Vanavond gaan we weer sint maarten lopen. Onze kinderen kennen twee liedjes. Maar van het liedje ‘sint maarten de koeien hebben staarten’ zingen mijn man en ik een verschillende wijs. Dus wie weet waar ik de wijs kan beluisteren?
Sint Maarten, Sint Maarten
De koeien hebben staarten
De meisjes hebben rokjes aan
Daar komt Sint Martinus (of Sint Maarten) aan
Zo zingen wij het.
Sinte Sinte Maarten,
Daar komt Sinte Maarten aan
Zo kan ie ook.
Kan W.out het niet voorzingen zodat je deze melodie volgt ?
@juulke wrote:
Sint Maarten, Sint Maarten
Daar komt Sint Martinus (of Sint Maarten) aan
Zo zingen wij het.
Sinte Sinte Maarten,
Daar komt Sinte Maarten aan
Zo kan ie ook.
dat is de tekst, niet de wijs :wink:
@ts, op youtube vind je wel een aantal filmpjes met het liedje.
Maar zoals het gaat met zulke liedjes, bestaat er niet één goede versie, lijkt me. In de ene streek zingen ze het zus, in de andere zo.
ah, dan zal dat het zijn. Manlief komt uit Groningen en ik zing de wijs van Wout (ik heb vroeger nooit st. maarten gelopen) Dus dan kom ik er ws niet uit :?
@WoLa wrote:
ah, dan zal dat het zijn. Manlief komt uit Groningen en ik zing de wijs van Wout (ik heb vroeger nooit st. maarten gelopen) Dus dan kom ik er ws niet uit :?
Lekker Wout laten zingen zoals hij het wil zingen :thumbup:
Hij ‘moet’ het doen bij de deur en ik vind juist niks leukers als een kind die zijn best gewoon staat te doen en helemaal trots is.
Zelf kom ik ook uit Groningen, dus gok dat ik dezelfde wijs hou als jouw man :lol:
Dat zal vast! Hij gaat bij ‘koeien’ veel meer omhoog dan Wout en dan is de regel vanzelf iets anders.
Ik zou idd ook Wout zijn versie aanhouden :thumbup:
Ik woon nu in de provincie Utrecht, maar ik kom uit het Limburgse Weert en daar zongen wij vroeger dit:
Sinte Merte’s veugelke
haaj un roëd wit keugelke
haaj un roëd wit stèrtje
danke Sinte Merte
Ik vind dat echt heet meest vreselijke liedje dat er is, maar dat is mijn bescheiden mening
Wij zingen er een die ik vroeger op school geleerd heb. De mensen zijn altijd zó blij als ze die van ons horen. Een heel lief rustig lied en een verademing na 200 keer het geschreeuw van “de koeien hebben staarten”, hihi.
Ik loop hier met mijn lantaren
lantaren loopt met mij
daar boven stralen de sterren
beneden stralen wij
mijn licht is aan, ik loop vooraan
la bimme la bamme la bom
mijn licht gaat uit, ik ga naar huis
labimme la bamme la bom
Ik zal eens zoeken of ik voor jullie de melodie ergens kan vinden.
Gevonden. En ja, Vrije school kinderen dus!
@Fleur wrote:
Ik vind dat echt heet meest vreselijke liedje dat er is, maar dat is mijn bescheiden mening
Wij zingen er een die ik vroeger op school geleerd heb. De mensen zijn altijd zó blij als ze die van ons horen. Een heel lief rustig lied en een verademing na 200 keer het geschreeuw van “de koeien hebben staarten”, hihi.
Ik loop hier met mijn lantaren
lantaren loopt met mij
beneden stralen wij
mijn licht is aan, ik loop vooraan
la bimme la bamme la bom
mijn licht gaat uit, ik ga naar huis
labimme la bamme la bom
Ik zal eens zoeken of ik voor jullie de melodie ergens kan vinden.
Gevonden. En ja, Vrije school kinderen dus!
http://www.youtube.com/watch?v=gM5ggg08cd4
Als echte vrijescholer doe ik deze, maar wel iets andere tekst:
Ik loop hier met mijn lantaarn
en mijn lantaarn met mij
beneden stralen wij
brand op mijn licht, brand op mijn licht,
van bimmelebammelebom.
Hier krijgen we trouwens altijd extra omdat ze ‘de koeien hebben staarten’ zo zat zijn en blij zijn met een nieuw, (sofisch 8) ) lied.
Mateo zong ook iets van een kabouter dus die moet ik ook maar ff leren.
Ha Fleur, ik lees nu pas je tekst erboven.
Hier dus ook die ervaring, meer aandacht en aplaus.
@Madre wrote:
Ha Fleur, ik lees nu pas je tekst erboven.
Hier dus ook die ervaring, meer aandacht en aplaus.![]()
Ja, hier ook elk jaar “pak er maar een extra”, haha!
bij de hele kleintjes vind ik het alleen maar leuk dat ze uberhaupt zelf zingen… onze middelste was nog geen 2 toen hij voor het eerst meeliep en ook echt zelf zong.
Hij heeft heel wat lof gehad, dat hij uberhaupt zo goed kon zingen :thumbup:
Nu ze groter worden zingen ze het ook niet meer eigenlijk.
Ja ze kennen het wel, maar leren op school nu zoveel leukere liedjes. Vorig jaar stonden ze dan voor het aanbellen te overleggen welk liedje ze deze deur zouden zingen :lol:
:oops:
applaus
sint maarten sint maarten
daar lopen 2 tomaten
de ene heeft een hoedje op
en de andere heeft een kale kop
die vind ik altijd nog leuk om t ehoren.
en mijn moeder is een dikzak geef mij een pepermuntje ofzo die vind ik ook wel grappig…
vorig jaar een aantal nieuwe gehoord… zal proberen vanavond even te onthouden… ik zit er al klaar voor hehe
OP de wijs van altijd is kortjakje ziek zingt dochterlief ook zo leuk
Dag mevrouw en dag meneer
hee hallo daar ben ik weer
met mijn lalalampion
Van papier of van karton
Met een lichtje mooi is dat
Als ik klaar ben krijg ik wat
hee wat een originele liedjes! Daar houd ik ook wel van hoor. Maar ik ben zelf dus echt niet bekend met sint maarten en deze liedjes hebben mijn kids geleerd. Ik hoop eigenlijk dat ze op school nog nieuwe leren, ben die koeien ook wel zat :mrgreen: Die van kortjakje is misschien nog wel te leren, moet ik wel snel zijn :think:
@pearlie wrote:
sint maarten sint maarten
daar lopen 2 tomaten
en mijn moeder is een dikzak geef mij een pepermuntje ofzo die vind ik ook wel grappig…
vorig jaar een aantal nieuwe gehoord… zal proberen vanavond even te onthouden… ik zit er al klaar voor hehe
Achter Sint Maarten zit een prachtig verhaal. Daar horen ook mooie liedjes bij voor mij. Ik vind dit soort liedjes dan zo zonde!
@Fleur wrote:
@pearlie wrote:sint maarten sint maarten
daar lopen 2 tomaten
Achter Sint Maarten zit een prachtig verhaal. Daar horen ook mooie liedjes bij voor mij. Ik vind dit soort liedjes dan zo zonde!
Jeetje Fleur, wat zijn wij het eens.
Maar veel weten het verhaal van Sint Maarten niet.
Velen weten het verhaal van Sinterklaas niet eens.