Welke sierrand?

Nummer 2 vind ik de mooiste :inlove:

Ik vind ze ook alle drie niet leuk. Als ik al zo’n soort behang zou nemen zou ik alleen dat roze onderste behang doen en dan maar één wand en de rest gewoon effen lichtroze behang. Maar ik zou gewoon niet snel voor een thema behang gaan. Dan liever in een kleur sausen en een grote prinsessenposter inlijstje of zoiets dergelijks.

Als ik moet kiezen dan nummer 1. Maar liever geen, ik hou niet zo van al die plaatjes op de muur :oops: Mijn man wilde bij onze zoon op zijn nieuwe kamer (hij was toen net 1 toen we verhuisden) auto’s op zijn muur, nou, no way! Als hij dat later heel perse zelf wil, dan mag het, maar voorlopig beslis ik nog lekker dat we 2 muren de ene kleur doen, en 2 andere muren gewoon wit. Lekker neutraal en veel rustiger voor hem.

(en met leuke gordijnen kun je ook al leuke figuurtjes inbrengen, i.p.v. meteen de hele muur, maar dat was je vraag niet, sorry :wink: )

Ik ben zelf ook niet zo van het drukke behang en heb voor mijn jongens gewoon voor interieurstickers gekozen(zitten alleen op 1 muur en kun je er zo weer af halen :wink: )

Vind het zelf allemaal niet leuk maar als MOET kiezen zou ik voor 2 gaan.

je vraagt om een keuze of het nu wel of niet onze smaak is…dus tja dan kies ik nr 2 :slight_smile:

Dit is mijn smaak ook helemaal niet, maar als ik zou moeten, dan zou ik mijn dochter laten kiezen.

Zoals al eerder gezegd is dit is maar voor even dus zou ik voor neutralere dingen gaan zodat ze er lang mee kunnen doen.

nr.2



En ach, s ze er over een jaar flauw van is verander je het toch? Als je rekening moet houden met ieder zijn smaak, blijf je bezig. En te druk etc. kan voor de een wel gelden, maar hoeft dat niet voor je dochter te zijn. En dat zal jij wel het beste weten :slight_smile: .

Nr. 1

Ik wil toch elke 4 jaar behangen, dus of ik er nu prinsessen behang op doe en over 4 jaar Winx of paarden of wat dan ook: behangen doe ik toch wel. :smiley:



hier de woonkamer moet eigenlijk ook al 2 jaar lang gebeuren, is dus 6 jaar geleden gedaan en weer erg nodig.



En juist net omdat ze zo’n klein kamertje heeft, wil ik er wat diepte in maken en dan niet door 1 muur knal rood te maken en de andere appelgroen, en weer een andere pimpel paars, maar op deze manier met dat wolken behang. Misschien valt het in het echt wel erg tegen, al dat prinsessen behang en het wolkenbehang, maar dan kan ik ter plekke nog beslissen om een andere te kiezen.

Alleen de sierranden heb ik op internet op een webwinkel gezien, de andere 2 zijn gewoon in de normale winkels te koop.



Het is licht rose, niet van die knalkleur. Dat hoef ik zelf ook niet op de slaapkamer, een slaapkamer daar hoor je in te slapen en niet in de schuimbekken van de vele en felle kleuren. :wink: :lol:





@Soleil wrote:

nr.2



En ach, s ze er over een jaar flauw van is verander je het toch? Als je rekening moet houden met ieder zijn smaak, blijf je bezig. En te druk etc. kan voor de een wel gelden, maar hoeft dat niet voor je dochter te zijn. En dat zal jij wel het beste weten :slight_smile: .




Precies.

Ze wordt wel druk van felle kleuren, of zoals bij een vriendin van me: die heeft 1 knal oranje muur en 1 knal groene muur… Verder veel felle kleuren schilderijen enzo in huis en een paarse en een knalrode bank. Maar dit is als ik het goed gezien heb, zacht rose met kleine Disney prinsesjes erop.



En daarom doe ik dat prinsessen behang ook niet op de hele muren, maar tot de helft. Ik ga het Disney kasteel ook in pastelkleuren op de muur schilderen. Met het huidige licht geel straalt de kamer alles uit behalve een gezellige leuke meisjes kamer.



En 4 jaar geleden ook met Pooh gordijntjes, schilderijtjes en assesoires kon ik er geen leuke uitstraling aan geven.



Dus we zien wel, eerst eens kijken voor het rose behang en de wolken en dan de sierrand bestellen.

Dan zou ik kiezen voor een effen roze behang. Het wolkenbehang erboven en dan de witte rand.





Of een effen witte onderrand, het blauw boven. en de onderkant als in een wolkenrand afsnijden. Kasteel muurstickers op 1 wand op de wolken laten zweven.



Of helemaal effen kleur kamer en 1 wand met een volledig prinsessenbehang google maar eens op prinsessenkamer

Te druk zeggen velen… maar als ze er enkel slaapt en af en toe eens speelt maakt dat toch niet uit. Snachts ogen dicht en weg is het drukke papier :wink:

Mijn dochters zouden dit geweldig leuk vinden !! Ook de oudste van 5 .



Ik vind 2 en 1 de mooiste.

wij hebben de kamer van onze dochter de wanden allemaal creme en de vloer roze en met roze dekbed en aankleding is het een echte meiden kamer.

wij zelf persoonlijk hebben toen ook in twijfel gestaan om prinsesjes behang te doen maar net als al genoemt is als ze straks zelf keuze maken en na school gaan is het al snal geen prinsesje maar andere personages.

als dan zou ik zelf persoonlijk de wanden effen doen met rand 2 zodat het toch wat rustig oogt want 2 soorten behang een rand en dan aankleding bed overtrek is het al snel druk maar dat is natuurlijk eigen smaak.

sIERRAND 1 VIND IK HET MOOISTE!

Ik vind voorbeeld 2 het mooist, gewoon een kwestie van smaak dnek ik.

Rust op de kamer, tja misschien is het voor sommige kinderen nodig maar onze meid heeft vanaf ze 1.5 is een soort junglekamer, met een palmboom, sprookjesboom, allerlei wilde dieren, boomhuis bed etc…en ze slaapt als een roos…Heerlijke kamer om lekker op te spelen en te ontdekken, maar ook lekker om knus in te slapen.



Daarnaast denk ik ook dat het per kind vercshilt of het al dan niet gek blijft op princessen of bijvoorbeeld een bepaalde kleur.

Vanaf Anne kenbaar kon maken wat ze leuk vind is het al de kleur rose en princessen. Mensen zeiden ook tegen mij dat dat wel bijnnen no time over zou gaan. Nou tot op heden is er geen spoortje van te bekennnen. Ze streept in een speelgoedboek alles aan wat rose is en met princessen te maken heeft, loopt altijd met rose of paarse kleding rond en ‘weigert’ iets anders aan te doen.



Dus gewoon lekker die kamer behangen zoals je het zelf mooi vind als je kindje daar gek van is :thumbup:

nr 2, Roos is bijna 5 en is ook helemaal weg van princessen.