Emma doet altijd ongeveer een minuut of 10/15 over een fles, al vanaf haar geboorte. Ze zat nog op speen 1 van difrax flessen en nu 150 cc voeding.
Nu voegen we jbp toe tegen het spugen, alleen het is zo’n gedoe met de juiste combi speen/aantal schepjes jbp zoeken. Volgens het pak moet je de speen aanpassen zodat ze er 15/20 minuten overdoen. Verder 2 tot 4 schepjes per 100 ml.
We hebben al van alles gehad nu. Ze zit nu op 160 cc voeding. Met speen 1 met 2 schepjes, speen 1 met 3 schepjes, speen 2 met 4 schepjes, maar het is allemaal niet echt handig nog. Speen 1 met 2 of 3 schepjes gaan soms goed, dan is het 15/20 minuten, maar vaak gaat t erg moeizaam, langzaam, soms wel een half uur of ze krijgt er gewoon steeds niks uit en wordt dus onrustig en boos tijdens de fles (logisch ook elke keer die fles erin/eruit en bijna niks binnen krijgen als je veel moeite doet) En ik begin t ook erg irritant te vinden dat geklooi! Speen 2 met 4 schepjes gaat veeeeel te snel, meestal binnen 10 minuten wat weer zorgt voor onrust na de fles. Ik kan niet naar andere voeding waar het al inzit, want ik geef hypo allergene voeding.
De beste combi is nu nog speen 1 met 3 schepjes, maar echt geweldig gaat t niet. Ze moet eigenlijk speen 1,5 maar ja die bestaat niet!
Iemand ervaring hiermee en tips???
hoi hoi…
Ik had t hier laatst ook gevraagd en kreeg de tip om met een naald t gaatje van speen 1 wat groter te maken…en dan ff goed steriliseren.
Dat helpt super :lol:
Ik heb ook veel uitgeprobeerd maar niks anders hielp.
Succes
Dat hadden we dus zelf ook bedacht! En laten we dat nou gister hebben geprobeerd…staan prutsen maar krijgen t niet groter…hoe heb je dat gedaan? :think:
niet lachen he haha…met een gebaksvorkje…
ik heb hele kleine vorkjes en dat puntje v/h uiteinde is best klein en daar heb ik ff mee in t gaatje geprikt haha.
met de naald ging wel, maar koste me wel een paar spenen :mrgreen:
ben benieuwd of deze tip je wel helpt…laat me ff wat weten, ben wel benieuwd erna hihi.
Tja ik begon toch echt met…lachen!!!
En ga nu op zoek naar mijn gebaksvorkjes!!
Heb net weer met naald geprobeerd, maar opschieten doet t niet echt! Dus toch maar die gebaksvorkjes!!!
whahaha succes :mrgreen:
we hebben wel eens een 123speen erop gezet ( van bibi maar die paste er op) dan lieten we hem eerst een tijdje op 1 zijn best doen en als dt dan te lang ging duren over naar 2 Alleen zie je in het half schemer snachts geen donder, dus ok dat weer afgeschaft We hadden idd 2 spenen a;s hjet te lang duurde dan draaide ik de andere erop
Ben benieuwd of je gebaksvorkje zijn werk heeft gedaan?!
hai jubbes
Die techniek passen we hier nu ook toe.
Odin heeft nu medicatie voor zijn reflux…maar ik doe
toch nog een schepje nutriton door de voeding…
ik begin met speen nr 2 van Avent, laat m lekker moe zuigen en
dan op t laatste doe ik de groter gemaakte speen erop…
anders valt ie in slaap…of duurt t veel te lang.
grappig om steeds die herkenning te lezen.
ohja thnx voor je lieve pb laatst
Mijn gebaksvorkjes zijn te groot!
Heb met een hete naald geprobeerd maar leek niks te helpen. Toch gaat t nu met spenen 1 iets beter. Ik was dus ook al op dezelfde manier bezig als jullie! Begin met speen 1 en als het echt heel langzaam gaat of hij verstopt dan schakel ik voor de rest van de fles over op speen 2.
Wat een slimme ideeën hebben we toch met zijn allen!!
hmmm das jammer ja…
idd wat word je toch vindingrijk met zo’n kleintje he hihi.
groetjess