Binnenkort gaat Jinthe over naar een groot bed. We hebben nog geen matras en weten ook niet goed welke te kopen.
Nu al een dikke matras of is een peutermatras ook nog goed nu. Verschil ligt in de densiteit. Kg vulling per kubieke meter.
niemand ?
Wij hebben gekozen voor een goed ademend matras, volgens mij 12 cm als ik me niet vergis.
Jill ligt op een peutermatras
Hier een gewoon enkelbed matras.
Wel een goeie.
Ik zou gewoon een normaal stevig matras gebruiken indien je een groot bed hebt voor Jinthe. Waarom een peutermatras ? Persoonlijk vind ik dat weggegooid geld. Weer een fabrikant die handig inspeelt op de markt voor kinderen.
@Karin2 wrote:
Ik zou gewoon een normaal stevig matras gebruiken indien je een groot bed hebt voor Jinthe. Waarom een peutermatras ? Persoonlijk vind ik dat weggegooid geld. Weer een fabrikant die handig inspeelt op de markt voor kinderen.
Omdat een peutermatras goedkoper is en je geen jaaaaaren dezelfde matras gebruikt dacht ik misschien eerst een peutermatras (omdat jinthe nog niet zo veel weegt en dat dus wel voldoende zou moeten zijn) en dan over een paar jaar een normaal 1persoonsmatras.
heeft Jinthe een groot bed ( gewoon formaat) of een peuterbed of had je nog niets gekocht
nijn, een groot bed. Staat nog ingepakt in de doos maar het is een normaal 1 persoonsbed. Dus matrasmaat moet 90*200 zijn.
Ze verkopen hier peutermatrassen van die maat, die zijn 13 cm dik maar de densiteit is dus anders, minder stevig veronderstel ik. Omdat peuters nog niet veel wegen??
maar kan het niet kwaad dat als je een peutermatrs koopt dat je een gaat er tussen hebt dan…?
Inprincipe een matras gebruik je niet lang… weet niet om de hoeveel jaar maar dan moet je toch een nieuwe hebben
De peutermatrassen die ik gezien heb zijn allemaal een groot formaat. Alleen de densiteit is dus anders dan van een normaal matras. En de prijs.
Ok… Jill heeft een peuterbed en die is 1.60 en de matras is ook 1.60 vandaar dat ik het vroeg…
ah zo ja.
Ik wil best een gewoon matras kopen hoor, daar niet van, maar het is idd zoals je zegt dat je toch na een paar jaar een nieuwe moet kopen en dan leek het me misschien beter eerst een goedkopere te kopen die voor nu wel goed genoeg is.
Pfff, al die dingen, denk er teveel bij na denk ik
dan zal ik gewoon een peutermatras kopen…
zo zwaar zijn de kids nog niet
Oe…ik heb geen idee…Joas slaapt al maanden op een peutermatras,maar heb niet echt opgeleten wat voor soort het was…
gewoon het enige matras wat die babyzaak verkocht…hij was gemiddeld geprijsd,dus ik denk ook gemiddelde kwaliteit…hij is best stevig, niet zacht dus…dik,dus hij ligt niet hard op de lattenbodem…
Ziet er goed uit iig…
Wij hebben een pockteveringmatras voor Kirsten. Een hele dikke. Ze had die al in ledikant formaat en nu dus in haar grote bed ook.
ik heb de bedbank van ikea. Daar zit standaard een matras bij van 55 euro… sultan fagras of zo… Die is voor kinderen tot 11 jaar
Ja, idd, tegen die tijd dat ze dan weer een nieuw matras moeten hebben, is deze weer versleten… dus of je nu een peuter matras NU NEEMt, maakt dan denk ik niet uit.
Voor Ylana hebben wij een koudschuim-matras.
Wij hebben een “meegroeimatrasje” van Ikea. Hij zal zo’n 12 cm hoog zijn en is in drie delen. Nu staat het bedje op de kleinste stand en ligt alleen het grootste deel erin. Het bed kan nog twee maten groeien en dan komen er van die “opvulstukken” in :mrgreen:
het is een matras van ikea geworden.
Sultan fageras. Over een paar jaar kopen we dan een nieuwe en één van betere kwaliteit en steviger. Als jinthe op deze matras gaat liggen wordt het amper ingedrukt (in tegenstelling tot wanneer ik mij erop leg :oops: ) dus dat gaat nog prima tot ze echt meer weegt.