Help!!
Ik ga eind van de maand een moederfiets bestellen :dance:
Maar ik kom om in de keuze!
Welke moederfiets hebben jullie en hoe bevalt ie?
Welke dingen zijn echt handig om erop te hebben en welke ronduit nutteloos?
ehh volgens mij zijn hier al meer topics over geweest Jose :shifty:
:-*
Ik heb de sparta limited editie besteld. is een moederdag actie, fiets inclusief zitje voor en achter voor 899 euro. Waarschijnlijk komt ie dinsdag binnen, dan moet ik nog papierwerk regelen (doe het met het fietsenplan) zodra ik erop fiets meld ik het hier (alleen fiets voorlopig nog niet met tanisha voorop, die is nog maar 4 maand…)
maarre om je vraag te beantwoorden
Hier de Batavus MamboDeluxe, echt een heerlijke fiets! Ziet er ook niet echt meteen uit als een mamafiets 7 versnellingen, stuur in verschillende hoogtes/standen, stevige bagagedrager, extra brede banden…
De reden waarom ik een moederfiets wil is omdat ik met een gewone fiets waar een kinderzitje opzit niet kan opstappen zoals ik het gewend ben.
Ik kan namelijk hele moelijk al fietsend op en afstappen.
De ruimte tussen mij en het voorzitje moet daarom zo zijn dat ik gewoon ertussen kan staan.
Die mambo lijkt wat dat betreft ietwat smal ofniet?
Ik vind zelf de amazone erg mooi.
( en ik had inderdaad even kunnen kijken naar andere topics :oops: )
Hier de montego liberty :thumbup: en een prima prijs, vond m’n beurs ook niet onbelangrijk.
Succes met kiezen.
ik móet zeggen, zitje zit nu ook voorop de fiets, maar opstappen gaat niet supermakkelijk. misschien moet ik het stuur even wat naar voren zetten :think:
Hier ook de Batavus Mambo DeLuxe. Super fietsje :thumbup:
Ik heb een Amazone Trendy en ik heb bewust een kleine framemaat gekozen, zodat ik met de beide voetjes op de grond kan. Ik ga dus eerst op het zadel zitten en dan fiets is pas weg.
Het enige nadeel van de fiets vind ik dat ie zo zwaar is, maar hij fietst ligt hoor.
Ik heb een Gazelle Bloom. En ik kon niet opstappen tussen het stoeltje en het zadel. Maar ik ben zelf XXL uitgevoerd :mrgreen: dus als jij maatje 36 hebt zou het wellicht wel kunnen, maar dat kan ik zo niet zien. 8) Verder handig: fietstassen. En als je een Bobike stoeltje voor hebt, een extra montageblok voor op de fiets van je man/vriend. Kan je makkelijk wisselen. Verder… ehm… zou het zo niet weten.
@Amy82 wrote:
maarre om je vraag te beantwoorden
Hier de Batavus MamboDeluxe, echt een heerlijke fiets! Ziet er ook niet echt meteen uit als een mamafiets7 versnellingen, stuur in verschillende hoogtes/standen, stevige bagagedrager, extra brede banden…
![]()
Ik heb dus dezelfde maar dan in het wit

En idd een superfiets!
Joseetje, ik lees even mee want ik wil een andere mamafiets.
Er zijn wel meedere topics over geweest, maar meestal gaan de reacties niet verder dan ‘deze fiets is super’
Maar ik zou graag willen weten wat de fiets zo super maakt
Trapt de fiets zwaar, of juist niet?
En als er twee kinderen bij je op de fiets zitten, hoe gaat het dan? Kom je dan ook nog vooruit?
En als je boodschappen mee hebt op de fiets, is de fiets dan nog te tillen, bij voorbeeld uit het fietsenrek?
Kiept de fiets als je stilstaat en je hebt je kind achterop hebt, of je boodschappen?
Kan je met je voeten bij de grond als je op je fiets zit?
Zwabbert de fiets tijdens het fietsen?
Ik heb zelf de amazone trendy, maar eigenlijk ben ik er niet tevreden over. Ik vind hem veel te zwaar ook tijdens het fietsen.
Dus daarom ben ik op zoek naar een andere, en lees ik graag jullie ervaringen over de andere mamafietsen.
groetjes Myrella
Ik heb een Puch Elegance :mrgreen:
Ik ben er erg blij mee.
Sis ik heb geen maatje 36 :mrgreen:
En al zou ik het wel hebben het is mijn voorgevel die nogal groot is en er dus niet tussen past
Ik kan als ik rustig af kan remmen wel naar de zijkant afstappen, maar dat doet dus vooral erg makkelijk gaan.
Als ik me er tussen(weg) moet vrotten dan ben ik bang dat het een keertje misgaat.
Sowieso word het een klein framemaat om het iets te vermakkelijken.
Ik ben maar 155 dus ik denk dat ik maatje 48 moet hebben.
Ik had een lichte voorkeur voor de amazone trendy, maar ik lees dus dat hij zwaar is.
Dat is wel iets om over na te denken aangezien ik de fiets bij een steeg omhoog en omlaag zal moeten rijden.
Iemand bekend met de amazone classic?
:mrgreen:
Ik stap ook op en af door 1 voet op de grond te houden en de ander op de trapper te zetten. Ik kan met mijn ex-gebroken been nog niet vaart maken bij het opstappen. Ik ga dus met mijn goede been op de straat staan (hoge belasting) en dan met mijn slechte been trap ik de trapper van hoog naar laag in de laagste versnelling. Dan zet ik razendsnel mijn goede been bij en zo kom ik weg. Ok, het ziet er niet uit maar het lukt wel dus boeit het me niet. Ik kan fietsen. Dit deed ik ook zo met het stoeltje voor, Hieke zit inmiddels achter. Mijn fiets fietst heel soepel en ik vind 'm ook niet zwaar. Wat wel lastig is, maar dat zal bij elk merk zo zijn, is het op de standaard zetten met een kind achterop en boodschappen in de fietstassen. Dat is zwaar. Dus wat ik nu doe is de fiets stilzetten, zelf er naast gaan staan, dan het stuur vergrendelen, dan kind eruit en dan pas op de standaard zetten. Scheelt toch 12 kilo sleuren. Ik ben fysiek niet sterk en dit kan ik allemaal. Ik kan ook, ondanks mijn slechte been, goed fietsen op mijn fiets. Ik weet niet waar je woont, maar je mag best eens komen proberen hoor. Ik woon in de buurt van Utrecht/Driebergen. Ik heb ook de laagste framemaat, ben 1,58.
@Sis wrote:
Ik heb een Gazelle Bloom. En ik kon niet opstappen tussen het stoeltje en het zadel. Maar ik ben zelf XXL uitgevoerd :mrgreen: dus als jij maatje 36 hebt zou het wellicht wel kunnen, maar dat kan ik zo niet zien. 8) Verder handig: fietstassen. En als je een Bobike stoeltje voor hebt, een extra montageblok voor op de fiets van je man/vriend. Kan je makkelijk wisselen. Verder… ehm… zou het zo niet weten.
ik heb ook een gazelle bloom… was ook xxl uitgevoerd :mrgreen: (bmi 39) maar kon prima opstappen! misschien kom het omdat ik lang ben…
Ik vind het verder een erg fijne fiets. Fietst super… kom met gemak bruggen en heuvels op! Vind em niet zwaar! Echt een topaankoop waar ik geen seconde spijt van heb gehad! (heb em nu al 3 jaar)
Hier ook de gazelle bloom :thumbup:
@klavertje4 wrote:
ik heb ook een gazelle bloom… was ook xxl uitgevoerd :mrgreen: (bmi 39) maar kon prima opstappen! misschien kom het omdat ik lang ben…
Ik ben kort… heel kort… :mrgreen:
Amazonne Classic is wel een beetje hetzelfde als de trendy, alleen het model ziet er was moderner uit bij de Trendy… De classic is ook best een zware fiets, al vind ik hem wel heel prettig fietsen. Als ik met Elise fiets gaat dat super alleen het eerste begin kost even wat meer kracht. Als hij eenmaal fietst, vind ik hem juist heel erg super stabiel doordat hij wat ‘zwaarder’ is. De brede wielen zijn ook fijn, weet niet of elke moederfiets dat heeft?
succes met je keuze.
groetjes,
Louise
Vraagje van mij 8) (ik zet 'm gewoon in elk mamafiets topic neer :oops: , staan die mooi allemaal bovenaan zo)
De gazelle Bloom… heeft wel iets meer ruimte tussen zitje en zadel dan een “gewone” gazelle fiets?
En deze trapt niet zwaar? Zou ik daar makkelijk 17km op kunnen fietsen?
Ik vind het stuur van de Amazone niet zo mooi en over 2 jaar gaat het voorzitje er waarschijnlijk wel af en dan is zo’n stuur wel erg groot.
Maar deze fietst dus best zwaar?!