Welke zoogcompressen? En LilyPadz gevraagd.

Ha dames,

Welke zoogcompressen (wegwerp) bevallen jullie het beste? De vorige bv-periode woonde ik nog in Duitsland, dus ik weet niet welke merken hier goed zijn. En om ze nou allemaal uit te proberen…

En ik ben op zoek naar LilyPadz om over te nemen. Ongebruikte of maar een paar keer gebruikt (ze zijn te steriliseren weet ik). Dus wie heeft een setje over? Het leek me logischer deze vraag hier neer te zetten dan bij “gevraagd” eigenlijk :think:

Ik heb nog wel een setje liggen…was mijn 2e set en toen was het lekken over…dus echt 1x gebruikt :roll:

PB me maar!

Groetjes Sas.

Wegwerp had ik trouwens vaak eigen merken…kruidvat of etos.

Heb ik ook nog 2 dozen van geloof ik…maar ja om dat nou per pakketpost te sturen is zo een onzin :mrgreen: :wink:

Geen ervaring met LilyPadz, maar qua zoogcompressen in het begin, bij de grootste lekmomenten :wink:, de wat duurdere merken (Natus@n en Jippies), en nu eigen merk: DA, Etos, Kruidvat. Net wat ik tegenkom met boodschappen doen. 't Is nu eigenlijk alleen nog voor noodgevalletjes, als ik op een emotioneel momentje letterlijk volschiet :lol: .

Ik heb hier ook nog Lilipadz liggen die iemand over kan nemen. Amper gebruikt, want ik bleek er allergisch voor :? .

Ik gebruik vaak de zoogcompressen van de hema of van natusan, daar heb ik het minste last van. Maar al met al jeukt het bij mij allemaal nog behoorlijk. Lastig, zo’n gevoelige huid bij je borsten (en niet alleen met zoogcompressen, maar ook met BH’s kopen.)

Ik had in het begin die van de kruidvat: ideaal omdat de kleur niet zo opvallend is. Die van de AH zijn ook aan te bevelen want daar zit zo’n klein plakstripje op waardoor ze niet verschuiven. Maar ik heb ze in mijn erste lekperiode wel na elke voeding verwisseld. Later alleen maar 1x per dag maar toen had ik ze eigenlijk niet meer echt nodig, maar ik voelde me er wel zekerder mee. :mrgreen:

De lilipadz had ik bij Jinthe ook…vond ze echt twee keer niks…

Kruidvatpads zijn voor mij persoonlijk te klein van diameter en ook te dik en ze lekten door in het begin. Nu zouden ze waarschijnlijk wel ok zijn, heb geen lekken meer, enkel nog even met de TSR.

Ik heb er van Tigex en Nuby en die zijn groter van diameter, heel erg dun en lekten nooit door.

Ik gebruik ze van natusan. Ik vind ze erg fijn, ze zijn al goed voor gevormd.

Ik gebruik die van de Etos. Veel verschillende uitgeprobeerd. Maar deze zijn goedkoop en lekken niet door omdat er een zacht soort plastic laagje zit aan de achterkant. Ook het plakstripje is handig. Met de lillipatz heb ik slechte ervaring. Plakte al heel gauw niet meer en heb ze daarom teruggebracht en ook geld teruggekregen gelukkig :slight_smile:

Ik had ook die van Natusan, mooi voorgevormd en best veel opnamecapaciteit :mrgreen:

Natusan vind ik erg fijn maar ben aardig lekrvij :mrgreen:

Die van Natusan bleven bij mij elke keer aan mijn tepel vastplakken (AUW !!!) Ik vind zelf die van Appie Heijn het fijnste !!!

ik had die uitwasbare van Avent! Beviel mij wel goed, alleen had ik wel 2 verpakkingen nodig (helemaal als je op een gegeven moment niet meer zo veel wassen draait!)

Ik vond die van de DA erg fijn. Iets met momo heten ze. Die van de AH vond ik juist niet fijn. Vond ze te klein of te dun of zo. In ieder geval leken ze niet lekker te ‘passen’. Allemaal uitproberen dus :mrgreen:

@juulisjuul wrote:

Die van Natusan bleven bij mij elke keer aan mijn tepel vastplakken (AUW !!!) Ik vind zelf die van Appie Heijn het fijnste !!!

? kan ze hier niet vinden bijde ah…waar liggen die dingen bij dan?

ikheb ze trouwens van de kruidvat of van de apotheek…ze lijken erg op elkaar, zie geen verschil. En bijbeide lek ik door :?

Volgens mij liggen die bij de babyvoeding afdeling, waar ook luierdoekjes en babyshampoo etc ligt.

Natusan! Echt de beste, zeker voor 's nachts in het begin. Voor overdag gebruikte ik ook meestal die van Etos of AH. Maar Natusan is wel prijzig, € 3,10 bij Etos geloof ik…

Tsjee, wat een verschillende antwoorden :mrgreen: Natusan wordt het meest genoemd, die ga ik maar als eerste proberen dan.

Cyra: die uitwasbare van Avent heb ik ook, maar die bevielen mij dus helemaal niet. Ze absorberen slecht had ik het idee.

Hier lillypadz overdag en 's nachts kruitvat(heb het idee dat ze dan 's nacht een beetje lucht krijgen)

Lillypadz werkten bij mij overigens niet in de eerste 1,5 maand, teveel last van toeschietreflex. Gelukkig nu wel, ik vind die andere dingen zo erg onder je kleren, voel ik me echt niet zeker mee, ga ik niet mee de deur uit.

Jekka

@Pheebs wrote:

Natusan! Echt de beste, zeker voor 's nachts in het begin. Voor overdag gebruikte ik ook meestal die van Etos of AH. Maar Natusan is wel prijzig, € 3,10 bij Etos geloof ik…

duur ??? :shock:

ik ebtaal hier 5,99 euro voor de mijne

de huismerken van bvb kruidvat kosten rond de 3 euro.

ik woon in belgië :roll: