Welke wasdroger?

Met een winterbeeb (en dus een groter gezin met meer was) denken we er over na om een wasdroger te gaan aanschaffen.



We hebben een paar eisen: zo energiezuinig mogelijk (maar niet met warmtepomp ivm het beschikbare budget) en met startuitstel. Wat voor soort droger maakt niet zoveel uit, beide kan.



Ik heb al een beetje rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer… Gelukkig is er KOK :mrgreen: Wat zijn jullie ervaringen, waar zijn jullie tevreden over en waarover juist niet? Brand maar los! :smiley:

Ik ben ontzettend blij met mijn Bosch. Hij is stil, errug makkelijk te bedienen en tiptoetsen die erg makkelijk gaan. Het is wel maar een B categorie, dus geen A.



Ik zou wel voor een wat bekender / duurder merk gaan (miele bosch oid), onze vorige (Indesit) bleek inderdaad zoals de monteur zei ‘Indi-sh*t’ :oops: :oops:

Ik heb ook een bosch en ben er erg tevreden over. Er kan 7 kilo in en dat is ook precies wat er in mijn wasmachine kan. Daar moet je even op letten. Geen idee hoe energiezuinig hij is, maar hij hoort wel bij een van de zuinigere geloof ik.



Maar waarom wil je tijduitstel op je droger :think: Daar word je natte was toch niet frisser van?

Miele hierzo, heel tevreden, weet zo even niet welk energie label die heeft… zo ik even moeten kijken.

Bosch of Miele dus :wink: , maar welke types hebben jullie?



@Cees: omdat we een dubbeltariefmeter hebben probeer ik zoveel mogelijk 's nachts te doen. Maar nu ik er nog eens over nadenk heb je eigenlijk wel een punt :think: :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Miele hierzo, heel tevreden, weet zo even niet welk energie label die heeft… zo ik even moeten kijken.




Sorry zit ik hier even vet te liegen we hebben OOK een Bosch, Miele is de stofzuiger van :shifty: :mrgreen:



dus de BoSCH Maxx 6 hebben wij, daar hebben we ook de wasmachine van alleen dan de sensitive versie.

@Sennapen wrote:

@Sennapen wrote:
Miele hierzo, heel tevreden, weet zo even niet welk energie label die heeft… zo ik even moeten kijken.




Sorry zit ik hier even vet te liegen we hebben OOK een Bosch, Miele is de stofzuiger van :shifty: :mrgreen:



dus de BoSCH Maxx 6 hebben wij, daar hebben we ook de wasmachine van alleen dan de sensitive versie.




wij hebben ook de maxx, maar dan de 7, en de maxx 6 als wasmachine. Werkt echt prima, makkelijk. Ik ben een tevreden gebruikster.

Ik heb een Miele en ben erg tevreden, alleen geen idee welk type :doh:



Wat wel handig is dat ie het de vochtigheidsgraad van het wasgoed meet en daarop de droogtijd afstemt. Kortom: hij droogt nooit te lang. Goed voor het milieu en je portomonee dus :thumbup: (Voor zover je een droger milieuvriendelijk kan noemen…)



En inderdaad met een klok om de starttijd uit te stellen. Ik haal namelijk ook het wasgoed meteen uit de droger als ie klaar is, want dan hoef je niet veel te strijken. Lekker warm opvouwen en klaar is kees!

ondanks 4 kinderen waarvan 3 winterbabies… nog steeds geen droger :lol: .



Kraamhulp bij nummer 3 heeft zelfs in november was buiten weten te drogen en zo doen wij het ook… als het even kan ook in de winter gewoon de was naar buiten en verder bij blijven met de was zodat het op de 2 torentjes past + het rek over de railing naar beneden.



Geen droger advies van mij dus helaas.

hier een aeg carat lavatherm



maar even stomme vraag… waarom geen warmtepomp… en wat doet dat ding dan?? (voel me heel blond dat ik dit vraag hoor… maar weet echt niet waarvoor dat ding dient… ben dus echt een huisvrouw die precies weet waarvoor de knopjes zijn, maar zodra je technisch wordt, ben je mij kwijt op dat gebied…)