hoi mama’s allemaal,
Een vraagje:
Tineke geeft Tijl borstvoeding en dat verloopt super ! :inlove: :dance:
aangezien zij 2 namiddagen/week een extra opleiding aan het volgen is, krijgt Tijl die momenten afgekolfde bv.
Echter, het arme mannetje lijkt niet te snappen dat er blijkbaar voor het zuigen aan een speen een ietswat andere zuigtechniek nodig is dan bij bv.
Het lukt hem amper om melk uit de speen/fles te krijgen en doet nochtans erg zijn best :?
al geprobeerd: avent fles, met verschillende spenen. ook met de 1-2-3 stand. zelfs op drie weinig result ! :o
nog gesprobeerd: de nuby fles ! result: nog minder goed.
ik heb ooit flesjes met speentjes in de handel gezien waarbij de speen een andere vorm heeft: ik bedoel: de bovenzijde als het ware afgeplat. dus voorgevormd zeg maar.
geen idee hoe ze heet of merk of dergelijke.
iemand een idee?
of een ander voorstel ?
Tijl zal jullie dankbaar zijn ! :inlove:
en Tineke én ik ook.
liefs
oma Gerda
Krijgt hij er geen/amper melk uit, waardoor hij niet doorheeft dat hij erop moet zuigen, of is het de techniek waar het niet helemaal samengaat?
Ik had altijd begrepen dat de Medela Calma speen op dezefde manier werkt als een borst, zelfde manier van zuigen en zelfde manier van melk in de mond spuiten zegmaar.
Hier werkte hij vrij goed, hoewel Kaya juist altijd teveel melk uit de fles kreeg en het niet weg kon krijgen. Met de medela komt er duidelijk minder melk uit en moeten ze er meer moeite voor doen om het eruit te krijgen namelijk.
Medela calma inderdaad, of Breastflow, of Tommee Tippee :thumbup:
Anna had hetzelfde probleem. Zij duwde steeds de speen weg van links naar rechts. Ze was als het ware aan het spelen. Het duurd idd even voor ze het snappen. Het vergt wel enige geduld hoor.
Ik heb een breastflow flesje nog nieuw staan, ben alleen bang dat verzenden naar belgie het erg duur maakt.
Hebben ze die daar niet? Zijn 2 speentjes in elkaar als het ware, ze zeggen dat het meer op de borst lijkt dan een normale fles/speen.
Hier een ventje die totaal niet snapt hoe hij uit een flesje moet drinken, hij bijt erop en beweegt de speen heen en weer in zn mond en als er wat uitkomt, verslikt hij zich en begint te krijzen
Heb de tommee tippee flesjes…
Tommee Tippee werkte hier prima (sterker nog: tutlala hier drinkt er nog steeds d’r melk uit, met nr 1 speen, ze is inmiddels 3 :mrgreen: ) al was hier het probleem met alle andere spenen/flessen die we geprobeerd hebben juist dat ze er te veel uit kreeg en er bijna in stikte, het op een gillen zette en de fles niet meer wilde. TT is wel een speen/fles waarmee ze voor hun melk moeten ‘werken’
Ik heb hier een Vaculess liggen. Dat werkt met zakjes en ook het kolven kan rechtstreeks in de zakjes. De voeding is praktisch vacuum in de zakjes en het schijnt (nog niet geprobeerd) bijna gelijk te zijn aan zuigen uit de borst. Tja echt helemaal nabootsen zal niet gaan natuurlijk maar het is (helaas) een kwestie van dingen proberen tot er 1 is die Tijl wel accepteert. :-*