Welkom lieve Tessa

Maar wie helpt even gauw met wat advies.

Ze heeft zojuist druppels in de nek gekregen tegen vlooien, schone deken in de bench gedaan, alle kleding van iedereen van vandaag en gisteren in de was, plaids van het bankstel in de was.

Maar we hebben een stoffen bankstel, en vriendlief heeft, uiteraard zeer goed bedoeld, Tessa uitgekamd boven het bankstel, dus hoe krijg ik daar de vlooien uit?

En onze jassen enzo, moet dat dan ook allemaal? Die kunnen slechts op 30 of 40 graden de was in.

En volgens mijn vriend hoeft de vlooienkam niet uitgekookt te worden, maar als je het mij vraagt toch juist wel?

In principe is het toch net zoals luizen bestrijden, alles wat van stof is wassen en blijven wassen ed.?

(Stofzuigen vandaag was trouwens een hit, vond ze wel leuk speelgoed, erachteraan rennen enzo :inlove: )

volgens mij is er spray te koop voor je bankstel en alle andere plekken en dingen die je moeilijk kan schoonmaken…moet zeggen dat wij nooit vlooien hebben gehad en dat het mijnsinziens ook niet netjes van de verkoper is om een hondje met vlooien te verkopen (geen aanval naar jullie, maar zo hoort het niet). Alles even grondig aanpakken en hopenlijk zijn jullie en de pup er snel vanaf. Mijn ouders kochten vroeger altijd zo n spray en daar deden ze het ‘hele’ huis mee als we op vakantie gingen.

(achter de stofzuiger aanrennen vind je nu misschien leuk…maar 1 tip…leer het zo snel mogelijk af: als ze volwassen is vind je het echt niet leuk meer als ze altijd achter de stofzuiger aangaat, jong geleerd is oud gedaan)

Mama van anne,

ik heb informatie gezocht over sprays, maar niet geshikt voor gebruik als er kinderen in huis zijn jonger dan 4 jaar.

En wat betreft de stofzuiger, je hebt helemaal gelijk.