welke thermometer

hoe betrouwbaar is een oortermometer , mijn dochter vindhet vreselijk met een gewone termometer en daarom wilde ik graag weten of de braun oorthermometer werkt en hoe en wat



graag jullie meningen :-*

Op mijn werk hebben we de oor…maar ik doe het 3x en neem dan het gemiddelde :roll:

Ik ben en blijf een voorstander van de gewone hups in de kont :shifty:

Wij hebben een oor en billenthermometer. Ik doe altijd eerst in het oor en als die te hoog aangeeft dan temp ik altijd met de ouderwetse tussen de billen.

@renzosmam wrote:

Op mijn werk hebben we de oor…maar ik doe het 3x en neem dan het gemiddelde :roll:

Ik ben en blijf een voorstander van de gewone hups in de kont :shifty:




ik ook

hier ook met de gewone thermometer. Ons joni haar oortjes waren redelijk klein en daar kon de oorthermometer niet in, dus waren we genoodzaakt om de gewone te gebruiken en nu dat ze groter is is het eigenlijk een gewoonte geworden om de gewone te nemen.

rectaal is het meest betrouwbaar… de oorthermometer wil nog wel eens afwijken… net als de voorhoofdsthermometer. Zeker bij die kleintjes is het belangrijk dat je juist meet… dus vandaar dat ik gewoon de rectale digitale heb…

Hoi



geen enkele thermometer is zo betrouwbaar als een gewonen thermometer.



heb een braun gehad en die week best af in teegnstelling tot de normale.



En dan had je er nog een in de speen nouw die klopte helemaal niet.



Hier een gewonen heb er 2 een voor fransje die gewoon in zijn billetjes gaat :oops: :lol: en eentje voor de oudste 2 en wij voor in onze ,mond of oksel

Wij hadden een voorhoofd thermometer. Toen werd Niki lastig, voelde warm aan. Dacht: ze heeft koorts. Thermometer gaf 37 graden aan…



Toch maar de gewone digitale genomen. Gaf 39,9 graden aan!!!



Voorhoofdthermometer is sindsdien nooit meer gebruikt…

ik kan het ook voelen aan het voorhoofd hoeveel het ongeveer is :oops:



en meestal is dat wel juist van nouw zit dik in de 39 graden of nee voelt als verhoging. doen jullie dat ook ?

@mv2kids wrote:

rectaal is het meest betrouwbaar… de oorthermometer wil nog wel eens afwijken… net als de voorhoofdsthermometer. Zeker bij die kleintjes is het belangrijk dat je juist meet… dus vandaar dat ik gewoon de rectale digitale heb…






Sluit ik me helemaal bij aan :mrgreen:

Hier ook de gewone hoor! Hup in de bibs! Werkt het beste!

Maar meestal voel ik het wel aan bij Sam of hij koorts/verhoging heeft!

(Willen mensen nog wel s zeggen, ahneee heeft hij niet, of valt wel mee) Dan temp ik het na, maar heb 9 van de 10 keer wel gelijk :wink: :mrgreen:

Ik heb een oor thermometer van braun en een gewone we gebruiken ze alle twee

ik gebruik zelf ook altijd de gewone maar nou had ze 40 koorts en ze moest een beetje huilen dus ze vind het zo vervelend dus ik dacht aan een oor thermometer maar ik hou het ook maar nbij de gewone :think:

ik kan het je nog sterker vertellen, en dit hebben mijn vader en ik beiden… ik ruik het aan mijn kinderen of ze ziek worden/zijn. Ook heb ik een ‘ingebouwde’ thermometer in mijn handen en voorhoofd… whahaha… als ik denk dat een van mijn kids koorts heeft, dan duw ik mijn voorhoofd even tegen die van hen aan, en weet ik het zo. als het echt heel heet voelt meet ik ff na… maar dat hoeft vaak niet.

@Kers wrote:

Wij hebben een oor en billenthermometer. Ik doe altijd eerst in het oor en als die te hoog aangeeft dan temp ik altijd met de ouderwetse tussen de billen.




Hier idem :wink:

ik gebruik de gewone voor in de bips deze vind ik toch het betrouwbaarst

@mv2kids wrote:

ik kan het je nog sterker vertellen, en dit hebben mijn vader en ik beiden… ik ruik het aan mijn kinderen of ze ziek worden/zijn. Ook heb ik een ‘ingebouwde’ thermometer in mijn handen en voorhoofd… whahaha… als ik denk dat een van mijn kids koorts heeft, dan duw ik mijn voorhoofd even tegen die van hen aan, en weet ik het zo. als het echt heel heet voelt meet ik ff na… maar dat hoeft vaak niet.




ik heb dat ook hoor maar ik voel met mijn mond als ik haar kus dat ze ziek is maar ik wil toch die bevesteging hoe hoog de temp is :think: daarom temp ik ook even voor de zekerheid

@mv2kids wrote:

ik kan het je nog sterker vertellen, en dit hebben mijn vader en ik beiden… ik ruik het aan mijn kinderen of ze ziek worden/zijn. Ook heb ik een ‘ingebouwde’ thermometer in mijn handen en voorhoofd… whahaha… als ik denk dat een van mijn kids koorts heeft, dan duw ik mijn voorhoofd even tegen die van hen aan, en weet ik het zo. als het echt heel heet voelt meet ik ff na… maar dat hoeft vaak niet.




Heb ik ook. Het lijkt wel alsof kinderen een bepaald geurtje krijgen als ze ziek worden. En koort kan ik meestal wel goed schatten inderdaad. Maar voor alle zekerheid heb ik ook een oor- en billenthermometer :smiley:

De oorthermometer gebruikte ze in het ziekenhuis waar ik bevallen ben. Dus volgens mij redelijk betrouwbaar. De deden het wel altijd twee keer meten. Ik gebruik zelf altijd de gewone digitale thermometer. Emma vind het (nog) niet vervelend dus zo lang het nog zo gaat doen we het gewoon op deze manier. (ik voel overigens ook altijd met mijn lippen aan emma’s voorhoofd. Meestal voel ik dan wel of ze koorts heeft of niet).

Oor is absoluut onbetrouwbaar… :roll:



Hier gewoon een voor in het kontje…Vinden mijn kids ook niet fijn…Maar ze krijgen een dikke kus en het is snel vergeten hoor…



Het is en blijft het secuurste en betrouwbaarste…