Onze wasmachine is niet zo heel goed meer. We hebben een bauknecht van 10 jaar oud.
Gisteren een monteur bij gehad en er is een probleem met de printplaat. Kosten voor een nieuwe plaat zijn bijna 400 euro. Niet echt de moeite meer waard.
Nu moeten we dus op zoek naar een andere.
Iemand tips welke we wel of niet moeten hebben. Ook graag met redenen erbij.
Alvast bedankt!
poeh… Heb je zelf een budget in gedachten?
Als ik weer een nieuwe wasmachine ga kopen dan let ik op:
-kinderbeveiliging (hangt natuurlijk wel af van waar de wasmachine staat).
Verder niet echt punten waar ik op zou letten, misschien de aantal kg? (wij hebben nu een 7 kg, daar kan ik lekker m’n beddengoed allemaal in kwijt, vindt ik wel een plus punt).
Pfff budget, nee niet echt.
Hij moet minimaal 7 kg was kunnen hebben.
Ik heb nu een 6 kg wasmachine en ik wil graag een grotere.
En hij staat op zolder.
wij hebben ook pas een nieuwe na 13 jr onze siemens te hebben gehad.
We hebben nu een samsung eco bubble en tot nu toe bevalt ie super!!! 7 kilo trommel
Oja een tip als je deze of een andere wasmaschine wil moet je even naar de b*b shop gaan
ik ben ook erg tevreden met onze samsung eco bubble (nu een maand of 8 ) hier een 8 kg trommel
@miqui wrote:
wij hebben ook pas een nieuwe na 13 jr onze siemens te hebben gehad.wat voor shop?
We hebben nu een samsung eco bubble en tot nu toe bevalt ie super!!! 7 kilo trommel
Oja een tip als je deze of een andere wasmaschine wil moet je even naar de b*b shop gaan
Bobshop
Ik ben fan van AEG! :thumbup:
Fijne wasmachine!
Hier ook -enkel- AEG ervaring.
Miele is geweldig, gaan lang mee, maar we hebben een berekening gemaakt en AEG mag dan minder wasbeurten kunnen hebben, tegen de tijd dat we een nieuwe nodig hebben is er vast ook weer een modernere versie op de markt
Waar wij niet op hebben gelet de laatste keer is of de machine een indicatie geeft hoe ver hij met de was is. Dat kan ik nu niet zien en het irriteert me vreselijk. En we hadden per ongeluk een 6 kg machine en geen 7. Gewoon niet opgelet, maar goed, volgende keer beter en mijn manden hoeven niet kraamverzorgende-achtig-leeg.
Vorig jaar hebben wij een nieuwe wasmachine en droger gekocht van Samsung
De droger ziet er ook zo uit.
Wij zijn er erg tevreden over. JE ziet hoelang een was nog duurt, kan 7 kg in, programma’s zijn makkelijk te bedienen. Gemiddelde prijsklasse.
We hebben het toen via internet laten leveren, ging ook prima.
We hadden namelijk ook een nieuwe vriezer en koelkast erbij, ook van samsung. En ook bij deze apparaten nog geen klachten/opmerkingen.
Neem aub géén Indesit, monteurs noemen het ‘indy-sh*t’ . Zijn geen beste apparaten, ik heb ze ook gehad maar iedere keer weer reparaties en in vergelijking met mijn nieuwe machine heel lawaaierig.
@Mutsie86 wrote:
Vorig jaar hebben wij een nieuwe wasmachine en droger gekocht van Samsung
De droger ziet er ook zo uit.
Wij zijn er erg tevreden over. JE ziet hoelang een was nog duurt, kan 7 kg in, programma’s zijn makkelijk te bedienen. Gemiddelde prijsklasse.
We hebben het toen via internet laten leveren, ging ook prima.
We hadden namelijk ook een nieuwe vriezer en koelkast erbij, ook van samsung. En ook bij deze apparaten nog geen klachten/opmerkingen.
deze hebben wij ook prima ding wij hebben hem nu ongeveer 2 jaar en gekocht bij bcc… nog niks mee gehad en wast schoon ( ook belangrijk toch) ik heb toen eerst veel online gezocht en ben toen met de opties wat me wat leek naar de winkel gegaan … bij de mediamarkt werd ik niet goed geholpen en ook zo de winkel weer uitgelopen… daarna bij bcc prima service en deze mee genomen…
Op dit moment is LG de beste koop. 7kg trommel die een speciale vorm heeft waardoor je wasgoed nauwelijks kreukt. LG heeft een geavanceerd systeem aan watertoevoer, super zuinig en erug stil. En de prijs valt ook alles mee, ik dacht iets van €359,00
Wij waren eerst naar Saturn geweest (zelfde eigenaar als media markt) en die man probeerde ons telkens alleen de dure aan te smeren.
Wij hoeven geen wasmachine van 1100 euro of meer.
En die hele goedkope daar had ik ook geen goed gevoel bij.
En op internet lazen we veel goede recensies over samsung en de prijsklasse was goed te doen. Dus toen eerst ergens bij een winkel in het echt bekeken en toen besteld via internet. Dat scheelde een hoop geld toen we alle 4 de apparaten besteld hadden. (zon 600 euro). Nou dat was wel de moeite waard :mrgreen:
Wat ik vooral handig vind, je kunt de aantal spoelingen zo aanpassen, zit een babyprogramma op en ik vind het makkelijk dat de tijd word aangegeven hoe lang de was er nog in moet.
Wij zijn voor een miele gegaan.
We hebben gekeken naar hoe ik was ( witte was, kookwas, donker en wol. Ook wel eens een express wasje) We hebben toen een eenvoudige miele gekocht ipv een uitgebreide van een ander merk. Onze redenatie was, alle dingen die je niet gebruikt betaal je en kan kapot gaan. Daarnaast hele goede ervaringen met Miele van mijn ouders en opa en oma.
Wel tijdsaanduiding ( inderdaad heel handig :thumbup: ) en een 7 kg trommel.
moeten ook een nieuwe, ariel, mag ik vragen welk model van miele jullie hebben?
Wij kwamen er een paar dagen nadat we getrouwd waren erachter dat we vergeten waren een wasmachine te kopen :mrgreen: Het geld was zo goed als op, dus een hele goedkope gekocht, een Zanussi. En het ding draait al 5 jaar perfect, 1 keer iets verstopt gehad, een sok ofzo die klem zat, verder niks verkeerds. Volgens mij hebben we er 200 euro ofzo voor betaald.
wij hebben ook een Miele, geloof de W5825? Heerlijke machine!
komt jouw was er droog/ redelijk droog uit met een 1400 toeren?
ik ben een 1600 aeg gewend, zit nu te twijfelen over een 1400 of 1600 miele, trommel is natuurlijk groter, maar restvocht is geloof ik redelijk minimaal. prijsverschil is ongeveer €150/250
ik centrifugeer eigenlijk altijd op 1200, rest droogt aan het wasrek… maar met 1200 komt het er al redelijk droog uit, kan je nagaan op hogere toeren
zit ook kindervergrendeling op, erg handig en resttijd, startuitstel, diverse programma’s, ook expresswas voor niet vuile was van 20 minuten… functie extra zachtjes, terwijl hij van zichzelf echt al niet luidruchtig is… ideaal!
Hier ook sinds kort een miele, nadat we 2x een AEG hebben gehad. Die AEG’‘s (en vooral de tweede) een hoop gedoe gehad. M’'n man wilde daarna niets anders meer dan een miele, en tot nu toe bevalt hij erg goed.