Een vriendinnetje van mij is op zoek naar een nieuwe wasmachine.
Nu is er in maart 2007 een onderzoek geweest van de consumentenbond.
Maar die test kan ik niet bekijken omdat ik geen lid ben van de cosumentenbond.
Wie van jullie is dat wel?
En wil een van jullie mij dan vertellen wat de "beste koop"wasmachine was?
Alvast bedankt!
Ik ben lid, en heb even een stukje van de website van de Consumentenbond gekopieerd:
Snel kiezen
Sinds maart 2006 heeft de Edy W-212 het predikaat Beste Koop. Dat heeft deze machine vooral te danken aan zijn zuinigheid, op schoonwassen scoort de Edy redelijk. Voor gezinnen die nauwelijks vies wasgoed hebben, hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Maar voor mensen die wel graag een machine hebben die vlekken goed uit het wasgoed krijgt, is een andere machine waarschijnlijk beter. Daarom adviseren wij wasmachines voor de volgende consumenten:
Huishoudens met wasgoed met veel vlekken
Bosch WAE 28460 NL (€600)
Siemens WM 14 E 460 NL (€550)
Zanussi ZWF 1410 Trentino (€350)
Gezinnen die grote wassen draaien
Bosch WAE 28460 NL (€600)
Siemens WM 14 E 460 NL (€550)
Mensen met een gevoelige huid
Indesit WIAL 143 (€300)
Milieubewuste consumenten
Edy W-212 (€300)
Consumenten die op de tijd letten
Indesit WIAL (€300) Wast als enige machine uit deze test een katoenwas binnen 90 minuten
Die Edy wasmachine kwam dus uit die test in maart ook als beste koop uit de bus.
Hopelijk heb je hier iets aan!
fijn dat je het wilde opzoeken
Heel erg bedankt!
Ik kijk altijd op kieskeurig.nl. Staan ook reacties bij van gebruikers (niet altijd). Toevallig heb ik afgelopen zaterdag net een nieuwe wasmachine gekregen (nou ja, gekocht en zaterdag geleverd :mrgreen: ). Ik heb een AEG en deze gekozen omdat hij 7 kg. kan hebben, een timer heeft, toerental instelbaar tot 1600 toeren, enz. Hij wast erg schoon 8)
Ik wilde er één met dezelfde specificaties, dus ook een trommel van 7 kilo, 1600 toeren en een timer. Ik heb een paar maanden geleden een Siemens gekocht. Ook omdat hij heel stil is, en het apparaat op het voorportaal op zolder staat waar het erg gehorig is. Vooral die timer vind ik ideaal, s’avonds de was erin, en s’morgens begint hij zelf op het gekozen tijdstip.
Ik heb ook een siemens… Met zweedse tekst… :lol: