Wendagen

Over 4 weken wordt mn zoon 4… :dance:

Ik hoor menig over wendagen… Is dit standaard? Krijg je een oproep? Krijg al wel een aantal weken de nieuwsbrief gemaild…

Weet al wel dat hij de eerste weken halve dagen naar school gaat…Tot de zomervakantie dus…

Hier kreeg ik de informatie dat D, 5 weken voor ze 4e verjaardag 2 dagdelen kan gaan wennen,

Weet niet of dat overal hetzelfde is

:-*

Bij ons zeiden ze (bij ons kennismakingsgesprek / rondleiding) dat het gebruikelijk is om ongeveer 5 keer te komen wennen. Maar ze lieten het aan de ouders over of dat nodig was, en hoe dat dan precies ingedeeld zou worden, dat mochten we zelf bespreken met de juf.

Aangezien Laura in augustus vier wordt, laten we haar niet meer voor de vakantie wennen (mocht wel, maar heeft niet zoveel zin als er daarna weer twee maanden zomervakantie tussen zit), maar gaat ze gewoon na de vakantie meteen meedraaien zonder wen-momenten.

Oftewel, wennen kan wel, maar hoeft niet.

Maar ik denk dat het per school verschillend is wat er kan en mag - ik zou gewoon een keertje bellen anders om het te vragen.

Als hij tot de zomer halve dagen gaat, dan is dat natuurlijk op zichzelf ook al een soort wennen…

Ja ik zal die kant zo eens even opbellen… Bedankt!

Mijn jongste zoon wordt 4 op 3 mei en is al drie dinsdagen wezen wennen.Ik heb ook direct voor hele dagen gekozen omdat dat toch ook het uitgangspunt is.Hij heeft het prima naar zijn zin,maar is wel bekaf.Zorg dus wel voor een rustig verloop van de verdere dag :slight_smile:

@Klaproos wrote:

Ja ik zal die kant zo eens even opbellen… Bedankt!
:thumbup: 't Is inderdaad op elke school weer anders.

Isabel is vier dagdelen gaan wennen, 1 per week in de weken voordat ze vier werd.

Hier is het ook duidelijk nu :wink: ik belde de school op de dag dat zij mij wilde gaan bellen. De week voordat hij 4 wordt, draait hij 2 dagdelen mee. Hij is een makkelijk kind, dus komt vast goed. Geloof dat ik het het spannendst vind…

Hier was het niet nodig, het zou net voor de zomervakantie zijn en dan zitten er direct alweer 6 weken tussen… Q. is nu al niet te houden, zo graag wil hij naar de basisschool. Laat staan dat hij nu een paar keer gaat wennen, en dan nog 6 weken moet wachten… :shifty: Mag ik 'm elke dag uitleggen waarom hij nu nog niet naar de basisschool mag… Maakt 't er niet gezelliger op, ben ik bang… :wink:

Volgens mij krijg ik 'm niet eens meer mee naar huis als hij eenmaal geweest is… :lol: