnx Krabje :-*
Mijn gevoel zegt nu ook nog even volhouden met de dagen die we nu hebben.
Mijn zoon ging altijd twee dagen na elkaar, dat was juist heel erg prettig. Hij zat er lekker in, het was niet verwarrend dagje hier, dagje daar, dagje weer hier. En qua vermoeidheid was hij niet anders of vermoeider dan twee dagen na elkaar thuis, ik vind dat niet uitputtend.
@Luna1 wrote:
2 dagen achter elkaar lijkt me onwenselijk, omdat hij dan geen "mamabijtank"dag heeft tussen de kdvdagen :mrgreen: Maar goed, misschien slaat dit nergens op hoor :oops:
Je geeft hiermee al aan dat je zelf geen 2 aansluitende dagen wil. Ik denk dat je dan vol moet houden en rekeltje op di en do laten gaan.
Enne prinsje gaat op ma+di en daarna is de wo echt een vrije dag voor mij. Dan werk ik niet en alle aandacht gaat dan naar prinsje, das echt onze dag!
nano is op zelfde leeftijd naar het kdv gegaan, juist wel twee aansluitende dagen. Kwam toevallig zo uit geloof ik, maar is altijd gewoon goed gegaan, en eigenlijk voor een kind ook wel lekker duidelijk.
Hier heeft het wennen niet zo lang gekost, maar ik zou je kind gewoon de tijd gunnen hoor. Er kan nog van alles gebeuren!