Welke medicatie mee op vakantie?

Wij waren in Kroatie op vakantie en Lotte had steeds buikpijn en diarree. Ik was helemaal vergeten om daar iets voor mee te nemen. Wat nemen jullie zoal mee voor kleine kwalen? M.a.w. wat nemen jullie als voorzorgmedicatie mee naast een EHBO-trommel???

Groetjes,

Viratine

paracetamol (zowel zetpillen als gewone tabletten, ook voor ons zelf)

ORS

Immodium

Dat is het geloof ik wel…

ligt eraan waar ik heen ga. Iig altijd zetpillen paracetamol. Die zijn niet overal te krijgen, en plaatselijke middeltjes oraal zien toe te dienen bij een ziek kind is hier geen succes gebleken :roll:

Naar oeganda neem ik ook nog een berg diaree-remmers en ors mee (al is ors ook makkelijk zelf te maken). Maar verder eigenlijk niet zo veel :think:

Zeker in westerse landen is veel ook plaatselijk te krijgen, dus dan zou ik niet inzien waarom je meer moet mee nemen dan dat wat je in nederland ook als voorzorg in huis hebt.

Ik heb paracetamol (zetpillen), ors, afterbite voor kids, VHS voor wondjes e.d. klaar liggen, we gaan naar Italie :slight_smile:

paracetamol

zetpil voor kinderen , als ik wendy mee heb

zelf diclofenac

diareeremmer

mijn tabletten tegen allergische reacties

mijn neusdruppen

tocotolin.

verder gewoon verbandtrommel en dat rode troep jodium

en tekentang. :thumbup:

Ik heb echt nog nooooooooit een verbandtrommel mee genomen op vakantie… :oops:

valium :wink:

@Nefarious wrote:

valium :wink:
:eh:

Pleisters, paracetamol en anti-insectenmiddel.

Meer eigenlijk niet.

Ik ben niet zo’n voorstander van diarree-remmers in het algemeen. Mijn idee bij diarree is dat je lichaam zo snel mogelijk iets kwijt wil wat blijkbaar niet goed voor je is, dus dat ga ik liever niet met medicijnen tegenhouden. Tenzij je net die dag een reis van 10 uur voor de boeg hebt of zo… maar anders kijk ik het liever een paar dagen aan. Mocht het nodig zijn, dan koop ik het wel ter plaatse.

ORS neem ik ook nooit mee, het is sowieso bijna overal te koop, maar je kunt het ook makkelijk zelf maken. Eigenlijk is het niets anders dan vloeistof met heel veel zout en suiker erin.

In het geval van diarree of buikgriepje maak ik meestal extra zoute bouillon, en om te drinken zoete frisdranken of ranja, dat werkt ook goed.

pleisterspray

pleisters

sterilon

kinderparacetamol

gewone paracetamol

ibuprofen bruis

calendula wondzalf

prik weg van vsm

blarenpleisters

tekentang

after sun

zonnebrandcreme

zakmes

tandenstokers (maar die zijn vooral om de tom tom te resetten, die is een beetje ziek namelijk)

pincet

iets tegen muggen