Welke pijnstillers tijdens zwangerschap?

Ik vroeg me af welke pijnstillers je mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Heb de laatste tijd nogal eens hoofdpijn en normaal gebruik ik ibruprofen maar dit mag volgens mij niet meer. Ik heb paracetamol in huis. Mag dat wel?



Alvast bedankt!

ja paracetamol mag.

sterkte met je hoofdpijn.

@joseetje wrote:

ja paracetamol mag.

sterkte met je hoofdpijn.




Bedankt!

Ik gebruikte ook altijd Ibuprofen voor de hoofdpijn,maar gewone paracetamol hielp niet goed in mijn zwangerschap tegen hoofdpijn, daarom gebruik ik tijdens de zwangerschap paracetamol 1000 mg zetpillen die mag je max. 4 per 24 uur zegt mijn HA

@juulisjuul wrote:

Ik gebruikte ook altijd Ibuprofen voor de hoofdpijn,maar gewone paracetamol hielp niet goed in mijn zwangerschap tegen hoofdpijn, daarom gebruik ik tijdens de zwangerschap paracetamol 1000 mg zetpillen die mag je max. 4 per 24 uur zegt mijn HA




Ok, dus dat kan ik ook nog proberen. Ik weet namelijk nog niet of deze paracetamol gaat helpen. Laten we het hopen. Ik word er gek van!

@Hanneke25 wrote:

@juulisjuul wrote:
Ik gebruikte ook altijd Ibuprofen voor de hoofdpijn,maar gewone paracetamol hielp niet goed in mijn zwangerschap tegen hoofdpijn, daarom gebruik ik tijdens de zwangerschap paracetamol 1000 mg zetpillen die mag je max. 4 per 24 uur zegt mijn HA




Ok, dus dat kan ik ook nog proberen. Ik weet namelijk nog niet of deze paracetamol gaat helpen. Laten we het hopen. Ik word er gek van!




Ja gewone paracetamol hielp hier echt niet, had vaak last van hoofdpijn, gelukkig na mijn eerste zwangerschap niet veel meer, maar die zetpillen werken hier :thumbup: en ook vrij snel.

Paracetamol mag in principe gewoon.



Ik zou anders gewoon even contact opnemen met je huisarts, die kan je er vast meer over vertellen.

Ook over de doseringen, enz.



Want er zijn heel wat geneesmiddelen die je gewoon mag, maar dan met mate.

En vaak op advies van de huisarts.