Hallo,
ik ben nogal een moeilijke pillenslikker dus vroeg ik me af, welke vitamines zijn goed en klein om tijdens de zwangerschap te slikken?
:vlinder: volgens mij is vitamine D heel goed, voor jou en de baby,
slik je al foliumzuur? slik niet zomaar vitaminen,ik weet het soms ook niet hoor wat ik wel of niet mag eten of drinken en helemaal vitaminen slikken doe ik niet, eet veel fruit als snack en altijd groenten bij mijn warm eten, daar ben ik niet zo moeilijk in,
fijne zwangerschap!!! :vlinder:
Beste Liz,
Als je gewoon gezond en gevarieerd eet is het helemaal niet nodig om extra vitaminen te slikken tijdens je zwangerschap, tenzij je vk je anders adviseert. Zo heeft ze mij een tijdje vitaminen aangeraden omdat ik heel slecht at. Ben je bijvoorbeeld veel misselijk en hou je je eten niet goed binnen, dan is het wel raadzaam extra vitamines te slikken. Ikzelf slik Femnatal. Dit zijn speciale vitaminen voor zwangere vrouwen van Davitamon. Zo zijn er meerdere soorten speciale vitamines voor zwangeren.
Wat echter wel heel belangrijk is, is dat je vanaf het begin af aan foliumzuur slikt. Dit zijn op zich al hele kleine pilletjes (tenminste die ik had).
Heel veel succes!
Foliumzuur neem ik al een tijdje ja. Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook altijd vitamines voorgeschreven door de verloskundige geslikt, maar die waren zo groot vandaar dat ik hier even mijn licht kwam opsteken.
Naast foliumzuur vanaf het begin, is vitamine D goed om te slikken vanaf de derde maand. Je kan ook kindervitamine D nemen. Die zijn klein en kauwbaar. Als je verder voldoende buiten komt moet dat genoeg vitamine D zijn.
Wat betreft extra vitamines. Die multi’s voor zwangeren zijn inderdaad erg groot. Maar als het een capsule is kun je die open maken en door bijvoorbeeld yoghurt doen. Met een beetje jam erdoor proef je er dan niets van. Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je voldoende groente en fruit eet en veel variëerd je ook voldoende vitamines en mineralen binnen krijgt. Dan hoef je, behalve foliumzuur en vitamine D, niets extra’s te slikken :mrgreen:
Liefs Moirah
Ik slik al maanden Dvatmon Femnatal…
De zijn rond, niet al te groot en ze smaken nergens naar.
Hier zitten alle vitamines in die je nodig hebt bij het zwanger worden en zwanger zijn. DIe van de Et*s en Kr**dvat zijn lang en bruin…brrrr
Ik heb alle drogisterijen afgelopen, en dit waren de kleinste :shock:
Ik ben er dus ook zo een die de paracetamol in 4-en moet breken voor dat ik 'm weg krijg 8)
Succes ermee…en geniet van je zwangerschap
Ik had die van VSM iets van mama’s…??
Die vond ik mega groot en soms ook erg moeilijk doorslikken.
Vorig jaar (en nu weer omdat die van VSM eindelijk op zijn) heb ik Gravitamon.
Een stuk kleiner en heb daar nooit problemen mee gehad om door te slikken.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
ik heb zelf de gravitamon tabletjes daar zit alles in wat je nodig hebt die kan je de hele zw door slikken en zijn per 100 tabletten 15,95 euro dus dat valt ook mee :think: :thumbup:
hoe groot zijn die van davitamon ongeveer? Met wat kan je het vergelijken? Iemand die van eentje een foto wil nemen en hier posten? :mrgreen:
Hoi Liz,
Davitamon Femnatal (die slik ik zelf) zijn ongeveer net zo groot als een parcetamol, maar zijn iets boller. at ikzelf een groot voordeel vind is dat de buitenkant glad is. Waar een paracetamol korrelig is en dus uit elkaar kan vallen zijn deze pillen gladder waardoor ik ze makkelijker doorslik (maar dat kan dus voor iedereen verschillend zijn).
De pillen op zich zijn dus best wel groot, ik zal vanavond een foto voor je maken en die hier even plaatsen (manlief is nu weg en hefet de camera mee!).
Succes!!!
ik zelfs slik er nog geen.maarkreeg het adies van mijn gyno om een preparaat te slikken speciaal voor zwangeren. die schijn je ook in kauw tabletten te hebben . is mischien war makkelijker weg krijgen
groetjess miranda
kauwtabletten? Nou dan wil ik wel graag weten welke dat zijn.
Hoi Liz,
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk! :-*
Ik heb gisteren ook vitaminen gekocht, ik wist niet welke ik moest nemen. Dus uiteindelijk voor Puur Mama gekozen van VSM. Ik kon helaas niet in de pot kijken hoe groot ze waren. En die dingen zijn mega! :shock: :wall: Ik had de laatste week al moeite met mijn foliumzuurtabletjes, die zijn maar klein. Dus toch maar geprobeerd, ik heb staan kokhalzen, dat ding bleef halverwege mijn keel hangen, ik heb twee uren lopen hoesten. Tip: koop die dus niet! Ik vind ze ook te duur om weg te gooien, dus ik ga ze maar opmaken. Hopelijk kan ik ze stukmaken, want anders zie ik het somber in… Volgende keer koop ik die dus niet weer!
Groetjes,
Jippie
mijn gyno zei dat die kauwtabletten bij de apotheek te verkrijgen zijn.
maar slikken jullie ze uit voor zorg’? ik doe het zelf namelijk niet mijn gyno zei dat het ook nie hoeft mits je klachten heb en een duidelijk tekort aan
Beste Liz,
Sorry, die foto lukt niet helemaal. Kan het kabeltje niet meer vinden om de foto’s op mijn p.c. te zetten!
Misshcien weet je vk een goed merk wat niet al te grote pillen zijn!
Succes!
Ik kan helaas ook geen foto maken van die pillen…
Maar ze zijn idd ongeveer net zo groot als een gewone paracetamol, en ze vallen niet uitelkaar dus geen vieze smaak.
Ik heb inderdaad nu geen extra foliumzuur meer nodig (20 weken echo was perfect :inlove: ). Ik heb echter wel grote moeite met het eten van vlees en zuivel, dus voor deze zekerheid blijf ik ze maar slikken. Er zit nl. ook extra calcium, ijzer e.d. in.
Succes ermee…proberen kan altijd toch? Ze kosten geloof ik een euro of 11, en dan doe je er 2 maanden mee.
Groetjes