Welke stappen na Clomid

Ik hoop dat er dames zijn die mij meer duidelijkheid kunnen geven.

Ik ben nu bezig met de laatste kuur Clomid, omdat ik gek word van de bijwerkingen, opvliegers en lichtflitsen, dus gelukkig niet in mijn hoofd. We hebben op 17 september een gesprek met de gynaecoloog voor vervolgstappen. Maar wat zullen die zijn?!

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?!

Groetjes, Esther

Ik reageerde ontzettend wisselend op Clomid, de dosis moest bijna elke cyclus aangepast worden, van laag naar hoog en weer terug. Ook had ik ontzettend last van de bijwerkingen, vooral duizeligheid en opvliegers. Ik ben daarna overgestapt op Menopur-injecties. Het nadeel is dat je jezelf elke dag moet injecteren. Maar omdat het een puur hormoon is, heb je veel minder last van de bijwerkingen en het sloeg bij mij goed aan! Achteraf hadden ze mij meteen op Menopur mogen zetten, want aan de Clomid heb ik geen al te beste herinneringen! En als je eenmaal gewend bent aan het spuiten, is het een makkie!

Succes verder!

Groetjes,

Jippie

Hallo Jippie,

Ik heb eind vorig jaar ook injecties gehad, Puregon dan. Het spuiten bij jezelf had ik geen moeite mee. Maar bij de laagste dossering gebeurde er niets en bij een kleine verhoging meteen overstimulatie. Dus dat was toen geen optie voor mij. Wel heb ik daarna een LEO-operatie gehad, dus misschien dat ik nu anders reageer op Puregon.

Maar heb jij Menopur zonder behandeling gehad, dus zonder IUI/IVF/ICSI?!

Groetjes, Esther

Es,

Zoals je wel begrijp kan ik je niet helpen hiermee, maar wil je wel ff een dikke :hug: geven.

Hoi Esther,

Ik heb eerst alleen Clomid gehad als ovulatie-inductie, dus om een eisprong te krijgen en mijn cyclus te reguleren. Daarna zijn we met IUI begonnen. Ik heb uiteindelijk bijna twee jaar aan de Clomid gezeten en daarmee hebben we vier keer IUI gedaan. Daarna overgestapt op Menopur en daar hebben we nog zes keer IUI mee gedaan. Dus wel in combinatie met een behandeling. Maar je kunt Menopur/Puregon ook alleen gebruiken voor je cyclus. Wel even nakijken of je verzekering het dan vergoedt, want het zijn dure medicijnen! Maar daar had je eerder al eens een topic over geopend, kan ik me herinneren. Het kan inderdaad zo zijn dat je na de LEO nu beter op hormonen reageert, dus ook op Puregon of Menopur. Misschien dat het het proberen waard is?

Heel veel succes!

Groetjes,

Jippie

2 jaar aan de clomid is toch erg slecht?

ik dacht dat je dat niet langer dan een jaar mag gebruiken

Het kan geen kwaad om zo lang aan de Clomid te zitten. Ik heb het toen zeker ook nagevraagd, omdat je altijd leest dat het maximaal een halfjaar mag. Maar dat maakt niks uit…

Achteraf is het bij ons niet helemaal gegaan zoals had gemoeten. We zaten bij een algemene gyn die niet zo geschikt was voor onze situatie, en ze was ook erg passief en ondernam geen actie als iets niet goed aansloeg. Ze had ons beter meteen kunnen doorsturen naar de fertiliteitsafdeling (bij ons speelde dus ook een slechtere zaadkwaliteit mee). Daarom heb ik uiteindelijk zo lang door lopen klooien met Clomid, dat had niet gemoeten! :wall: Ik had veel eerder over gemoeten op Menopur, omdat Clomid totaal niet geschikt voor me was. We hebben op die manier ook twee jaar verspild… Dus dat nemen we die gyn wel erg kwalijk, achteraf. Gelukkig zijn we nu wat mondiger ten opzichte van artsen! En later hebben we om een doorverwijzing gevraagd voor de fertiliteitsafdeling, daar ben ik meteen overgestapt op Menopur en toen ging alles redelijk als een speer en hebben we binnen anderhalf jaar nog zes IUI-behandelingen gedaan, een IVF en een ICSI! En nu dus eindelijk zwanger! :inlove:

Groetjes,

Jippie

Hoi Es,

Als volgende stap op Clomid zou ik denken aan andere hormonen. Eventueel met IUI. Meestal doe je dat eerst, voordat je door gaat met IVF/ICSI.

Hee Angelbaby,

Volgens mij was dat Esther’s vraag ook, toch? Wat zijn de opties qua hormonen als Clomid niet goed aanslaat/je er zoveel last van hebt? Of heb ik de vraag verkeerd begrepen? :think:

Groetjes,

Jippie