Welke zonnecreme is het beste voor kindjes met eczeem?

Mijn dochter heeft een zeer droge huid, eczeem huid. We smeren haar continu in met vette crème van de kinderarts.

Maar nu de zomer er aan komt vroeg ik me af welke zonnecreme ik het beste kan gebruiken. In de winkels word ik niet veel wijzer en de kinderarts had ook niet specifiek een merk, ja iets zonder parfum was haar antwoord, vrij logisch maar ja.

Ik hoor goede verhalen over vision, hier heb ik een brief heen gestuurd of ze monstertjes hadden maar kreeg een tube niet specifiek voor kinderen. Kan ik deze wel proberen of moet je echt voor kinderen hebben?

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?

En kunnen jullie met je kindjes zwemmen of is chloor erg slecht voor haar huid? Ze gaat nu al zo min mogelijk in bad omdat ze hier wel op reageert.

Hier ook droge huid en lichte eczeem.

Ik gebruik tot heden gewoon Vichy.

S reageert daar verder niet op maar zijn huid behandel ik verder gewoon met vette creme. Ik smeer hem gewoon in met Vichy en verder smeer ik de vette creme gewoon op de eczeem plekjes.

Het één helpt namelijk niet voor het ander.

Sun Spray UV 15 of 30 zonder nanodeeltjes.



of



Spray Kids UV 50 Disney nano vrij.



Op greenjump staan nog meer.

Mijn dochter heeft ook tot 1,5 ontzettend erge eczeem gehad, bloed pus etc kwam er gewoon uit echt heel haar lijfje zat helemaal onder (nu nog steeds een eczeemhuidje maar een stuk minder). En zat al helemaal onder de vlekken als ik of mijn man het bad niet goed naspoelde nadat we in bad had gelegen.

Wij kregen het advies van de dermatoloog om La Roche-Posay (Zonder parfum en parabenen) te gebruiken, en zijn hier heel tevreden over. Ik vind de spray erg fijn, smeert goed uit en blijft niet wit. Alleen te krijgen bij een apotheek.

Onze zoon had ook ernstig eczeem tot bloedens aan toe (gelukkig nu bijna weg) hij reageerde juist heel goed op de nivea zonnebrandcreme voor kinderen.



Zal voor elk kind anders zijn.



Ken je anderen met kinderen, vraag dan of je even wat zonnebrand mag testen op haar huidje.



In bad was hier ook nooit zo’n groot succes, we hebben nu badolie van Pure met Cocos die helpt echt goed lekker vet.



Zwemmen deed zijn huid juist erg goed, na het zwemmen zag zijn huid er 2 a 3 dagen weer super uit.

War betreft het zwemmen. Wij konden echt niet zwemmen met onze jongste dochter. Bleef dus altijd aan de kant zitten met haar. Ze had het echt ontzettend erg. Na het slaapje plakte de kleding vaak aan haar huid omdat er pus en bloed uit de plekken kwamen, ze had bijna geen mooi stuk huid, alles eczeem. Wij mochten echt niet zwemmen van de dermatoloog, chloor water is echt niet goed als je zo erg onder zit. We zijn het rond 5 maanden geloof ik gaan proberen en kregen het advies om haar dan eerst flink in te smeren met gewoon een vette basiszalf zodat het chloorwater niet zo in haar huid kon trekken. Daarna goed afspoelen en weer goed insmeren.

La Roche- Posay is idd erg goed. Wij zijn er erg tevreden over en bij de apotheek werd het ons ook geadviseerd bij baby’s onder de 6 maanden (waarvoor je de meeste zonnebrand niet mag gebruiken, er zitten nl erg veel gifstoffen in zonnebrand).



Onze zoon heeft gelukkig niet zo erg last van exceem alleen in de winter een paar plekjes maar verder wel een gevoelig huidje. Zwemmen kan bij ons dus wel gewoon. Verder in de zomer lekker naar het strand. Zon en zee helpen enorm!

Pete heeft als baby veel eczeem gehad en reageert slecht op parfum, maar wij hebben voor hem altijd de zonnebrandcreme van Kruidvat (Solait Kids) en daar heeft hij geen last van en is ook niet zo prijzig.

ik gebruik voor sophie voor in bad ook de la roche posay producten, maar zonnebrand is hier nivea kids 50 + de enige waar haar huid niet erger op reageert.

chloor is een beetje een dubbel iets. mijn zus (ook exceem huid) zweert erbij en die gaat altijd zwemmen als ze weer veel last heeft. het chloor zorgt er bij haar om een of andere manier voor dat het wegtrekt, ook al prikt het enorm.

de dermatoloog raad het juist af. vooral bij open exceem plekken omdat chloor erg slecht zou zijn.

beetje dubbel dus…



zon en zee zijn over het algemeen ook wel goede eigenschappen om het te verminderen, en dus een goed alternatief voor een chloorbad als je dicht bij de zee zou wonen :slight_smile:



wel raadde de dermatoloog ons trouwens aan om de zonnebrand creme eerst te smeren, en daarna, als hij goed is ingetrokken, eventueel de vette zalf. niet andersom, want dan kan de zonnebrandcreme niet intrekken.

trouwens ook wel erg belangrijk, is om zweten proberen te vermijden. dus katoenen, koele kleding. ik had juist altijd het gevoel dat ik haar exceem moest “verstoppen” voor de zon maar door zweten krijgt exceem eer meer kans.

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties!



Het gaat gelukkig wat beter met haar huid, we zijn bij de dermatoloog geweest en toch begonnen met hormnooncreme, haar huid was na een nacht al een stuk rustiger! Ze heeft nu ook minder jeuk, eerder krapte ze continu, zo zielig.



We hebben het advies gekregen om vision te gebruiken, hier reageert ze ook goed op, en hij smeert fijn.



Knipoogje, bedankt voor je tip om eerst zonnebrand crème te gebruiken e dan de vette zalf. Dit wist ik niet, deden het andersom.



W hopen straks in de vakantie een keer te kunnen zwemmen met haar, ze houd wel ervan water!

Duimen dat het straks een keertje kan.

@romata wrote:

Mijn dochter heeft ook tot 1,5 ontzettend erge eczeem gehad, bloed pus etc kwam er gewoon uit echt heel haar lijfje zat helemaal onder (nu nog steeds een eczeemhuidje maar een stuk minder). En zat al helemaal onder de vlekken als ik of mijn man het bad niet goed naspoelde nadat we in bad had gelegen.

Wij kregen het advies van de dermatoloog om La Roche-Posay (Zonder parfum en parabenen) te gebruiken, en zijn hier heel tevreden over. Ik vind de spray erg fijn, smeert goed uit en blijft niet wit. Alleen te krijgen bij een apotheek.




Hier idem :thumbup:





is heel goed spul…