Welke nintendo ds? (het wordt een tablet (android)

Hoihoi,

Wij zijn helemaal niet into de computerspelletjes, al hebben we laatst een Wii gekocht voor mij om mee te sporten…MAAR…Anne zeurt al ik denk 3 jaar over een DS. Ze heeft toen een V-smile gekregen, maar daar doet ze eigenlijk niks mee. Af en toe op weg naar Oma en Opa in de auto.

Nu zijn we voor kerst aan het denken om haar toch een DS te geven, maar welke? ik zie door de bomen het bos niet meer, wat kunnen die dingen eigenlijk? Zijn er ook bij waar je bv rekenen en schrijf spelletjes op kan doen (dat vind ze nml erg leuk) (ze wilde ook een i pad, daar werkt ze op school weleens mee en vind ze super, wij hebben hier een all in one pc staan, die kan precies hetzelfde, maar schijnbaar lang niet zo leuk.

Maar om een lang verhaal nog langer te maken. Wie kan ons op weg helpen in DS land en kan ook wat meer vertellen over ombouwen, want we zijn niet van plan de spellen te kopen (doen we bij de Wii ook niet)

Vast bedankt

In elk geval niet de 3ds halen want dat is erg slecht voor de ogen van kinderen.

M had een ds lite maar die is stuk gegaan en we hebben nu een dsi xl voor hem gehaalt. Deze is groter. Heeft ook een camera functie.

Verde rheb ik er weinig verstand van :oops: hahaha

@esmie wrote:

In elk geval niet de 3ds halen want dat is erg slecht voor de ogen van kinderen.

M had een ds lite maar die is stuk gegaan en we hebben nu een dsi xl voor hem gehaalt. Deze is groter. Heeft ook een camera functie.

Dank je wel

Is dat t enige verschil, dat de lite kleiner is dan de xl en geen camera heeft?

Is die 3 D ook uit te stellen opde 3ds? Zo niet dat lijkt me dat idd niks.

Hebben jullie originele spellen of ook download?

@mama van anne wrote:

@esmie wrote:

Dank je wel

Is dat t enige verschil, dat de lite kleiner is dan de xl en geen camera heeft?

Is die 3 D ook uit te stellen opde 3ds? Zo niet dat lijkt me dat idd niks.

Hebben jullie originele spellen of ook download?

3d kan je inderdaad uitzetten, doormiddel van een schuifje kan je ook de hardheid(?) bepalen. Maar om 3d te spelen moet je wel speciale 3ds spellen hebben. De normale ds spellen kunnen er wel gewoon nog op hoor.

De DS Lite is inderdaad lekker licht en heeft geen camera

De DSI heeft 2 camera’s volgens mij toch?

De DSI XL is een grotere versie daarvan.

De 3DS kan je 3d spellen op spelen en heeft ook een camera volgens mij.

Ik zou voor de 3ds gaan. Maar ik weet niet of er kaartjes zijn daarvoor, laat staan of de nieuwe 3ds spellen al gehacked zijn.

Maar ja, ik ben het soort dat liever de nieuwe versie koopt dan een ‘verouderde’.

Je moet gewoon even kijken wat voor spellen er zijn en wat je wilt dat je dochter ermee doet.

Ik zou voor alleen rekenen spelletjes niet echt zo’n duur ding aanschaffen als je al een goede PC heb staan waar dat ook simpel op kan. Vooral omdat je zegt dat jullie niet zo into spelletjes zijn.

Ik heb zelf de 3Ds eens geprobeerd in de winkel. Nu heb ik wel zwakke ogen (in de zin van bij vermoeidheid dubbel zien) maar ik ging daar dus echt meteen dubbel van zien. Ik vond het een erg vervelend beeld.

Wij hebben hier een dsi. Hij is in principe van mij, maar de jongens mogen er ook wel eens mee spelen hoor. Ik merk alleen dat ze liever op de wii spelen.

hier hebben we de 3d en de DSI

maar de 3d gaat uit, je krijgt er echt hoofdpijn van…

daarbij kun je voor de 3d spellen geen spelletjes downloaden…

ik zou voor de DSI gaan,

zit een leuke camera op.

en je kan downloaden met een goede kaart :thumbup:

hier hebben ze een dsi zitten 2 cameras in 1 binnen en 1 buiten kant.

duidelijk beeld en net groot genoeg voor de kinder handjes, wij hadden namelijk ook gekeken na de de dsi xl maar door dat ie groter is vonden wij die wat te groot in de handjes van de kids.

wij hebben er zelf een kaartje in en een paar orgineel spellen maar met een kind is 1 kaartje makkelijk niet steeds veranderen enzo en voor mama en papa is het goedkoper :wink:

@Gab wrote:

hier hebben we de 3d en de DSI

maar de 3d gaat uit, je krijgt er echt hoofdpijn van…

daarbij kun je voor de 3d spellen geen spelletjes downloaden…

ik zou voor de DSI gaan,

zit een leuke camera op.

en je kan downloaden met een goede kaart :thumbup:

Dus DSI heeft een cameratje erop zitten?

Zijn er trouwens ook echt leerzame spellen voor, of moet ik dneken dat het net zo n spellen zijn als de Wii?

3D wordt het dus echt niet, maar ik vraag me af wat we er meer mee kunnne dan een ‘sport’ of make up spelletje mee doen, ben er nml helemaal niet in thuis

Dank jullie

hier heeft onze oudste ook een dsi.

Is idd met 2 cameraatjes en dat alleen al is erg leuk. De foto’s daarna ‘bewerken’ zodat je hele rare broertjes of papa en mama hebt :lol: .

De XL vonden wij voor kinderhanden juist best wel weer groot, formaat van de dsi is handzamer (en het apparaat een stuk voordeliger in de aanschaf).

Ik vinde dsi geen verouderde versie van de 3ds eigenlijk.

Ik vind 3d technologie gewoon echt weer wat anders.

En hier komt het er voorlopig ook niet in.

Hebben het ook weleens geprobeerd in de winkel, man wat een rotgezicht + koppijn :? .

Hier ook de DSi met kaartje (R4i gold) maar je moet wel beseffen dat het steeds moeilijker wordt om aan die kaartjes te komen (ze zijn illegaal dus worden ook regelmatig onderschept als ze per post verzonden worden) ook de software is illegaal en dus ook moeilijker te verkrijgen. Ook wordt het steeds moeilijker om nieuwe spellen te downloaden die dan ook echt werken (is ook een software verhaal)

Echte rekenspelletjes heb ik niet maar hier spelen ze ook braintraining(gewoon op hun eigen manier en tempo) en sudoku, maar ook gewoon de normale spelletjes(als Mario, Mega Mindy Dora, Diego etc etc) touchmaster vinden ze hier ook heel leuk en zo zijn er nog veel meer babyverzorging, puppy (nintendogs) allemaal leuke spellen. Er zijn er zoveel dat er vast wel wat bij zitten die je dochter leuk vindt.

Ik heb gisteravond nog met mn partner overlegd. Bij een bekende speelgoedwinkel is een nep i pad te koop en kost 100euro. Dat is goedkoper dan een nintendo, wilt ze ook graag hebben EN we kunnen er zelfs pc spellen opzetten, waaronder de dingen die ze zo super vind: rekenen en schrijven. Dus zoals het er nu naar uitziet gaat dat het worden…maar wel erg bedankt voor jullie antwoorden :-*

Iemand nog leuke tips van Apps voor op de tablet?

Hier staat toevallig een topic een paar plaatsen onder deze topic :smiley:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=104020

Is de tablet met Android?

Ik zou zo’n goedkope tablet echt afraden… :shifty:

Ze zijn zo goedkoop omdat ze niet zo sterk zijn.

Veel spelletjes kunnen er niet op gespeeld worden omdat het ding het niet aan kan…

Ik kan het weten want wij hebben zo’n ding aan mijn moeder gegeven. Als Ereader welteverstaan.

Ik sluit me bij Madre aan sorry…

Ik heb bij de kapper op een goedkope tablet angry birds zitten spelen en daar word je helemaal flauw van.

Een DS-lite of DSi is véél leuker voor een kind van die leeftijd, Loek en ik hebben allebei een iPad en de kinderen mogen daar ook op maar ze pakken vanzelf véél vaker de DS, er zijn veel leukere spelletjes op te doen.

IK sluit me aan bij Madre en Melanie.

Hier in huis de ds lit, maar de afgelopen weken mochten we een dure tablet testen voor mijn man zijn werk, dit was een samsung galaxy tab 10.1. (deze kost normaal ongeveer 400 euro dacht ik)

Ik heb met mijn dochter samen gekeken, en die was er na 10 minuten al flauw van. De ds heeft zo veel meer te bieden voor deze leeftijd.

IK sluit me aan bij Madre en Melanie.

Hier in huis de ds lit, maar de afgelopen weken mochten we een dure tablet testen voor mijn man zijn werk, dit was een samsung galaxy tab 10.1. (deze kost normaal ongeveer 400 euro dacht ik)

Ik heb met mijn dochter samen gekeken, en die was er na 10 minuten al flauw van. De ds heeft zo veel meer te bieden voor deze leeftijd.

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals ik lees is de tablet van intertoys voor zijn geld een aardig ding (ook de buurman schijnt het een leuk ding te vinden voor zn geld, en natuurlijk niet te vergelijken met 1 van 500euro), vooral voor een begin. Als die 100euro op de grond stuiterd, doet ons dat minder pijn dan 500euro. Daarnaast doet ze dus nooit iets met dr v-smile en de Wii wordt door haar ook amper gebruikt. Op school maakt ze wel eens gebruik van een ipad en daar praat ze heel vaak over hoe leuk dat dat is om erop te rekenen enzo. Vandaar dat onze keus toch naar die android tablet gaat, als ie tegenvalt, is het pech. Maar voor nu denk ik de beste keus. Anne is erg zuinig op haar spullen, dus we zullen zien hoe het gaat.

Ja maar het is ook een ‘aardig’ ding voor 100 euro, maar de dingen die jij haar erop wil laten doen kan hij gewoon niet goed aan. Het is toch niet leuk voor haar als ze een leuk spel heeft gevonden ze er niet op kan spelen omdat hij traag reageert…

Vind het zonde, voor 2 tientjes meer heb je een ds.

Maar goed, ieder zijn meug. Misschien vind Anne alleen sleepspelletjes leuk (klaverjassen erop gaat goed) en dan is het perfect.

Ik heb een android tablet (archos) gehad voor 150.

Het is zeker niet te vergelijken met een iPad.

Hij is stukke trager, en als het tegenzit het scherm ook niet echt fijn.

We zullen het wel zien, hebben geen ervaring met i pad ed, hebben dus wel een all in one pc en zijn bekend met dat touchscreen gedeelte en ja dat zal vast trager zijn, maar met dingen typen en rekenen zal geen tijd aan verbonden zitten denk ik…maar goed een gewaarschuwd mens telt voor 2 :wink: