oke, op het cb kreeg ik te horen (alsof ik dat nog niet wist :mrgreen: ) dat nano over een paar weekjes geen fv meer hoeft maar gewone melk mag.
maar wat voor een melk geef je dan? Vol/halfvol? biologisch? vers? houdbare? soya?
mijn oudste krijgt nog dteeds soyamelk. ik begon met volle en karne melk maar hij kon niet zo goed tegen gewone melk.
ik probeer straks met levi eerst gewonne volle melk lekker vet en romig. kunnen ze nu nog wel gebruiken heb ook niet van die zwar lijfige kindjes.
het is even proberen wat hij lekker vind. ik zelf gewoon beginnen met gewone melk en dan kun je altijdt nog overschakelen. en waarom biologische is alleen maar duur als het niet echt nodig is en melk is ook goed en heel gezond.
en warm je dat dan op en doe je het in een fles?
@lena3 wrote:
en warm je dat dan op en doe je het in een fles?
ik heb de gewone melk nooit opgewarmt wel even de kou er af soms als het uit de koelkast komt is het wel erg koud.
het is net wat jij makkelijk vind fles, tuit of beker maakt niet uit.
Maar waarom bestaat er dan nr 3 melk en daarna nog peuter melk…
is dat alleen maar commercie…
Ik ga maar om melk bij de boer geloof ik… (lekker vet en zo van de koe…)
:drool: vond ik vroeger ook zo lekker. Mag niet meer dacht ik…
nou duurt nog even dus volg jullie ervaringen en hoop daar een goede tip bij te zien!
natas
@natas1 wrote:
Maar waarom bestaat er dan nr 3 melk en daarna nog peuter melk…
nou duurt nog even dus volg jullie ervaringen en hoop daar een goede tip bij te zien!
natas
ja dat vraag ik me ook af… als je ook gewone melk mag geven waarom dan opvolgmelk… :eh:
@faizaa wrote:
@natas1 wrote:Maar waarom bestaat er dan nr 3 melk en daarna nog peuter melk…
natas
ja dat vraag ik me ook af… als je ook gewone melk mag geven waarom dan opvolgmelk… :eh:
ik denk maar dat is puur wat ik denk.
pure geld klopperij
jij bent toch ook groot geworden zonder peuter of opvolgmelk 3???
1 zo`n pak heb je misschien wel 3 pakken gewonne melk voor…
ja en het werkt als een tierelier: elke moeder wil het beste voor haar kind en als er dan overal opvolgmelk 3 wordt aangeboden, zal dat wle niet voor niks zijn en dus beter dan gewone melk en hopla daar wordt alweer een berg ingeslagen… :wall:
en waarom biologische melk? omdat dat toch echt de meest gezonde melk is (zowel voor de koe als voor degene die het drinkt…).
maar als ik het goed begrijp kan ik dus elke melk pakken die er verkocht wordt…?
@fiep klophout wrote:
maar als ik het goed begrijp kan ik dus elke melk pakken die er verkocht wordt…?
ik zou zeggen ja. en als je merkt dat hij anders reageert op gewone melk kan je altijdt nog over gaan op iets anders.
ik merkte aan ethan dat hij niet echt lekker in zijn vel zat van gewone melk. en na advies van mijn moeder op soya gegaan en was toen snel weer de oude.
Wij hebben Isabel halfvolle melk gegeven…
Maar dit accepteerde ze niet in een keer, dus deden we er eerst twee schepjes opvolgmelk in en dat hebben we afgebouwd en nu drinkt ze gewoon halfvolle melk. Ik geef het nog steeds warm omdat ze dat veel beter drinkt en ze slaapt er zo goed op (en dat doet ze nogal slecht ).
We geven haar s’ochtends trouwens nu nog opvolgmelk nr 3 met pap erdoor. Dit omdat er in de opvolgmelk meer zit aan toegevoegde vitamines e.d. (we zijn nu overigens met het laatste pak bezig, hierna is het gewone melk). We hebben ook nog wel periodes gehad dat ze heel slecht at en dan gaf ik haar opvolgmelk i.v.m. de toevoegingen. Ook is ze twee weken ziek geweest en at nauwelijks, toen accepteerde ze wel een fles en gaf ik haar ook opvolgmelk nr 3.
Je kan dus zelf kiezen wat je doet. Ik begreep trouwens van een vriendin dat een aantal jaar geleden opvolgmelk nr 3 nog helemaal niet bestond en gingen de kids met 1 jaar standaart over op gewone melk.
Groetjes Alex
Heb geprobeerd om Lara halfvolle melk in een beker te geven, maar ze gedroeg zich alsof ik haar probeerde te vergiftigen… KV in een beker wil ze ook absoluut niet, warm of op kamertemperatuur, allemaal smerig.
Nu krijgt ze dus #3 in een flesje. Ik ben namelijk zo’n moeder die zich laat wijsmaken dat KV toch wel voedzamer zal zijn dan halfvolle melk… :oops: . Lara drinkt nog best veel melk, het is echt nog een belangrijk onderdeel van het menu. Dus toch maar de melk met de toegevoegde vitamines en weet-ik-veel.
De #3 is goedkoper dan #2, dus ben ik toch overgegaan toen ze 1 jaar werd.
Misschien is dat mengen wel een goede tip Alex :thumbup: . Zal ik zeker proberen als ik haar echt over wil hebben op de normale koeienmelk.
Volgens mijn cb is de nr. 3 inderdaad commercie, althans voor kids die goed groeien en normaal op gewicht zijn. Ik moet waarschijnlijk (nou ja moet, ze raden het aan ) wel de nr. 3 gaan geven omdat Kaylee ver onder de curve zit, zowel gecorrigeerd als ongecorrigeerd. Anders gewoon halfvolle melk lijkt me
ik ben er niet uit… ga hier eens het net over speuren…op de site van het voedingscentrum is niets te vinden, ik heb ze een mail gestuurd als vraag dus binnen nu en 2 weken volgt het antwoord van het Voedingscentrum.
natas
@mama monique wrote:
@faizaa wrote:@natas1 wrote:Maar waarom bestaat er dan nr 3 melk en daarna nog peuter melk…
natas
ik denk maar dat is puur wat ik denk.
pure geld klopperij
jij bent toch ook groot geworden zonder peuter of opvolgmelk 3???
1 zo`n pak heb je misschien wel 3 pakken gewonne melk voor…
ja zoiets denk ik ook… dus ik ga vanaf 1 jaar gewoon halfvolle melk aanbieden… en BV daarnaast… kan het dat ze de BV gaat weigeren zodra ze andere melk proeft? weet iemand dat?
Tot nu toe heeft ze alleen maar bv gehad. Nu nog 3x per dag.
Maar komende week haal ik de middag voeding er af en krijgt ze dan soya groeimelk.
Dit op advies van een dietiste omdat ze allergisch (=uitslag) reageert op yoghurt (dus waarschijnlijk ook op gewone koemelk).
Over 3 maanden moet ik dan weer eens gewone koemelk proberen om te kijken of ze er dan wel tegen kan.
Ben benieuwd of ze de nieuwe melk lust.
Hoi
Ik geef Sebastiaan 's ochtends pap van nutrilon 3 en 's middags krijgt hij soja groeimelk.
De nr.3 krijgt hij, omdat hij in gewicht niet zo hard aankwam en daar zit net even iets meer energie, sindsdien is z’n gewicht ook weer goed. En de soja groeimelk ook vanwege z’n gewicht en hij vindt soja melk lekkerder. Op sommige zuivelproducten reageert hij allergisch en dit gaat gelukkig goed.
Groetjes,
Heleen
Faizaa, ze zal eerder de andere melk weigeren omdat ze liever BV wil.
Ben benieuwd wat het voedingscentrum zegt Natas.
@lena3 wrote:
Faizaa, ze zal eerder de andere melk weigeren omdat ze liever BV wil.
Ben benieuwd wat het voedingscentrum zegt Natas.
:mrgreen: owwwwwwwwww DAT is geen probleem hahahaha… :-*
Ha, dat denk jij. Tot je over 14 jaar nog met een dochter aan de tiet zit :mrgreen: .
@lena3 wrote:
Ha, dat denk jij. Tot je over 14 jaar nog met een dochter aan de tiet zit :mrgreen: .
hahahahahha… :thumbup: die zit!!!