Welke moet ik nou? (pilvraag)

Ik kan slecht tegen hormomen, maar ik ga er vanuit dat het bij de meeste wel herkenbaar is :mrgreen:

De laatste keer dat ik de pil had (iets met 30) kreeg ik klachten van mijn kuit. Er kwam gelukkig niks uit de onderzoeken, ivm trombose, maar het leek me niet gezond, elke maand een aantal dagen pijn in mijn kuit. Daarnaast bleef ik ongesteld leek het wel, dus ik was er klaar mee.



Maar ik heb nu ook veel last. Ik voel mijn eisprong, pijnlijke borsten, buikpijn en ik loop compleet leeg elke maand, dag 1 (soms ook dag 2) is kraamverband nodig, wil ik niet elk uur kunnen verschonen.

Ook wil ik mijn menstruatie kunnen regelen en dus de pil door kunnen slikken.



Nuvaring hebi ik al gehad, microgynon, yasmin en meer van die merken met 30 heb ik al gehad…maar dit is het gewoon niet. Hellup!

Ik las zelfs nog iets over de pleisterpil, maar dat lijkt me in de sauna niet zo charmant :mrgreen:



Voor anticonceptie heb ik hem niet nodig. Mijn man is al een aantal jaar ‘geholpen’ :wink:



Wie oh wie?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maaruh de mirena misschien? :shifty: :silenced:



Wie weet ben jij wel een van die vrouwen die er mee weg loopt.

Verder heb je nog de prikpil.



succes ermee!!

Daar kun je je menstruatie toch niet mee regelen?



Ik kan moeilijk afspraken maken en áls ik dan een sauna inplan, wil ik wél kunnen gaan :mrgreen:

mij werd de mirena aangeraden omdat je menstruatie ‘kan’ wegblijven.



dat was bij mij helaas niet het geval.

Er is nu ook een pil op natuurlijke basis… de Clara of zoiets…



Je blijft natuurlijk je lichaam voor de gek houden masr misschien kun je hier beter tegen?

Als ik het goed begrijp wil je dus anticonceptie die je kunt regelen mbt tot menstruatie zodat je naar de sauna kunt gaan als jij het wilt?

@rijstkorrel wrote:

Als ik het goed begrijp wil je dus anticonceptie die je kunt regelen mbt tot menstruatie zodat je naar de sauna kunt gaan als jij het wilt?


Ja, daar komt het op neer. De sauna is natuurlijk maar 1 van de voorbeelden he? Ik werk in een wit uniform, dus steeds doorlekken is ook niet prettig.

Ik wil dus een pil om mijn menstratie te kunnen regelen en klachten te verminderen. Alleen heb ik er nog geen gevonden waar ik tegen kan,

Ik zou de Mirena overwegen. Ik ben daar toch wel heel blij mee. :slight_smile:

Ik heb ook de Mirena en mijn menstruatie is helemaal weg gebleven, en ik heb hem al 1,5 jaar. Ik menstrueerde ook altijd veel en had er altijd veel last van.

Vroeger moest ik echt terug van school komen en een dag in bed blijven!

Mirena is mij slecht gevallen, maar twee schoonzusjes zweren erbij omdat idd de menstruatie weg bleef.

Ja zoals mij voorgangers zeggen, zou ik gaan voor een mirenaspiraaltje. Zelf heb ik net de derde laten plaatsen, ik ben dus een groot fan van dit spiraaltje. Geen bloedingen meer. Een enkele keer heb ik last van spotting, dit zijn periodes waarbij ik het te druk heb of stress ervaar.



Overigens heb ik een mirena omdat ik niet aan de pil mag vanwege de vele hormonen. (verkeerde bloedfactor).

Nee sorry… Spiraaltje gaat het niet worden voor me. Die valt écht af.

@Eppo wrote:

Nee sorry… Spiraaltje gaat het niet worden voor me. Die valt écht af.




Prikpil word je ook helemaal niet meer ongesteld volgens mij :think:

Ik zou daar wat info van opzoeken dat is nu denk ik je enige alternatief.

Maar prikpil is ook hormonaal.



Ik zat, voordat mijn ventje als een cadeautje in mijn buik terecht kwam, in de vooronderzoeken voor de Novasure behandeling. En zodra ons cadeautje er is ga ik daarmee verder. Na de nova blijft je menstruatie in veel gevallen weg of is in ieder geval heel licht.

Ik heb me er in verdiept en ken ook iemand die het heeft gedaan. Zonder echt resultaat. Het liefst wordt ik helemaal niet meer ongesteld, maar wil het wel zelf in de hand kunnen hebben.

Prikpil staat me tegen, moet je elk kwartaal terug naar de huisarts en ik lees ook daar geen goede resultaten van.



Lastig hoor… Morgen maar voorleggen aan de huisarts.

Ik zou je niet te veel laten leiden door de dingen die je leest. Anticonceptie is zo persoonlijk, werkt zo individueel dat je eigenlijk pas weet of het iets voor je is tot je het hebt geprobeerd.

Ik wilde ook ab-so-luut geen mirena, maar nu inmiddels álle opties voor mij op zijn en ik zowel migraine als enorm zware bloedingen heb…ga ik het toch proberen.



En dan niet eens per sé vanwege de anticonceptie (hoewel handig…) maar omdat ik echt niet meer kan functioneren met deze bloedingen.

@Lily2006 wrote:

Ik wilde ook ab-so-luut geen mirena, maar nu inmiddels álle opties voor mij op zijn en ik zowel migraine als enorm zware bloedingen heb…ga ik het toch proberen.



En dan niet eens per sé vanwege de anticonceptie (hoewel handig…) maar omdat ik echt niet meer kan functioneren met deze bloedingen.




Wat knap dat je het gaat proberen. Ik moest de eerste keer ook wel over een drempel heen. Maar ben zo blij dat ik het gedaan heb, zou echt niet anders meer willen.

Op een rijtje zetten evt met huisarts wat je al geprobeert hebt, wat daaraan voor jou niet werkte en wat evt nog andere opties zijn. Het lastigste is gewoon zoals gezegt dat het allemaal zo persoonlijk is dat het heel lastig ook is advies te geven.

Net als Marion overweeg ik tzt voor de Novasure te gaan maar mss voor die tijd nog de Mirena. Ook hier geen AC nodig maar een maandelijkse leegloop met bijpassende klachten. En helemaal wanneer er geen kids meer komen hier zal het nog meer als ‘last’ voelen vrees ik. :silenced:

@rijstkorrel wrote:

@Lily2006 wrote:
Ik wilde ook ab-so-luut geen mirena, maar nu inmiddels álle opties voor mij op zijn en ik zowel migraine als enorm zware bloedingen heb…ga ik het toch proberen.



En dan niet eens per sé vanwege de anticonceptie (hoewel handig…) maar omdat ik echt niet meer kan functioneren met deze bloedingen.




Wat knap dat je het gaat proberen. Ik moest de eerste keer ook wel over een drempel heen. Maar ben zo blij dat ik het gedaan heb, zou echt niet anders meer willen.




Ik hoop maar gewoon dat ik bij de groep mensen hoor die het heerlijk vindt :roll:



Enja…het plaatsen…dat moet dan maar he :wink: