Ok nu mogen jullie niet lachen ( dat doe ik na 5 wc brillen ook niet meer )
:mrgreen:
wij hebben hier een jongetje in huis die niet kan mikken en om de haverklap over de wc heen plast , over de scharnieren van de wc bril zeg maar. Gevolg : die dingen gaan oxyderen en breken af :?
We hebben hem al geprobeerd te laten zitten , maar dan piest hij 9 van de tien keer over de bril de wc vloer op. Ook niet fijn met ene houten vloer…
Dreigen met een luier helpt niet, kadootjes voor goed mikken ook niet.
EN ik kan echt niet elke keer bij hem gaan staan kijken :eh:
weet iemand DE oplossing?
bestaan er wc brillen met plastic scharniertjes ?
na 5 wc brillen in korte tijd weet ik het echt even niet meer.
help…
Geen idee of er wc-brillen met plastic scharnieren bestaan…zou gewoon eens kijken in een grote bouwmarkt (Hornbach ofzo), maar misschien helpt het om een pPingpongballetje, plassticker of ander hulpmiddel in de wc te doen om hem te leren mikken?
Tip: neem een family seat. Dan is de pot optisch kleiner, en hoe raar het het ook klinkt: dan gaat mikken vaak makkelijker
Hoe oud is het jongetje in kwestie? Want ik wilde voorstellen om hem te laten zitten, maar dan plast hij over de vloer. Is dat niet iets wat hem nog goed aan te leren valt?
wij hebben een wc bril, waar ook een verkleiner opzit, vind hem ideaal…
2 jaar geleden bij de praxis gehaald voor 20/25 euro volgens mij…
dacht do er een fotootje erbij om te laten zien wat ik bedoel
(nooit verwacht dat ik de pleepot zou fotograveren :lol: )
Mijn zoontje gaat altijd zittend op de wc, en schanieren zijn van plastic.
Eerlijk gezegd zou ik hem toch leren om te zitten. Hij plast namelijk niet alleen thuis scheef, maar ook bij anderen. Dan zou ik zelf niet zo heel geweldig vinden.
Onze oudste duwt zelf met z’n hand tijdens het plassen zijn piemeltje wat naar beneden zodat hij gewoon in de pot plast.
Bij onze tweede zoon kregen we dit niet voor elkaar, en we hebben hem geleerd om goed voorover te gaan zitten/hangen, zodat z’n piemeltje naar beneden wijst ipv naar voren.
Succes!
@Tamma wrote:
Eerlijk gezegd zou ik hem toch leren om te zitten. Hij plast namelijk niet alleen thuis scheef, maar ook bij anderen. Dan zou ik zelf niet zo heel geweldig vinden.
Onze oudste duwt zelf met z’n hand tijdens het plassen zijn piemeltje wat naar beneden zodat hij gewoon in de pot plast.
Bij onze tweede zoon kregen we dit niet voor elkaar, en we hebben hem geleerd om goed voorover te gaan zitten/hangen, zodat z’n piemeltje naar beneden wijst ipv naar voren.
Succes!
Mijn mening …
R. Duwt ook zijn piemeltje naar beneden…
Ook staand meteen aangeleerd.
Een heel ander idee;
Plasstickers, deze plak je in de wc.
Elke keer als je erop plast verschijnt er een leuk plaatje.
Kan helpen
gewoon zitten, mijn mannen zitten ook gewoon hoor.
En dan inderdaad met de hand de boel een beetje omlaag duwen van bovenaf
Het tussen de bril door plassen tijdens het zitten kan ook heel goed aan het soort pot liggen.
Jason heeft bij mijn ouders geregeld een ongelukje door de vorm van de wc.
Thuis eigenlijk nooit een ongelukje.
Maar hier zitten de mannen ook!
Moest eigelijk wel even fronzen toen ik las “kan er moeilijk elke keer bij gaan staan”
En waarom niet als ik vragen mag?
Hier een jongetje van 6 die met 3 jaar en 7 maanden pas zindelijk werd en ik heb er zeker een half jaar tot 8 maanden gewoon nog bij gestaan… Idd met het argument, hij MOET het goed leren onder begeleiding zodat hij niet bij anderen ook de boel versmeerd. In zulke zaken heeft hij dan niet zoveel te willen hoor.
We zijn nu nummer 2 druk aan het zindelijk zien te krijgen, hij moet van mij om de 45 minuten op de wc, ook al roept hij dat hij niet hoeft, hij moet het proberen. de eerste 3 dagen vond hij dat vreselijk, maar nu begint hij te merken hoe fijn het is om met een droge broek te lopen en hoe snel de wc is aangedaan ten opzichte van naar boven lopen om te verschonen.
En ja, ik sta erbij, ik laat hem zien hoe hij zijn piem naar beneden moet doen en idd… beetje voorover hangen zodat hij ook naar beneden blijft.
Dat kost me nu verschrikkelijk veel tijd, eens. Maar daar krijg ik ook wat voor terug. Een jongetje wat op de juiste manier plast en ik hoef geen 5 brillen te vervangen…
Vind het een beetje de omgedraaide wereld om de oplossing voor niet goed richten en een zooi maken te zoeken in een nieuwe bril… :shifty:
er zijn nog 2 kinderen hier, vandaar dat ik niet de hele tijd erbij kan gaan staan . en ik vraag om advies over een wcbril, niet over hoe ik volgens jou mijn kind iets moet aanleren Cell
je zal het vast best bedoelen , maar opvoeden doe ik zelf wel :eh:
Hij is trouwens vijf.
we hebben het hem goed aangeleerd, net als zijn broer. maar hij heeft altijd zo’n vreselijke haast op de wc dat het misgaat.
ik zal eens bij de bouwmarkt gaan kijken voor zo’n ding als hierboven op de foto
dank jullie wel
En de bril omhoog? Als hij staat?
Met zo een plakker er in, die tevoorschijn komt als hij goed richt…
Maak er iets leuks van …
‘’ Let op als je daar plast, zie je iets, als jij hem tevoorschijn tovert betekend dat je goed plast!! ‘’
(ik roep maar wat hoor!) :mrgreen:
Hier ook goed aangeleerd, net als jou zoon. Maar hij heeft idd. wel eens haast en ‘’ Piest naast de pot’’, R. heeft er zelfs een handje van proberen te mikken vanaf de gang … ‘’ Kijk mama hoe ver ik kan plassen…’’
(Oh sticker bij plassticker bekende voor en na)
heeft toch niets met opvoeden wel of niet te maken. Ik verbaas me er gewoon over, dat kan toch… en hier heb ik er 4 rondlopen…
een wc bril is dan alleen thuis een oplossing en niet bij anderen en op school. Lijkt me erg fijn voor hem, voor school en voor moeders zoals ik die vriendjes over de vloer krijgen als een kind toch echt leert rustiger naar de wc te gaan en dat daar dan tijd aan word besteed. Een kind van 5 zit toch niet 10x per dag op de wc… :think:
Ik heb een zoon van bijna 9 jaar en die heeft nog steeds moeite… :roll:
En dan bedoel ik niet alleen met het “netjes” plassen, maar uberhaupt met op de wc plassen. Ik heb van hem wel 2 broeken per dag in de was liggen.
Wij hebben van alles al geprobeerd. Hij plast in zijn broek, plast over zijn broek heen, over de wc (kijkt ook rustig de andere kant op tijdens het plassen), de vloer ligt regelmatig onder etc.
Ik heb al meerdere malen gezegd dat hij dan maar moet gaan zitten, maar dan plast hij tussen de pot en wcbril door (vraag me niet hoe).
Nu heeft onze zoon pdd-nos en is het verdraait lastig om hem ‘nieuwe’ rituelen aan te leren. We hebben al een medisch onderzoek gehad, psychologisch onderzoek, maar er komt niets uit. Ik hoop dat als hij 18 is hij droog kan blijven en fatsoenlijk kan plassen.
Anders heb ik bij voorbaat medelijden met zijn vriendinnetje later hahaha