Welke zomer draagdoek?

Momenteel heb ik een bykay draagdoek. Ik vind het op zich een fijne doek, maar nu erg warm, waardoor ik hem nauwelijks gebruik. Verder vind ik dat als je hem wat langer om hebt, hij na verloop van tijd “uithangt” waardoor hij niet meer zo lekker zit. Nu wil ik graag overstappen op een geweven doek, liefst een lekker luchtige die ik ook met warm weer kan gebruiken, alleen twijfel ik enorm welke doek ik moer nemen. Ik twijfel tussen de calin blue, hoppediz das leichte en amazonas.



De calin vind ik het mooist en leuke prijs, maar zou lastig te knopen zijn. Heb geen ervaring met geweven doeken, maar vind mezelf vrij handig met knopen. Met de bykay nooit problemen gehad iig, maar geweven is natuurlijk toch weer anders…



Hoppediz vind ik minder mooi en is wat duurder, maar zou zachter zijn en makkelijker te knopen.



Amazonas, ook mooi, goede prijs en zacht en makkelijk te knopen, maar kan maar weinig ervaringen van anderen met deze doek vinden en lees ook wat negatieve ervaringen.



Omdat dit mijn eerste geweven doek is, wil ik er nog niet teveel geld aan uitgeven. Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen adviseren, want vind het zooooo lastig! Oh, en mijn mannetje is nu 3 maanden en weegt 6,5 kg en is nogal beweeglijk wat het knopen misschien weer wat lastiger maakt.

Ik heb een calin, en is echt dun! Heel fijn dus in de zomer. Knopen is wel iets lastiger (hij moet goed zitten anders kan het beetje snijden) maar dat vind ik goed te doen! Ik ben er blij mee.

misschien je vraag ook even bij de draagmama’s stellen, zie topic in contact! :slight_smile:

Goed idee idd, ga ik even doen!