Welke ziekenhuis omgeving Utrecht?

Wat zijn jullie ervaringen met ziekenhuizen in de omgeving van Utrecht?

Als het goed is wordt het een poliklinische bevalling zonder medische indicatie. Dus mijn eigen verloskundige gaat de bevalling begeleiden.

Ik ben de eerste keer bevallen in Diakonessenhuis Utrecht. Dit is eigenlijk goed bevallen, maar mijn verloskundige zegt dat ze beter werkafspraken heeft met Antonius Ziekenhuis Nieuwegein.

Dus ik twijfel nu.

ik ben 2 keer uiteindelijk medische bevallen in het wkz en vond het daar heel prettig.

verder hoor ik ook veel goede verhalen over het antonius

Ik ben 4 jaar geleden bevallen in het antonius, dat is dus alweer enige tijd geleden.

Volgens mij hebben ze nu standaard 1 persoonskraamkamers, altijd prettig mocht je daar

moeten blijven. Ik kreeg een keizersnede en ik vond het 3x niks met anderen op de

kamer.

Op zich vond ik de verpleging zeer vriendelijk, maar de artsen (en co en arts-assistenten) vond

ik niet uitblinken in communicatie.

Maar goed, als je gaat bevallen met je eigen vk, dan hoef je die ook niet te zien toch?

Mag je kiezen dan? het ligt er toch ook aan of er op dat moment plek is?

Mijn zus moest langer in de ambulance omdat er in Utrecht geen plek was en is toen in het antonius bevallen.

Ik ben in het Antonius in Nieuwegein bevallen, wel gepland met medische indicatie.

Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ging allemaal prima. Ik vond het alleen jammer dat ik 48 uur later weer buiten stond terwijl mijn kind opgenomen was.

Overigens zijn er elke zaterdagmiddag rondleidingen over de afdeling, kun je even kijken hoe alles eruit ziet. Je hebt inderdaad 1-persoonsverloskamers en afhankelijk van hoe lang je daarna blijft ga je naar een kraamsuite, ook alleen.

Enige nadeel is dat je kind Nieuwegein op zijn of haar geboortebewijs krijgt.

Niet iets om trots op te zijn :angel:

Verder hoor ik heel positieve verhalen over het Hofpoort ziekenhuis in Woerden.

Diak in Utrecht is een drama om te bereiken in de spits, evenals WKZ/UMC, vandaar dat VK daar niet altijd even graag heen gaan. En Diak schijnt niet altijd plaats te hebben, want iedereen die perse Utrecht op het geboortebewijs wil gaat daar heen.

Ik ben bijna 4 jaar geleden bevallen in het Ouderijn.

Maar heb laatst gehoord dat de afdeling verloskunde daar niet meer is.

Er waren veel negatieve verhalen over maar ik vond het zelf wel meevallen eigenlijk.

Ja Antonius staat zoiezo erg goed bekend! Diak ook trouwens.

@Kittycat wrote:

Ik ben in het Antonius in Nieuwegein bevallen, wel gepland met medische indicatie.

Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ging allemaal prima. Ik vond het alleen jammer dat ik 48 uur later weer buiten stond terwijl mijn kind opgenomen was.

Celeste moest onverhoopt 4 dagen in het ziekenhuis blijven en ik mocht ook blijven gelukkig. Ze hadden een kangaroe kamer daar op de kinderafdeling tegenover de couveuses. Ideaal!!!
Hoefde we niet op en neer te rijden.

@Judith2 wrote:

@Kittycat wrote:

Celeste moest onverhoopt 4 dagen in het ziekenhuis blijven en ik mocht ook blijven gelukkig. Ze hadden een kangaroe kamer daar op de kinderafdeling tegenover de couveuses. Ideaal!!!

Whaaat op neonatologie? Of op de kinderafdeling.

Ik zou in 2008 bevallen poliklinisch in hofpoort te woerden, maar met 7 cm ontsluiting gingen we woerden niet meer halen.

Toen zijn we in de spits naar oudenrijn geraced en daar is Mies geboren.

Het scheelde niks of het was een aangifte geweest in DenHaag met een kilometerpaaltje van de A28 als plaats.

Dus zover ik weet kun je ook in Oudenrijn bevallen :think:

de overigen ken ik niet

@Cell wrote:

Dus zover ik weet kun je ook in Oudenrijn bevallen :think:
Vanaf maart 2009 niet meer.

@Kittycat wrote:

@Judith2 wrote:
@Kittycat wrote:

Op de kinderafdeling.

@Judith2 wrote:

@Kittycat wrote:
@Judith2 wrote:
@Kittycat wrote:

Op de kinderafdeling.

Oh oke, op de kinderafdeling heeft inderdaad elke kamer een bed voor een van de ouders, ideaal. Mijn baby lag op neonatologie, daar kon dat helaas niet.

Celeste is geboren op vrijdag en is door zuurstoftekort gelijk op de couveuse afdeling terecht gekomen (dat is toch neonatologie ?).

Doordat zij dus opgenomen was kon ik tot maandag op de kraamafdeling blijven, anders had ik die zaterdag al zelf naar huis gemoeten.

Maandagmiddag hebben ze mij samen met Celeste naar die Kangeroekamer gebracht zodat ze voor die ene nacht toch nog even een oogje in het zeil konden houden. En ik eindenlijk samen door kon brengen met mijn meissie.

Couveuse afdeling was trouwens super!

Leuke en goede verpleegkundigen en iedereen was erg behulpzaam.

Kraamafdeling was een ramp!

Doordat het heel erg rustig was met moeders die net bevallen waren lieten ze mij maar een beetje mijn gang gaan waardoor ik die eerste dagen véél te veel hooi op mijn vork genomen heb. Er was totaal geen controle. Sterker nog, er heeft niet 1 keer een verpleegkundige of verloskundige naar mij en/of mijn onderkantje gekeken. Dat gebeurde pas toen ik na 4 dagen thuis was door mijn eigen kraamhulp.

hier in het antonius ging niet helemaal lekker, maar dit is niet helemaal schuld van het ziekenhuis wel van de gyn. Ik heb dit met de gyn heel goed kunnen evalueren en we hebben afspraken gemaakt voor deze tweede. Ik ga nog een keer op consult bij hem en dan kijken we of ik het thuis mag proberen wat ik heel graag wil, maar als het dan toch niet lukt dat ze in nieuwegein wel goed op de hoogte zijn.

Verder vond ik de kamers het verplegend personeel helemaal super en heel luxe ook voor Partner een fijne ruimte, hele grote badkamer waar je lekker kunt puffen in je eentje. Niet moeilijk over pijnstilling.

en de afdeling neonatologie is super professioneel echter één fout gemaakt. Ik had met alle emoties thuis de eerste moedermelk gekolfd en toen hadden ze mijn kleine kv gegeven dat was wel heel slordig, maar ik mocht de hele nacht bellen en de verpleegsters konden me heel geod geruststellen dus eigenlijk super mensen daar, maar ja waar mensen werken worden er ook fouten gemaakt.

oh ja de kraamafdeling daar was ik ook niet helemaal tevreden over ja. Ik wilde heel graag douchen en als je dat wil (na helse bevalling)dan wil je dat ook snel toch??? en ik had een katheter en na best wel lang wachten heeft vriend mij losgekoppeld uitgekleed en mij gewassen. Een super intiem moment waar ik nog met tranen aan terugdenk dus dat is dan wel weer goed gekomen, maar niet dankzij de pleeg en heeeeeeeeel veel leerlingen stond mij ook bij. Lieve meisjes die moeite hadden met hartslag opmeten dusss. Maar ik denk dat als je er langer ligt zoals ik dat je dat dan meemaakt. Ik ga in ieder geval weer wel heen.

@Kittycat wrote:

@Judith2 wrote:
@Kittycat wrote:

ik moest uitenidenlijk eerder dan mijn kindje naar huis geen plek op de kraamafdeling.

Antonius :thumbup:

ik ben daar bevallen(KS)

had een eigen kamer,waar partner ook mocht verblijven.

kindje op je kamer.

alles binnen handbereik.

Toppie!!

ps ik werk binnen het Antonius(alleen in Utrecht)

2x bevallen in het Anthonius, wel wat mindere dingen, maar over het geheel genomen :thumbup: Denk dat elk ziekenhuis wel wat heeft. Bij mij was het met Rayen (geboren 30 december) wat minder goed bedeeld qua verpleegkundigen. Hierdoor duurde het lang voordat ik gewassen werd na de bevalling.

Bij Thara was Alnatal nog in aanbouw. Voor mijn ruggenprik mocht ik het hele ziekenhuis door. Verder meermalen achter elkaar een katheter gehad. In plaats dat ze nu een permanente plaatsen :hand: Niks hoor, we doen het graag 5 keer over :? . Door de ruggenprik heb ik de laatste drie keer niet gevoeld, gelukkig maar.

Ook het UVC (WKZ/UMC) schijnt :thumbup: te zijn. Een vriendin is daar 2x bevallen en is helemaal lyrisch. Mocht er ooit een derde komen, heb ik haar moeten beloven daar naartoe te gaan.

(Wilden we eigenlijk met Thara ook, maar het was toen vol).