welke tablet: IPAD 2 of Samsung Galaxy

We hebben bijna het geld bij elkaar gespaard voor een Ipad2 of een Samsung Galaxy tablet. Nu zou ik graag weten welke jullie hebben hoe deze bevalt en wat de voor en nadelen zijn tussen die 2 tablets. Dat maakt voor ons misschien de keuze wat makkelijker? We zullen het hoofdzakkelijk gebruiken voor spelletjes en het checken van mail.

Alvast bedankt!

Volgens mij, kan je op de Samsung Galaxy Flash (adobe) afspelen.

Dus ook FB spelletjes.

Op Ipad (1) kan dat niet, die heeft geen flash.

Mag ik vragen waarom jullie voor een tablet kiezen? Want ik vind het, met name voor spelletjes, niet echt fijn te bedienen. :slight_smile:

Voor erbij zeg maar. We hebben al 2 laptops en de tablet is puur voor op de bank. Beetje sociale media, lezen, emailtjes lezen en wat spelletjes.

Ik heb een iPad 2, echt een super ding, maar goed, ik ben Apple-fan :inlove:

Grote voordelen zijn Facetime (beeldbellen van apple naar apple), de veeeeele apps en het werkt gewoon altíjd!

Ik zou ook voor de Ipad2 gaan…

Ik heb de samsung en ben er super blij mee :slight_smile:



Heb er alleen wel een connector voor usb en sd kaart bijgekocht… En onlangs een toetsenbord, nu gebruik ik m eigenlijk bijna volledig als vervanging voor de pc haha :slight_smile:

Ik begrijp dat je het geheugen van Samsung kunt uitbreiden met een SD kaart en de Ipad niet. En dat je ook veel apps voor de Samsung kunt vinden… En waarvoor heb je de connector nodig Vichy?

Qua prijs maakt het niet uit tussen deze 2.

En wat zijn beeldbellen? Ik heb zelf een telefoon van Samsung dus die kan ik dan niet verbinden met een IPad? Heb verder niets van Apple.

Met de connectors kun je een gewone usb aansluiten op de samsung, anders kan dat dus niet, want het usb slot is veel dunner… Dus daar heb je een tussenstukje voor nodig. Idem voor een sd kaartje. Ik wilde er ook foto’s op kunnen zetten vanaf mijn camera, dus daarvoor heb ik de tussenstukjes erbij gekocht.



Bellen kan natuurlijk ook gewoon met skype… Samsung werkt gewoon op android, dus zat apps te vinden inderdaad.

En de samsung kan flash aan. De galaxy krijgt dit kwartaal nog wel een update naar android 4.0, ik geloof dat adobe daar flash nog op aan moet passen, maar daarover moet ik me nog even inlezen :slight_smile:



Je kan trouwens geen telefoon aan de samsung hangen en ook geen externe harde schijf of zo… “apparaat met hoog vermogen” zegt hij dan en dat trekt de tablet niet…



Hier in huis is het 50/50, ik ben de android liefhebber, mijn vriend geeft de voorkeur aan apple :slight_smile: Maar het is mijn tab, dus is het samsung geworden :wink:

Voordeel van Facetime t.o.v. Skype vind ik: het werkt altijd, hapert niet, gewoon veel mooier beeld, maarja niet voor iedereen is beeld bellen een prioriteit, voor mij wel aangezien ik vlieg en op die manier mijn kleine meisje ook nog kan spreken als ik in het buitenland zit :inlove:



Ik sprak laatst een collega die voor de iPad een memory ding had gekocht, die je onder erin kan steken en dus ook uit kan breiden met extra geheugen, hoe dit precies werkt weet ik niet.

De iPad kan je kopen in 16/32/64 GB, ik heb 32 GB en ruimte ZAT.



x :thumbup:

schijnt (volgens de geruchten :wink:) dat in de Ipad 3 straks wel een sd kaart kan. En het schijnt (volgens diezelfde geruchten :mrgreen: ) dat het niet heel lang meer duurt voor de 3 verkocht gaat worden.

Ik ga nu geen Ipad 2 meer kopen maar ga op de 3 wachten :angel:

(heb overigens geen ervaring met 1 van beide, Ipad spreekt me gewoon meer aan en wordt ook bij consumentenbond goed beoordeeld)

manlief heeft een asus eee-pad transformer prime uitgezocht,



hij is geen apple fan…



voordelen, beter beeldscherm, quadcore, incl dock, usb, sd-kaart, android 4.0, flash ondersteuning.



nadeel, minder apps, maar je hebt minder nodig omdat er flash op zit.



betere specificaties dan de galaxy.



gr L

Wij hebben een ipad via het werk van mijn man, niet alle internet sites doen het dat vind ik wel een probleem als je het wilt gebruiken om even op internet wat op te zoeken.



Maar ja apple is ook vooral het merk wat populair is :wink:

ik heb vandaag de Samsung Tablet gekocht omdat ik flash wel een vereiste vindt om b.v. filmpjes af te spelen en spelletjes te spelen. Zal morgen of overmorgen binnen komen hoop ik :mrgreen: