Wennen aan broertje en nu een koortslip...tips?

Vorige week is onze zoon Sem geboren…het gaat allemaal goed alleen moet Sanne heel erg wennen…logisch als je bijna 2 jaar lang alle aandacht hebt gehad…het ging/gaat al een stuk beter maar wat komt er om de hoek kijken juist nu :x …een koorstlip voor Sanne…Ze heeft dit nog nooit gehad dus de eerste keer nu met allemaal blaasjes…echt zielig hoor…maar ja…(na raadplegen huisarts en kinderarts ivm Sem)…mag ze dus nu niet meer knuffelen of kussen met Sem…Maar dit wil ze dus de hele tijd wel…we draaien er wel steeds omheen en bedenken dan dat Sem het op het beentje wel leuker vind maar ja hoe leg je dat een bijna 2 jarige uit…ze snapt er niets van en het resultaat is een dwarse dreumes met de nodige (echt zielige) huilbuien… :cry: …ik vind het ok echt zielig maar het kan nu gewoon niet bij Sem…



heeft iemand tips hoe we het voor Sanne nu toch leuker kunnen maken dat Sem er is zonder haar steeds weg te duwen…dat arme meiske wilde Sem al weg vanmiddag…



misschien een warrig verhaal maar hoop dat jullie het snappen…

Heb je die koortslip patches al eens geprobeert? Die kun je op de koortslip plakken en dan schijnt het niet meer besmettelijk te zijn.

Ja psies dat was ook mijn eerste gedachte! En dan goed handjes en gezichtje wassen direct na het knuffelen (of waar er ook maar geknuffeld is)

Oh Issie, wat vervelend… :cry: Ik heb helaas geen goeie tip voor je… Hoop dat de koortslip gauw weg is!

Ik zal die pads eens gaan proberen…als dat lukt bij haar…En ze wil zo graag knuffelen met Sem… :cry:



bedankt voor jullie antwoorden :-*

totdat de korstjes dicht zijn kan het zeer besmettelijk zijn…en in het ergste geval bij babies een dodelijke hersenvlies ontsteking veroorzaken .



die patchen belemmeren het genezings proces…en ik zou echt niet daarop vertrouwen qua besmetting .



echt even doorzetten helaas met wat je nu doet



ik zou geen risico nemen



succes



:hug:

net wat heksje zegt…geen risico’s nemen hoor.!!!

je weet maar nooit,ik ken iemand die dit op der werk heeft meegemaakt.kindje is er aan overleden…

hoi,



als ik een koortslip heb gebruik ik altijd lipconditioner van blistex, die metalen potjes, en dan ben ik er zo weer van af (een dag of 3 ipv weken)

ik heb ook wel zovirax enzo geprobeert, maar dat werkt bij mij lang niet zo goed en is nog duurder ook, en chemische troep. (zou ik ook nooit op zo’n peutertje smeren, blistex lijkt me geen probleem.)



dus mijn tip, zorgen dat de koortslip zo snel mogelijk weer weg trekt. misschien werkt bepanthen ook goed, helpt de huid sneller herstellen.



en evt een beetje (peuter)tandpasta op de koortslip droogt de blaasjes uit en verkoelt de jeuk, net als de blistex. ook zinkzalf droogt uit, maar minder goed. (bijv. s’nachts tijdens de slaap, dan heeft je meisje er geen last van)



hoop dat je er iets aan hebt, het blijft vervelend



groetjes louwina

Ik zou ook geen risico nemen. Hoewel het natuurlijk wel erg sneu is voor haar! Anne heeft ook een koortslip gehad en daar moesten we zinkzalf opsmeren van de huisarts. We konden gewoon een potje halen bij de apotheek. Zofirax mochten we nog niet gebruiken.



Succes! En hopelijk os het snel over en kan ze haar broertje snel knuffelen!



Groetjes Pukje

hoi



Ons hele gezin heeft regelamtig last van koortslipblaasjes.

Zodra ik ze zie opkomen doe ik er gelijk huismerk koortslipcreme op en 9 van de 10 keer komen ze dan niet door.



Heb de patches ook gebruikt owkee ze zullen wel werken tegen besmetting maar ze werkte niety bij mij om het te laten verdwijnen.

Iedere 12 uur moet je dat ding weer van je lip trekken wat pijnlijk is en dan irriteerd het blaasje nog meer.



Het beste lijkt me voortaan opletten en bij het minste of geringste gelijk insmeren met de creme

Ik zou ook geen risico nemen hoor.



Hoe vervelend ook voor je oudste…het gaat nu even niet. Mijn dochter is ook bijna twee en ze begrijpt al heel erg veel. Kun je het niet uitleggen?! Met een spiegel bijvoorbeeld?? En haar een pop geven die ze nu alle knuffels en kusjes kan geven…en straks als haar lip weer over is weer echt aan de baby?!



Sterkte hoor!! Het is natuurlijk niet leuk.