wellant college

hai ik ken amsterdam helaas niet

maar heb wel 2 kids op voorgezet ondwerwijs



pfffffff wat een dure grap zeg :shock:

Mag ik er ook gezellig bij ?



Mijn dochter gaat volgend jaar naar de middelbare en vraag me af hoeveel je extra krijgt van de kinderbijslag of telt dat niet ?

@whitedolfin wrote:

hai ik ken amsterdam helaas niet

maar heb wel 2 kids op voorgezet ondwerwijs



pfffffff wat een dure grap zeg :shock:




Hoi, ik ben Helen, mijn dochter gaat volgend schooljaar naar het VWO. Kan je mij eens vertellen hoe duur het allemaal gaat worden? Om me heen word ik er niet echt wijs uit…

@Betty wrote:

@whitedolfin wrote:
hai ik ken amsterdam helaas niet

maar heb wel 2 kids op voorgezet ondwerwijs



pfffffff wat een dure grap zeg :shock:




Hoi, ik ben Helen, mijn dochter gaat volgend schooljaar naar het VWO. Kan je mij eens vertellen hoe duur het allemaal gaat worden? Om me heen word ik er niet echt wijs uit…




Mijn zoon zit nu in een examenklas en mijn dochter gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs.



Wij hebben zo gemiddeld 200 tot 400 euro per jaar moeten betalen voor de boeken van onze zoon. Afgelopen twee jaar dachten we goedkoper uit te zijn maar het bleek dat we nog appart 180 euro moesten betalen voor een praktijkvak die op school gegeven wordt. :?

dat is zeker veel geld ja

mijn dochter gaat nu dit jaar naar het voorgezet onderwijs en nu hoop ik en krijg ik beicht van of de boeken straks gratis zullen zijn.

dat zal wel fijn ja



en heb nu een formulier ingevuld van de ib groep en hoop dat we daar ook van kunnen vangen zou heel mooi zijn

kinderbijslag wordt inderdaad pas verhoogt vanaf 12 jaar. En dan nog maar een een 40 euro per kwartaal.

Je kunt echt wel tegemoetkoming in de studiekosten aanvragen ( http://www.ibgroep.nl ). Voor het schooljaar 2007-2008 kun je voor de onderbouw maximaal 600 euro krijgen. Voor bovenbouw leerlingen een 50 euro meer. Is wel afhankelijk van je inkomen en het aantal kinderen op het middelbaar onderwijs.

Vooral die tegemoetkoming aanvragen hoor! Dat scheelt echt. Het is wel afhankelijk van je inkomen.

Mijn dochter zit op TVWO=tweetalig VWO. De meeste lessen worden in het engels gegeven.

En aangezien ze ook gastdocenten uit Engeland laten komen en de kids een week naar Engeland gaan, ben ik meer dan 500 Euro kwijt, zonder de boeken. :roll:

Dus die tegemoetkoming is zeeeeer welkom!

tot op heden nog niks gehoord van de ib groep en het zou 9 weken duren en duurt nu al anderhalve maand hoe zit dit?Je kan ze niet bellen anders krijg je het antwoord apparaat :wall: en vind ik zo vreemd en raar

Hier ook niets gehoord van de tegemoetkoming. Terwijl mijn zusje al maanden gelden bericht heeft gehad. Ook helemaal geen bevestiging van de aanvraag gehad.

Weet eigenlijk niet waneer je bericht hoortt te ontvangen als je de aanvraag voor het eerst indient.

ik heb vandaag bericht gekregen en er staat een bedrag van zeg maar 400 en eronder korting en hou ik 100 over wat betekent dat die korting en krijg ik minder of zie ik het verkeerd ?



:roll:

Indey heb je ook de aanvraag via internet gedaan. En wanneer. Ik heb de aanvraag al begin maart gedaan.

Verder begrijp ik ook niet wat ze met die korting bedoelen.

Nou vandaag dus ook bericht gehad. We krijgen hier gewoon het volledige bedrag. 587 euro of zo.

Is die korting niet de verrekening van als je in een horgere inkomensschaal zit? Onderaan staat in ieder geval duidelijk nog te ontvangen.

Ben in ieder geval blij dat het weer geregeld is.

baukje



bij te ontvangen staat 101 en nog wat dus dat zal ik wel krijgen en dat 2x is 200 niet veel maar toch :?



ik heb het op de post gedaan want je moest printen en heb geen printer



ik had het de 3de week van maart opgestuurd