We zijn bezig om de slaapkamer op te knappen. Het plafond en de muren gaan weer strak in de witte verf, mooie nieuwe vloer erin, nieuw bed en een nieuwe linnekast. Allemaal leuk leuk leuk.
Aanstaand weekend gaan we beginnen met witten van plafond en muren dus van de week verf aanschaffen. Heb al heel wat muren gewit in mijn leven maar welk merk ik ook koop, dubbeldekkend, solodek, trippeldekkend enz enz enz… het dekt meestal niet in 1x :?
Wat is nu echt goede, in 1x dekkende latex???
De ondergrond is 8jaar oude off-white structuurverf.
Wie weet welke nu echt goed is???
Wil best wat meer betalen als ik zeker weet dat ik alles maar 1 keer hoef te verven
Wij hebben Trimetal binnen op de muren.
Is een vrij dikke, goed dekkende verf.
Wij hebben 1 gekleurde wand en die hebben we 2 keer gedaan, maar dat zodat je geen ‘banen’ zag, alleen voor de zekerheid.
Daarvoor hadden we SPS verf en zag je namelijk wel waar je geverfd had. Waarschijnlijk hadden we het nu met 1 keer prima gered, maar dus meer uit voorzorg.
Wit hebben we 1 keer gedaan.
Hij is wel vrij prijzig, 160 euro voor 10 liter…
Voor de gekleurde wand hadden we genoeg aan 5 liter, die was 80 euro.
meister polar van de hornbach!
In ons huis waren de muren donker bordeauxrood en met maar één laagje waren ze respectievelijk wit, beige én hemelsblauw (niet in een kamer :mrgreen: )
Dus ook de op kleur gemengde verf dekte in 1 keer.
Wit over donkerrood ook tot mijn verbazing!
Dubbeldekkende Latex praxis merk.
Wij hebben 4 jaar terug ons vorig huis daarmee helemaal gedaan. Nu in ons ander huis hebben we hier ook alles mee gedaan en alle onze muren en plafonds zijn in 1 x wit.
Je moet natuurlijk wel een aardig laagje aanbrengen, dus niet harstikke dun dan moet je wel 2 x witten.
En een goede roller dat helpt ook enorm…
Sikkens. :thumbup: Hier werken wij voornamelijk mee.
Al worden plafonds bij ons toch vaak 2x gerold. Mits het gespoten wordt, dan volstaat 1 laag.
Histor :thumbup:
de muurverf van VT wonen
Altijd Sigma of Sikkens verf :thumbup:
Bedankt voor alle tips!
De dubbel dekkend van de praxis heb ik voor de badkamer gebruikt, witte latex over grijs en toch 2x moeten doen… dus denk dat ik die deze keer maar niet koop.
Over sikkens hoor ik veel goeds, dat zal hem wel worden
histor
allebastine
Eigen merk van Sanders :thumbup:
het ligt er natuurlijk ook aan wat er op de muren zit en wat je er over heen wil verven…
is de muur rood en wil je hem wit dan denkt er maar weinig in 1x genk ik.
wij hebben flexa en dat was hier over de wit gestuukte muren (witte verf) in 1x goed…
Nou wat ik ook belangrijk vind, is dat Sigma & Sikkens ook lekker uitsmeert.
Rolt gewoon lekkerder maar ik ben in dienst geweest van Sigma dus ik ben bevooroordeeld :mrgreen:
Ik denk idd dat het met de kleur eronder te maken heeft. Op veel kleuren moet je gewoon 2 of meer keer verven.
In ons huis hebben we boven op enkele muren na alles met gebroken witte Latex van het Karwei merk gedaan. Dekt prima. Maar die muren waren allemaal al ‘wit’ (niet echt wit, een beetje naar het gelige neigend doordat het al zo lang niet was gedaan, maar niet een felle kleur ofzo).
Ik vind die latex erg goed.
@maantje wrote:
het ligt er natuurlijk ook aan wat er op de muren zit en wat je er over heen wil verven…
is de muur rood en wil je hem wit dan denkt er maar weinig in 1x genk ik.
toch lukte het hier zonder moeite met die van de hornbach hoor, echt donker bordeaux rood in 1 keer dekkend naar wit!
@romata wrote:
Dubbeldekkende Latex praxis merk.
Wij hebben 4 jaar terug ons vorig huis daarmee helemaal gedaan. Nu in ons ander huis hebben we hier ook alles mee gedaan en alle onze muren en plafonds zijn in 1 x wit.
Je moet natuurlijk wel een aardig laagje aanbrengen, dus niet harstikke dun dan moet je wel 2 x witten.
En een goede roller dat helpt ook enorm…
die zou ik dus afraden. Wij hebben die voor ons plafond gebruikt, royaal aangebracht maar tot onze frustratie allemaal rollerstrepen. (ze zitten er nog, na 1,5 jaar :oops: :?) raad nu iedereen aan die zijn plafond gaat doen om voor een goede te gaan, zoals histor monodeck (maar zie hier meer merken voorbij komen waar ik het bestaan niet van wist). Dan maar wat duurder, maar dan ben je wel in 1x klaar. Het plafond WIL je ook geen 2x doen