Wij moeten een nieuwe tent.
En jeetje, wat lastig!
Hij moet voldoen aan de volgende eisen:
licht (max 13/14 kilo) genoeg om mee op de fiets te nemen
6 personen over min 2 cabines
niet te duur, we zullen er ws niet al te lang mee doen omdat de oudsten dan in eigen tentje gaan.
Niet zoveel eisen, wel lastige blijkt.
Ik vond een tent, de grand canyon oakland. Een 2pers en een 4 pers cabine, 11 kilo, maar glasfiber stokken (gaan sneller stuk). Wel goedkoop, van 240 voor 120. Nadeel van de 2perscabine; best proppen met 2+baby.
Ik vond ook een Vaude tent op mp, wordt verkocht als 4-6 persoons tent. Gekocht in 2002, drie keer gebruikt, alu stokken, 12 kilo. Twee slaapcabines van 1.50breed. Echt drie kleine plekjes dus en de jngste moet bij ons slapen tot de oudsten in een eigen tent gaan… maar voor nu lijkt het me wel voldoen.
Voordeel daarvan is dat het ook geen achterlijk grote tent is om mee te nmen als d eoudsten in een eigen tentje liggen over een paar jaar, en dan hoeven we dus niet op zoek naar een andere.
De tent mag weg voor 150 euro (was 750). Ik las een review waarin iemand hem al 8 jaar minstens tien keer per jaar gebruikt en de tent nog als nieuw is… Klinkt goed, Vaude staat goed bekend.
Ik neig dus naar deze laatste, maar ik vind het toch een beetje spannend dat ie 2ehands is…
wat zouden jullie doen?
Gaan kijken en hem opgezet zien. Zo kun je kijken wat je er werkelijk van vind.
Mijn zus heeft er ook een te koop. Heeft volgens mij maar 2 slaapcabines maar wel 6pers. Weet niet wat ze voor vragen. :think:
ik zag toevallig dat ze er 1 in de aanbieding hadden bij de lidl
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_29581.htm
Ik heb geen verstand van tenten enzo ,maar misschien is het wat?
ik zou die Vaude doen! Klink echt goed.
Heb zelf erg goede ervaringen met Vaude.
Groetjes,
LaBruja
Die van de lidl is te zwaar (moet op de fiets mee he).
We gaan denk ik idd voor die van vaude. Ik mag hem volgend weekend komen opzetten met hulp van de huidige eigenaar dus dan kunnen we ook even goed kijken
Nou nog wat meer van dat weer als gister…