Sanne mag volgende week donderdag trakteren op school omdat ze woensdag alweer 3 wordt :inlove: …alleen zitten er 2 kindjes in de haar groepje op de psz die geen gluten mogen…
Nu kan ik 2 aparte traktaties nemen maar dat vind ik weer niet zo leuk voor die 2…dus zou graag iedereen hetzelfde trakteren maar zou niet zo weten wat glutenvrij is…ga ook nog wel even googlen maar mss dat iemand hier zo het antwoord weet :mrgreen:
groetjes esther
Volgens mij zijn rozijntjes glutenvrij.
Ik weet niet wat het beleid is betreft snoeptraktaties op school bij Sanne.
Qua snoep zijn er wel wat dingetjes. Bij de AH heb je van hun eigen merk een zak spekjes met uitdeelzakjes erin. Deze zijn glutenvrij dit staat ook achter op de zak. De rolletjes snoep (van die doorzichtige rolletjes met gekleurde snoepjes van look a look mogen ze), rozijntjes.
Er zijn ook koekjes maar die weet ik even niet uit mijn hoofd welke er leuk zijn om te trakteren.
Bij de AH staat het in ieder geval op heel veel verpakkingen of jet koemelk en glutenvrij is.
In ieder geval veel succes.
De rijstwafels met chocolaagje van de Aldi zijn glutenvrij (beetje gezond en beetje snoep;-))
Ik meen dat het Jip en Janneke snoepgoed e.d. bij de Hema ook glutenvrij is.
fruitspiesjes, prikkers met worst (even goed kijken of het glutenvrij is) en kaas.
Gevonden via http://www.glutenvrij.nl : - unox party knaks
- kaas of worst (bv. leverworst, grillworst slagerij Kwakman)
- blokjes kaas “la vache qui rit�
- cheez’it frico naturel of … (andere smaak)
- baby-rijstwafels 4 maanden
- snack-a-jack kaas
- vd Meulen rice toast (beetje suiker)
- naturel chips AH
- frietchips AH
- look-o-look (LOL) snoepkettingen/ horloges
- fizzy rolletjes LOL
- fizzy lollies LOL
- eetpapier van LOL of Candyman
- pepermuntjes van De Bron, of van Pep Dex (grote Sligro)
- haribo schuimblokken vanille of salmiak
Kijk eens hier voor een compleet overzicht van glutenvrije producten:
http://www.livaad.nl/Startbb.htm
Oh ja, en let vooral ook goed op de gewichten/formaten van de verpakking. Het kan zo zijn dat bijvoorbeeld een normale Mars wel gluten bevat, en een mini-marsje niet (of andersom) - ik noem nou maar wat hoor. Maar zorg dat je de verpakking koopt met het gewicht dat in de lijst vermeld staat.
Verder heb je in elke supermarkt wel een hoekje met reform artikelen, daar staan ook glutenvrije producten tussen.