Welke zwemkleding schoolzwemmen?

Mijn oudste gaat dit jaar schoolzwemmen, en ik vraag me af wat de normale kleding daarvoor is? Hij heeft wel diverse zwembroeken/boxershorts, maar is dat niet meer voor buiten en de zomer?



Ik heb dus een zwembroekje gekocht, wat eruit ziet als een onderbroekje. Nu zag mijn zoon dit, en hij zei meteen: “uh, dat ziet eruit als een onderbroek!”



Nu wil ik hem best een boxershort meegeven, maar mij lijkt om het leren zwemmen, een broekje lekkerder zitten. Maarja, als alle jongens tegenwoordig een boxershort dragen, dan ziet het er ook zo ‘kaal’ uit, hij in een ‘ballenknijper’…



Misschien maak ik me druk om niks, maar om nou als 1 van de weinige met een zwembroek te zwemmen terwijl zijn klasgenootjes een ‘stoere’ boxershort dragen, is ook zo wat…

Waarom zou een zwembroek raar zijn?

Moet wel zeggen dat ik hier jongens van die leeftijd ook gewoon in een normale zwembroek zie,maar dan met een kort pijpje, snap je?

Niet een liezensnijder model onderbroek,maar korte/strakke boxer.

Eerlijk gezegd is het mij nooit opgevallen,dat er ook andere modellen zijn. In een echte boxer fladdert het teveel en zakt het af. Lijkt me niet goed voor zwemles. Dat dragen ze maar aan het strand…



Zou het gewoon doen. Lijkt me niet,dat de rest van de klas wel in een boxer of beachbroek zwemt…

Nou, ik kon nergens (uh, was alleen nog naar Zeeman geweest) zo’n zwembroek vinden, alleen dus die boxers…

Ging na een tip naar de Wibra, en daar hadden ze deze dus wel, en nog sterk afgeprijsd ook. van Cars, dus dat vindt ie sowieso wel leuk. Maar de rest was dus idd met pijpjes…

@miranda79 wrote:

Nou, ik kon nergens (uh, was alleen nog naar Zeeman geweest) zo’n zwembroek vinden, alleen dus die boxers…

Ging na een tip naar de Wibra, en daar hadden ze deze dus wel, en nog sterk afgeprijsd ook. van Cars, dus dat vindt ie sowieso wel leuk. Maar de rest was dus idd met pijpjes…




Ik vind ze juist makkelijk bij de Zeeman,maar anders Hema.



Ik weet nog steeds niet wat je verstaat onder boxer,maar zal even een pic zoeken van wat mijn heren altijd dragen…



Zoiets dus, wel van lycra (strak sluitend dus),maar geen boxer of short.



Of dit







Maar dus niet deze en deze:











Mijn heren dragen beide sowieso geen ‘speedo’ model ondergoed. Het elastiek snijd teveel in de liezen,dus beide onderbroeken met korte pijpen. Wel nauwsluitend.

Ja, die had ik ook gezien, maar dan met een bahama tekst erop… Vandaar dat ik deze mee nam, maar begon toch te twijfelen, haha.



Maar hij had altijd die met pijpjes voor echt zwemmen, alleen kon het plaatje niet tegen te hoge wastemperatuur… Ach, anders haal ik er nog zo een bij, deze was €2,- dus dat was ook geen miskoop…



En ik bedoel idd meer die blauwe, dat vind ik echt een boxershort wat je overdag gewoon draagt, maar wat ook nat mag worden…

Hier zwemmen de jongens ook in het model ‘cars’ zwembroek welke mandy_d laat zien. Dat gaat prima. Ik ben niet van die losse flodder zwembroeken, dus die heb ik zelfs nog nooit voor ze gekocht, ook niet voor het strand oid.

Ik zag er op zwemles trouwens wel genoeg met zo’n korte broek model zwembroek, en die deden het ook prima, dus het zou wel moeten kunnen.

@miranda79 wrote:

Ja, die had ik ook gezien, maar dan met een bahama tekst erop… Vandaar dat ik deze mee nam, maar begon toch te twijfelen, haha.



Maar hij had altijd die met pijpjes voor echt zwemmen, alleen kon het plaatje niet tegen te hoge wastemperatuur… Ach, anders haal ik er nog zo een bij, deze was €2,- dus dat was ook geen miskoop…



En ik bedoel idd meer die blauwe, dat vind ik echt een boxershort wat je overdag gewoon draagt, maar wat ook nat mag worden…




Plaatje hoeft natuurlijk niet. Heren hebben hier ook zwembroeken zonder plaatje o.i.d.

(naast de Cars en Spiderman,haha).



Zo’n flubberbroek lijkt mij persoonlijk voor een beginnende zwemmer erg lastig. Komt lucht onder, lijkt me lastig met goed aanleren/toezicht op de beenslag en zie menig kind steeds die broeken ophijsen. Alles kan,maar eigenlijk dragen de mijne ze alleen overdag of als de zwembroeken in de was zitten…zou niet weten waarom ze een zwembroek tot op of over de knie moeten dragen op zo’n mooie dag…maar dat is mijn smaak dan weer.

Vind ze bij vrouwen zelfs vaak meer kwaad doen dan goed zo’n lange beach broek (qua pijnpunten bedekken bedoel ik).

Ik heb vaak van die modellen zoals hier op die cars zwembroek lijken maar dan basic van de Hema.

Voor Jesse veel van die shorts achtige modellen, die vind ik juist erg leuk maar is denk ik inderdaad smaak…



maar voor zwemles lijkt zo’n strakke boxer ala cars zwembroekje van Mandy handiger!



Zelf een meisje die straks als 1e op zwemles gaat, die krijg een badpakje ( en geen bikini, lijkt me ook niet handig)

Hier mogebadpakjes juist niet, lastig met plassen als ze nog van die drijfdingetjes hebben. Mijn dcohter zwemt dus in alleen een broekje, jongnes in shorts. Qua praktisch nut zou ik gaan voor een strakke, maar mijn oudste heeft serieus geen grammetje vet en lange benen… Dus hij draagt wel zo’n wijde.

hier geen drijfdingen bij zwemles. Elise is toevallig pas begonnen en iedereen zwemt bijna in badpakje ( meisjes dan) jongens heb ik eigenlijk niet op gelet.