Jaja nog een paar dagen en Veron gaat een ochtend wennen op het Kdv , of moet ik zeggen mama gaat een ochtend wennen :?
Ik vind het echt verschrikkelijk, heb onzettend veel vertrouwen in die meiden maar toch eng om het kostbaarste in je leven aan iemand toe te vertrouwen.
Wat hebben jullie gedaan om deze eerst wen ochtend zo dragelijk mogelijk te maken ?
groetjes loes
laat je zelf anders lekker verwenne dmv een gezichtbehandeling ofzo, of een paar uurtjes kapper
Ja het is meer wennen voor de mama’s dan voor het kind zeggen de leidsters bij ons. Ik ben gaan winkelen die ochtend dat Lucas ging wennen.
ik heb op de stoep zitten wachten… :lol: :lol:
nee hoor… ben geloof ik domme dingen gaan doen… boodschappen, koffie drinken en op de klok kijken!
Ik ging naar mijn werk. Als ik thuis was gebleven was ik inderdaad op de stoep voor de deur (of erger…voor het raam!) gebleven tot Noah weer naar buiten kwam.
Het ‘ergste’ was natuurlijk dat meneer doodleuk naar binnen liep zonder om te kijken. Ik moest hem vragen om een kusje en een knuffel voor ie verdween achter de deur! Out of sight…zucht
En het eerste wat ik deed was hem van onder tot boven onderzoeken op blauwe plekken of schrammen.
:oops:
Maar dat was de eerste week. Daarna ging het beter. En als hij nu thuis komt met een kapotte knie zeg ik “Ah no worries, you have another knee just like it!”
Wij mochten er de eerste ochtend bij blijven. Dat vond ik fijn, dan kun je meteen een beetje zien hoe de meiden met de kindjes omgaan. De tweede ochtend mochten we een uurtje blijven. De derde ochtend was het alleen brengen en halen. Dit vond ik wel een mooie opbouw. En wat ik ben gaan doen? Uitgebreid naar de kapper, heeeeerlijk! Even lekker tijd voor Mamma, en niet thuis zitten om op de klok te kijken!
@Nefarious wrote:
En het eerste wat ik deed was hem van onder tot boven onderzoeken op blauwe plekken of schrammen.
:lol: :lol: :lol:
het telefoonnummer van Abraham Moscovitz al bij de hand? :lol: :lol:
Bij ons ging 't hetzelfde als bij Chrissy…en het wennen is inderdaad vaak meer voor de moeder dan voor 't kind , ik heb geloof ik boodschappen gedaan oid, was voorbij voor ik er erg in had. Desalnietemin is 't best moeilijk, wens je dus veel sterkte !
Stukje uit mijn dagboek van “toen”."
Tjsa… en dan nadert het moment van de wereld van Kinderdagverblijven…
Volgende week vrijdag gaan we kennismaken en de week daarna gaat Wessel een keertje om te wennen. Dat is eerder wennen voor de mama’s…
nou ja… ik heb al een plaats op de stoep gereserveerd… daar kan ik gaan zitten tot ik hem weer mag ophalen.
en even later:
Tsja… en Wessel is al naar het kinderdagverblijf geweest.
19 september was het zover… moeilijk was het om hem achter te laten. huilen dus voor mij . Met wessel ging het heel erg goed. Hij slaapt goed, speelt lekker in de box en de leidsters Brigitte en Lenneke zijn zijn vaste leidsters.
“beetje” herkenbaar dus… jouw gevoel…
STerkte!
Goedenmiddag,
Hier doen ze niet aan wendagen/middagen voor kindjes onder het half jaar,…naar hun mening is het meer dat de ouders er last van hebben dan de kindjes, en daarom is het dan nu een feit,…dat ik mijn kleine moppie vannochtend voor een hele dag heb weggebracht naar het KDV :?
Heb het er moeilijk mee in de zin van,…Toen ik wegliep had hij het al naar zijn zin met de leidsters, maar mama liep met een traantje weg,…ik ben boodschappen gaan doen (de helft vergeten nu moet ik morgen dus weer) hihi
En ben nu het huis aan het opruimen, maar dat wil ook niet echt vlotten,…Ik heb vandaag een dagje vrij genomen van werk omdat ik wist dat het zo zou gaan dat ik mijn gedachten er niet bij had,…maar maandag gaat hij ook en dan moet ik wel werken,…en gaat hij van 830u tot 1715u dus kan ik hem ook niet eerder halen,…dat wil ik vandaag dus ook niet doen maar alles in mij zegt,…ga hem halen, ga hem halen, ik mis hem zo,…
Ik weet dat ze daar leuke en goede leidsters hebben,…ze hebben me om 13u ook even gebeld om te kijken of alles goed ging met mama,…lief he!
En wisten mij te vertellen dat hij nog geen traan had gelaten, alleen toen hij uit bad kwam want meneer moest dus in bad omdat hij alles onder had zitten poepen,… :oops:
Ik voel me zo raar, is dat gek? Stel ik me aan, misschien? Maar ja zo voel ik me nou eenmaal,…
Nou ik ga even een broodje eten en dan klok kijken :drool: We zijn er bijna,…
goed houden Ricardo!! hij heet het sper naar zijn zin zo te lezen
Nee hoor Ricardo, dat is niet raar hoor.
Bij ons deden ze ook niet aan wendagen voor baby’s (tegenwoordig wel heb ik gehoord) maar ik had ook nog vrij de eerste dag. Ik heb hem later gebracht en eerder gehaald. Maar Lucas had nergens last van. Het was dus echt wennen voor de mama en niet voor het kind.
oh gelukkig het ligt dus niet aan mij,… :oops:
Opzich gaat het wel, als ik maar bezig ben,…het huis inmiddels wel meer dan schoon,… :dance: :thumbup:
Maar als ik dan ga zitten tussen door denk ik toch , zal ik hem al halen,…hihi
Vind het zo raar geen wendagen voor baby’s :naughty: . Hoe dan als een kindje thuis bv krijgt of zelfs uit een flesje alleen bij mama wil drinken? ik werk ook op een kdv maar vind die wendagen zooooo belangrijk, voor de ouders maar zeker ook voor de kindjes en de leidsters. Die kunnen dan ook rustig aan het kindje leren kennen.