Welke ovulatietest?

Hallo,

vroeg me af welke ovulatie test okis. waar hebben jullie ervaringen mee?

Naast tempen e.d.

Gr, tiene

:mrgreen: !

Ik heb heel veel merken gebruikt, maar de allerbeste vind ik absoluut de Clearblue.

Clearblue! Ik had gewoon de niet-digitale.

Matcare vond ik voor ovulatietests niets. Die kon ik steeds niet goed aflezen.

Ik heb altijd de gewone van CB gebruikt, die vond ik het meest duidelijk.

Misschien een tip: Maak de teststaafjes open en haal de teststrip eruit en dan kun je die strip in de lengte doormidden knippen. De stripjes kun je gewoon los gebruiken, dus niet weer terug in het staafje proppen. Er wel om denken dat je de goede kant dan in de urine houdt en welke streep de controle-en de teststreep is. Op die manier heb je twee keer zoveel testen! Werkt prima en dat scheelt een hoop geld, dan kun je 14x ipv maar 7x testen. En de testen zijn best duur! :?

Heel veel succes!

Groetjes,

Jippie

hoi,

Alvasrt bedankt voor de recaties. Grappig dta jullie allemaal voor CB gaan. Erg duur vind ik zelf wel. hoor ook wel veel verhalen van mensen die het vioa internet kopen. ze zijn dan een stuk goedkoper toch? zijn die dan niet goed?

Gr, tiene

Matcare kun je via INternet kopen. Hier ben ik mee begonnen, maar was ik niet tevreden over. Mijn teststreep werd nooit donkerder dan mijn controlestreep, dus ik kon het niet goed aflezen. Maar er zijn mensen die het wel goed kunnen zien.

Je kunt allicht die Matcare tests proberen! Als ze voor jou werken, dan scheelt dat een hoop geld.

@Tedski wrote:

Matcare kun je via INternet kopen. Hier ben ik mee begonnen, maar was ik niet tevreden over. Mijn teststreep werd nooit donkerder dan mijn controlestreep, dus ik kon het niet goed aflezen. Maar er zijn mensen die het wel goed kunnen zien.

Je kunt allicht die Matcare tests proberen! Als ze voor jou werken, dan scheelt dat een hoop geld.

Heb dezelfde ervaring met Matcare. Teststreep was altijd wat lichter dan de controlestreep. Voor mij werkt het niet.

Iemand ooit de “Sensitest Ovulatietest dipstick” gebruikt (via de site sensitest)???

Ben nu eens begonnen op de 11 de dag maar tot op heden(14de) nog geen tweede roze streep??

:-*

Mien, geen ervaring met Sensitest, maar hoe lang is jouw cyclus? Je hebt namelijk alleen je ei op dag 14 als je cyclus 28 dagen is. Daarnaast moet ook nog eens je ei er 14 dagen over doen om in te dalen.

Als je cyclus langer is dan is je ei dus later.

Hier wel matcare, altijd een duidelijke positieve test en ik vond het fijn dat je ook de aanloop naar de positieve test kon zien… CB heb ik nooit gebruikt, dat vond ik echt te duur.

Ik heb ook met Matcare altijd duidelijke positieve testen!

Het scheelt een hoop geld, dus zou het gewoon proberen, en je hebt ze de dag na dat je ze besteld hebt al in huis. Ze zien er bovendien hetzelfde uit als de testen van Clearblue. Ook bij Clearblue had ik regelmatig een positieve test, maar geef echt de voorkeur aan Matcare. :smiley:

:-* Deedee

Hier ook een CB-“fan”… echt de duidelijkste! Van de apotheek heb ik ze ook gebruikt, maar die vond ik niet fijn, en het scheelde maar zo’n 2 euro.

@Tedski wrote:

Mien, geen ervaring met Sensitest, maar hoe lang is jouw cyclus? Je hebt namelijk alleen je ei op dag 14 als je cyclus 28 dagen is. Daarnaast moet ook nog eens je ei er 14 dagen over doen om in te dalen.

Als je cyclus langer is dan is je ei dus later.

Een normale cyclus van 28 d.

Op de 15 de dag was het streepje goed te zien!!!

Vandaar dat ik nu ‘pas’ reageer…heb het wat druk momenteel :lol: :lol:

op goed geluk nu :thumbup:

Hopelijk gaat het dan goed deze maand!!

Heb ook de sensitest ovulatie dipstick maar ik vind ze niet zo heel fijn. Een onduidelijk streepje telt als negatief dat vind ik zo onhandig… Hij moet echt goed duidelijk zijn dan zit je tegen de eisprong aan.

@Tedski wrote:

Jij bent al goed op weg zie ik! proficiat, Heerlijk om het opnieuw te beleven!!

Ik vind sterre trouwens een super naam…stond ook bovenaan ons lijstje!

@mien wrote:

@Tedski wrote:

Maar ik heb geen dochter die Sterre heet hoor :wink:

@Tedski wrote:

@mien wrote:
@Tedski wrote:

Maar ik heb geen dochter die Sterre heet hoor :wink:

:oops: oeps :oops:

was even bij je echo foto’s gaan piepen en heb je daar blijkbaar even met ke verwisseld! maar wie weet misschien als het een meisje wordt? :wink:

Mien, misschien maar dan gaat ze waarschijnlijk geen Sterre heten :wink: