Welke oorthermometer?

Gisterenavond was het weer eens zover, dametje voelde behoorlijk warm dus we wilden even tempen (rectaal). Nou dat zag de dame niet zitten, gillen, schreeuwen, helemaal over haar toeren, echt paniek in haar oogjes. Nee dit willen we allemaal niet.

Dus vandaag maar eens kijken naar een betrouwbare (en betaalbare) oorthermometer.



Wie heeft tips voor een goede (oor)thermometer? Of punten waar we op moeten letten bij de aanschaf?



Alvast bedankt!

Ik heb er eentje van braun ik ben er erg tevreden over.



Als je dan een nieuwe hebt is het handig om alvast een paar keer temperaturen, zodat je weet wat de normale temperatuur is, een oorthermometer wijkt soms een paar graden af, meestal valt het iets lager uit.

Die ik heb wijkt nauwelijks af.

Ik heb destijds een oorthermometer gekocht van een onbekend merk, 15 euro was die. Niet doen! Gaf elke keer als ik hem gebruikte bij mijn kleine man foutpiepjes (error) aan. Bij ons deed hij het vervolgens wel gewoon. Gek en gefrustreerd werden we ervan en uiteindelijk toch weer op de ouderwetse thermometer moeten teruggrijpen wat kleine man een drama vond.

:evil:

Denk dat die goedkope merken niet gemaakt zijn voor die piepkleine oortjes. Neem een iets duurder merk waarbij ook wordt aangegeven dat hij geschikt is voor kinderen, dan weet je zeker dat het goed zit!

Wij hebben ook Braun en zijn erg tevreden :thumbup:

We hebben de Braun gekocht gisteren en uitvoerig getest op iedereen en bij kleine man zowel in het oor als rectaal getempt om het verschil te zien. En bij hem vind ik het niet werken, maar voor de rest ben ik tot nu toe wel tevreden.

Wij hebben er ook verschillende gekocht, en uiteindelijk toch maar op een digitale thermometer uit gekomen die ouderwets in de bibs gaat.

Zowel braun als een merkloze (Aldi of zo) geprobeerd, allebei onbetrouwbaar. Gaf verschillende temperaturen aan als je vaker achter elkaar de temperatuur op nam.



Er zit wel verschil tussen de temperatuur in het oor en in de anus. Hoeveel verschil er tussen mag zitten, weet ik niet.



Succes er mee