welke tapas mogen wel??

ik ga tapas maken maar nu is mijn vraag:

ik wil van die hartige pannekoekjes maken met zalm en roomkaas, die zalm die voorverpakt is mag niet maar die boterhamplakken bij de albert heyn?die zijn niet vacuum volgens mij.

ALIOLI? mag dit??dit is zo ontzettend lekker op een stokbroodje.je kan zo’n bakje kopen bij de AH, geel, staat in de koeling.

weet niet of dit rauwe eieren bevat?weet iemand dit?

verder iemand nog ideetjes voor een makkelijke tapas die snel klaar is??

Joh Djamilla, je opent zoveel topics over dit soort dingen, zo’n kleintje in je buik haalt een hoop bezorgdheid naar boven he, je wil zo graag alles optimaal doen voor je kindje.

Maar ik zou me als ik jou was niet zo’n zorgen maken :-*

Als je de basis aanhoudt, doe je het goed, geen rauw, geen voorverpakte zalm (die plakken bij de AH zijn dat ook volgens mij) geen alcohol en drugs, en rauwmelke kazen vind je haast niet in nederland.

Het voedingscentrum heeft een goed lijstje van de voorschriften.

Gewoon lekker tapas maken dus!

eet smakelijk!

(in de knoflookmayo die je bij de AH kunt kopen zitten volgens mij gepasteuriseerde eierdooiers, bij mijn weten mag je die dus gewoon eten)

Zitten in aioli niet meestal rauwe eieren? In de aioli die ik laatste had in ieder geval wel (staat dan ook op de verpakking). Ik zou iets anders kiezen, bv. roomkaas of kruiden-/knoflookboter ofzo.

Ik eet zelf geen vis en vlees ed, maar als de zalm voorverpakt en redelijk lang houdbaar is, dan lijkt het me vacuum verpakt? Misschien voor de zekerheid verse zalm kopen bij de visboer als je dat graag wilt maken?

Rauwe eieren in producten in de winkel (zoals aioli, maar bijv ook mayonaise) zijn in principe bewerkt (gepasteuriseerd - zoals iemand hierboven ook al zei), dus zou je gewoon moeten kunnen gebruiken.

of je houd het de komende maanden gewoon op ned eten…dan weet je zeker dat je het goed doet :wink:

Aliolie zelf maken van mayonaze met knoflook en citroen :wink:

heb het even nagevraagd bij de AH maar alioli is dus altijd met rauwe eieren :thumbdown:

daarom staat alle alioli in de koeling.

maar ze zei ook dat alle mayonaise en sausen van rauwe eieren zijn gemaakt en dat je dat ook niet mag, dat snap ik niet, dan kan het toch niet buiten de koeling worden bewaard?

ik heb wel een lekekr alternatief gevonden, de zakjes poedersaus die je aan maakt met mayo of yoghurt heb je ook met aioli das net zoiets :thumbup:

Djamilla, wat al eerder is gezegd: rauwe eieren kun je pasteuriseren, dan zijn ze nog steeds rauw maar niet meer schadelijk. Aioli bestaat overigens ook in een houdbare versie (oa bij Xen*s).

Overigens schijnen eieren door de bereiding van mayonaise op de een of andere manier te worden gegaard (door azijn ofzo als ik het me goed herinner)

Die aioli die jij bedoelt van de AH in dat gele bakje is volgens mij wel oke.

Het is houdbaar he, geen verse…

Misschien even googlen of de ingredienten goed lezen.

ow heerlijk topic, ik ben ook zo’n muts met een voedingsfobie.

Ik eet niets als ik al denk dat er iets in zit wat niet goed zou zijn. Ik dacht ook meteen aan een zakje van die alioli poeder, maar die moet je ook aanmaken met mayo he, en daar zit ook ei in :?

Maar zou dat ja? Dat die eieren dan gepasteuriseerd zijn? hmm, tja ik vertrouw het niet hoor, als het niet op de verpakking staat. Dan denk ik, wie weet zijn ze vergeten te vermelden dat het rauw is :silenced:

Wat heb je nu uiteindelijk gegeten? Want alioli is wel echt TE lekker!!! :drool: :drool: :drool:

Jeetje poeder kopen om te mixen met mayo??? das toch te gek voor woorden :wall: :wall: :wall:

:lol: :lol: :lol: Sorry maar alioli maak je goedkoper en makkelijker zelf !

Mayo, 3 tot 4 uitgeperste knoflook erdoor roeren en klaar …

:lol: Als je het echte originele recept wilt van aliolie dan kan je die ook hebben, zit geen ei in!

doe in een stamper 4 knoflookteentjes en stamp dit tot moes. dan heel voorzichtige beetje bij meetje er olijfolie bij stampen

klaar …

Ik heb 12 jaar in spanje gewoond, ik weet wel wat af vn aliolie …

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: