welke tablet pc heb jij?

nou, eerst maar hopen dat hij hier goed staat. Twijfelde tussen de huiskamer, keukentafel en de mama en papa vraagjes :wink:

Ik zit eraan te denken om een tablet te kopen. Nou was ik benieuwd naar jullie ervaringen. Welke heb je, en hoe bevalt hij? Kan je daar bv ook whatsapp opzetten?

Ik had er een in het foldertje van de Blokker gezien, voor e. 80. Zou het wat zijn? Ik heb er namelijk ook weer geen 500 voor over :wink:

Dan wil je niet die van mij, want ik heb de samsung galaxy tab. Maar what’s app is er volgens mij sowieso niet voor tablets :think:

Ik heb een acer iconia tablet.

Ik raad je hoe dan ook aan om een tablet niet als vaste pc te gebruiken, maar enkel voor erbij.

Volgens mij kan whats app niet omdat dat gekoppeld is aan een telefoonnmr :think:

Even opgezocht… Het werkt niet tablets, omdat whatsapp gekoppeld is aan telefoonnummers en die staan niet in je tablet… Het kan met een omweg, maar dan moet je dus zorgen dat je je telefoonlijst in je tab hebt staan.

Ik heb mijn pc bijna nooit meer aan…

Vraag hier alles over het forum, test hier nieuwe avatars en onderschriften of heb je vragen over je computer, laptop, gameconsole of handheld of mobiele telefonie?

hulp is onderweg :wink:

ik lees mee. weet echt niks van tablets. maar weet wel dat mijn mac zo oud wordt dat ik er steeds minder op kan en dat ik dus uit moet kijken naar iets anders…misschien is een tablet een optie…

heb je een mac of macbook?

Ik heb een iPad gehad (van school) maar die heb ik ingeleverd en ik mis hem niet, met de macbook kan ik veel meer.

De tablet vond ik leuk hoor, echt een hebbeding en de laptop bleef liggen, maar nu ik hem niet meer heb weet ik wel wat ik liever heb. De macbook…

een mac. met een te laag bestuursysteem erop, waardoor ik niet kan upgraden naar een volgende OS, waardoor ik bij steeds meer simpele programmaatjes en toepassingen (gmail, hema dat soort getut) te horen krijg dat ik het niet meer kan gebruiken…beetje onhandig.

maar ik heb geen geld voor een macbook hoor. ik heb eigenlijk uberhaubt geen geld. :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

een mac. met een te laag bestuursysteem erop, waardoor ik niet kan upgraden naar een volgende OS, waardoor ik bij steeds meer simpele programmaatjes en toepassingen (gmail, hema dat soort getut) te horen krijg dat ik het niet meer kan gebruiken…beetje onhandig.

maar ik heb geen geld voor een macbook hoor. ik heb eigenlijk uberhaubt geen geld. :mrgreen:

nee, ik ook niet. deze stamt uit de tijd dat ik na sparen iets meer had. En H heeft een eigen pc op zijn kamer maar daar mag ik niet op :angel: Wil ik ook niet eens :mrgreen:

En inruilen dan? Er wordt wel naar gevraagd, ook naar oude…

sorry Amy ik hou het weer ontopic :mrgreen:

Wat wil je (Amy) met een tablet, internetten? Spelen?

Ik weet dat je op een iPad (duurder) iMessage kunt gebruiken, dat is net zoiets als Whatsapp…

nee, is puur voor internet, spelletjes, en wat filmpjes kijken op youtube ofzo… meer niet :slight_smile:

je moet iig letten op dat je een capacitief scherm hebt (die reageert beter op aanraking dan die andere dan moet je echt drukken en reageert langzaam)

wij hebben zelf een ipad2 (zat bij een verzekering heb zelf ook niet zoveel geld ervoor over :wink: )

Luna krijgt voor haar verjaardag *****

(die was paar weken terug 130 :wink: anders had ik gegaan voor de 7 inch die is wat goedkoper )

Edit beheer: commerciële link verwijderd

Als ik het goed zie heeft die van 80,- in de blokker-folder geen touchscreen maar een pennetje. Dus ik denk dat het niet echt te vergelijken is met andere tablets. Ik zou dan eerder de duurdere versie kiezen, ze hebben er ook een van ergens rond de 150,-. Die heeft in elk geval wel een touchscreen. Ik heb er verder geen ervaring mee, weet ook niets van Android tablets af, maar dat viel me in elke geval op.

Het display van een iPad is 9,7 inch, bij het Blokker-tablet van 80,- heb je slechts 7 inch, dus hij is ook een stuk kleiner.

(fiep: hoe oud is je mac dan? Ik heb hier afgelopen week een imac uit 2007 ge-upadate van Leopard naar Lion, werkt als een tierelier. Ik kon inderdaad niet via de Appstore updaten naar Lion omdat mijn OS nog geen appstore had. Maar je kunt óf een tussenstap maken en er eerst Snow Leopard op zetten en dan updaten via de appstore óf een usb-stick bestellen met Lion (maar dat is volgens mij duurder dan optie 1 met 2 verschillende updates).

die van blokker is dus met dat andere scherm

voor 90 heb je ook die 7 inch bij intertoys met capacitief scherm

en die heeft android 2.3 dus een iets betere versie

bij bartsmit hebben ze ook tablets met dat andere scherm (geen idee hoe het allemaal heet :shifty: )

Ik zou persoonlijk met touchscreen gaan, en het liefst met een harde cover, ik had er eentje van Archos, tevreden dat wel. Maar het scherm is te bedrukken en als je iets te hard drukt kan hij daardoor kapot gaan, omdat je vinger er dan in staat.

Ook lijkt mij een pennetje niet lekker werken. (Die raak je kwijt enz.)

Ik zelf heb een ipad (1), en ben daar tevreden over. Zou wel een Ipad 2 willen, maar daar is het geld nu niet voor.

Zou er ook eentje nemen die of op Apple draait (dus Ipad) of op de nieuwe versie van Android.

Ik heb een iPad1 en mijn man een iPad2, die laatste via de zorgverzekering (collectief via united consumers) Aankomend jaar doen ze het weer dus wellicht is dat wat?

Weet niet of je telefoon abo (als je die hebt) binnenkort afloopt, maar wij hebben hem bij ons nieuwe telefoonabo gekocht voor 45 euro.

Een AT tablet en die bevalt goed…

Gewoon evt eens rondkijken op de telefoonaaanbiederswebsites…(hmmm, leuk woord voor galgje :wink: )

nee, heb geen telefoonabbo, zit bij Ben :wink: dus dat is ook geen optie.

denk dat ik het idee gewoon ga laten voor wat het is :mrgreen: dan maar geen Wordfeud enzo :wink:

Die van 149,95 van de Bart Smit of de Blokker is een goede keus.

Ik ben zelf ook aan het zoeken en deze krijgt echt goede recensies op Tweakers. Er zit blijkbaar heel veel kwaliteitsverschil tussen de dure en de goedkopere tablets.

Deze heeft een capacitief scherm, draait op android 2.3 en heeft een snelle processor zodat games en filmpjes niet haperen.

Zoek maar eens op Tweakers op Tomtec excellent, dan kom je vanzelf op het forum waar ze het bespreken.

Ik ga hem hopelijk zaterdag kopen dus dan kan ik je meer vertellen.

Hij is voor mijn zoontje voor Sinterklaas maar ik mag hem toch wel even zelf uitproberen :angel: