Welke site?

Ik wil af en toe wat leuks met Lotte d’r haar doen, staartjes erin en speldjes. Maar ik kan 1 staartje maken, maar meerdere dat lukt me niet om er iets leuks van te maken. Geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Zo ook met speldjes erin… Laatst had een van de leidsters van het KDV wat leuks gedaan, maar ik ben vergeten om er foto’s van te maken, dus ik hoop dat ze het snel weer eens doet. Ik ben echt fantasieloos, dus ik zoek een site waar ik voorbeelden kan zien, heeft iemand een idee? Of foto’s zijn natuurlijk ook welkom!

Groetjes,

Viratine

Ik heb geen site maar wel een tip

Ik maak van Demi haar haar twee halve staartjes (dus er hangt nog haar los achter) die toupeer ik een beetje en zet ik rondom het staartje/elastiekje vast met kleine klemmetjes in leuke kleuren. Beetje haarlak erop (!) en dan zit het heel de dag hartstikke leuk!

succes!

gr

muts

Oohh goed vraag! Hier net zo fantasieloos, maar voornamelijk omdat Nancy nog niet veel haar heeft :shifty:

Wat doen jullie dus met kindjes die weinig haar hebben?

Ze wordt trouwens al gek als ik alleen maar probeer een staartje of speldje in haar haar te doen. Ze kan er echt boos om worden :roll:

Als ze het echt niet wil moet je het misschien nog even laten…?

Mijn dochter trekt ook altijd alles uit haar haar, dat is behoorlijk frustrerend soms :eh:

Voor weinig haar; je kunt misschien een kapje op haar hoofd doen waar de haartjes onder zitten en dan met een speldje vastzetten?

Voor veel haar is een ‘regenboogstaart’ ideaal: een gewone paardenstaard maar dan met op gelijke afstand van elkaar versch. kleuren elastiekjes (van rood naar roze naar oranje naar geel naar groen naar blauw naar paars bijvoorbeeld)…

Mijn dochter heeft van dat ‘moeilijke’ haar: niet echt een kruin en een scheiding die links zit ipv in het midden… bij haar piept de pony altijd weg uit de staart en die hangt dan zo voor haar ogen. Ik doe vaak een vlechtje maken van haar pony en een beetje van de rest van het haar; ik vlecht het mee in de richting waarin het van nature valt, dus dan zit het uiteindelijk naar de zijkant. Maar ja, zij is al vijf en haar haar is nog nooit (!) geknipt, dus daar zit behoorlijk wat om mee te werken… :wink:

Helaas weet ik ook geen site voor je. Marlot heeft heel fijn en dun haar, maar ik heb nu hele kleine elastiekjes gevonden bij het kruidv*t. Ze zitten in een doosje voor 1,99 en blijven echt heel erg goed zitten. Daar kan ik nu 2 staartjes mee maken die heel goed blijven zitten.Voor heel leuke elastiekjes en speldjes met je eens kijken op madeliefke,

Zo lief :inlove: :inlove:

ik hoorde op de radio dat prinses amalia met een foto op een pedo vereniging site staat…

dat moet eraf etc… inbreuk privacy, etc etc… helemaal mee eens…

wat ik me alleen ook meteen afvroeg is nu is het een prinses die er neergezet wordt en dan is er een boel ophef maar zouden er ook meer fotos van onbekende kinderen op staan? kan je dat als ouder ook controleren of je fotos ergens doorgelinkt staan bijvoorbeeld? kan je dat ergens tegenhouden als je fotos plaatst?

ik houdt er overigens altijd rekening mee wat voor fotos van de kinderen ik op het internet zet…

@Judith1 wrote:

ik hoorde op de radio dat prinses amalia met een foto op een pedo vereniging site staat…

wat ik me alleen ook meteen afvroeg is nu is het een prinses die er neergezet wordt en dan is er een boel ophef maar zouden er ook meer fotos van onbekende kinderen op staan? kan je dat als ouder ook controleren of je fotos ergens doorgelinkt staan bijvoorbeeld? kan je dat ergens tegenhouden als je fotos plaatst?

ik houdt er overigens altijd rekening mee wat voor fotos van de kinderen ik op het internet zet…

:think: verkeerd gepost zeker :mrgreen:

@prinsjeJason wrote:

@Judith1 wrote:

:eh:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik weet helaas ook geen site voor he :-*

@Maaike79 wrote:

Oohh goed vraag! Hier net zo fantasieloos, maar voornamelijk omdat Nancy nog niet veel haar heeft :shifty:

Wat doen jullie dus met kindjes die weinig haar hebben?

Ze wordt trouwens al gek als ik alleen maar probeer een staartje of speldje in haar haar te doen. Ze kan er echt boos om worden :roll:

Ik doe nu bij Sophie zo’n palmboomstaartje (midden bovenop) of een speldje naar opzij. Maar bijv ook twee speldjes naast elkaar opzij. Of twee speldjes met het haar allebei 1 kant op.

Of twee kleine staartjes bovenop, rechtovereind of een beetje gebogen (stiekjes doorbuigen). En ik heb ook een keer vier kleine staartjes gedaan; gewoon vier sprietjes pakken (mits Nancy er al genoeg haar voor heeft natuurlijk :mrgreen: ) Dan kun je er ook nog twee voor en twee achter elkaar doen of twee in het midden en twee aan de zijkant.

Of gewoon zo’n haarband in voor baby’s (die dus om het hoofdje gaat). Maar dat vind ik zelf niks, want meestal zitten ze of te strak (krijgt ze rode strepen) of te los (zakt over dr hoofd).

Helaas is Sophie ook in de fase beland “ik trek alles er harder uit dan dat jij het erin doet mama” :cry:

Ze heeft dus zo weinig haar dat 1 speldje opzij nog maar net blijft zitten. :mrgreen:

Elastiekjes krijg ik er meestal niet in (zelfs niet die hele kleine dunne) dat is een hoop gefrunnik en Nancy wordt er gek van.

Gelukkig beland die van mij nu in de fase mama heeft het dus wil ik ook!

Op die manier krijg ik het soms voor elkaar om 1 speldje er in te doen die dan zelfs een paar uur blijft zitten.

Gel werkt ook niet, want ook al is ze in een knalroze jurkje dan denken mensen nog dat het een jongetje is :evil:

EDIT heb net even foto’s zitten kijken van Sophie en Nancy heeft overigens wel evenveel haar. Ik en je trouwens al van een ander forum, wist je dat? :mrgreen:

Jaa dat weet ik van welk forum :mrgreen:

Wel jammer dat het bij Nancy nog niet zo goed lukt met dr haartjes. Sophies haar groeit nu iig superhard en iedereen zeurt maar dat ik dat ik met haar naar de kapper moet (oke opzij heeft ze wel errug lange plukken, NOU EN?!).

Ik heb ook van die hele kleine klemmetjes die ik er af en toe inzet maar eigenlijk vind ik dat toch een beetje eng (ivm in mondje stoppen)

@mukkemuk wrote:

@prinsjeJason wrote:
@Judith1 wrote:

ja ik was m al hartstikke kwijt!!! :smiley:

:eh:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik weet helaas ook geen site voor he :-*