Welke margarine doen jullie op t brood?

Misschien gekke vraag, in ons voedingsschema staat brood besmeerd met margarine, wij hebben dus altijd Bona, maar daar staat niet op of dat nou halvarine of margarine is…

Dus vandaar mijn vraag.

Groetjes van Mij

…er schiet me eigenlijk nog een vraag te binnen, op het CB adviseerde ze me brood van 1 dag oud (dan plakt het waarschijnlijk niet zo), maar wij hebben dus bijna altijd brood uit de vriezer, is dat ook goed?

Groetjes van Mij

Ik gebruik ook brood uit de vriezer hoor. Even in de magnetron, smeren en eten maar. Gaat prima en ze krijgt het prima weg hoor, zonder geplak.

Wat betreft de boter, wij gebruiken gewoon dezelfde boter die wij zelf ook gebruiken hoor. Is halvarine (dus geen margarine) maar lijkt mij ook prima.

Groetjes Renate

Ik gebruik altijd vers brood uit de vriezer…de korsten zijn dan

wel hard en knapperig maar die eet ze toch nog niet.

(die tip van brood van een dag oud heb ik nog niet gehoord :think: )

Op brood smeren wij Becel light die wij zelf ook gebruiken. :wink:

…hihihi, ik neem het dus toch wat te letterlijk / precies…,

dacht wel al dat uit de vriezer ook prima zou zijn, maar twijfelde omdat me dus anders was verteld ( dat van ‘een dag oud’)

Dus thnx voor de antwoorden groetjes…

huh krijgt ze geen korstjes?

Viènne krijgt 1 broodje met kortjes en al.

Ook uit de vrierze met becel.

Voor babies en kinderen word toch margarine geadviseerd hoor, de vetten, vitamines en mineralen die er in zitten hebben ze echt nodig.

Net zoals halvolle melk, volle kaas e.d.

Halvarine en light producten doe ik dan dus ook niet.

Boter en margarine
Het voordeel van roomboter is dat het weinig hulpstoffen bevat, super licht verteerbaar is én vitamine A en D levert. Het is daarentegen een dierlijk product, met verzadigde vetten, die weer minder gezond zijn, dus gebruik het met mate.

Plantaardige halvarine en margarine leveren ook vitamine A en D, omdat dat eraan is toegevoegd. Margarine en halvarine heb je in verschillende soorten en kuipjes, met en zonder gezondheidsclaims.
Je kunt beter geen harde margarine in een wikkel kiezen, want ook al is deze plantaardig, hij bevat veel (gehard) verzadigd vet. Dan kun je beter halvarine of zachte margarine uit een kuipje kiezen.

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/faqs_bijvoedingsforum/faq_3.html

@jacqueline20 wrote:

huh krijgt ze geen korstjes?

Viènne krijgt 1 broodje met kortjes en al.

Ook uit de vrierze met becel.

Nou dat brood van ons is nogal dik gesneden (lekker) en die korstjes

zijn zooooo hard en knapperig dat wil ik haar nog niet aandoen. Heb zelf

moeite om het weg te krijgen af en toe :wink:

De korstjes van de onderrand van het brood krijgt ze wel.

(Ze eet lekker 2 sneetjes brood 's-morgens en 2 sneetjes brood

tussen de middag :wink: )

Kan iemand mij dan verschillende margarine s in een kuipje noemen (de zachte variant dus)?, want is de bona ook een margarine? dat staat nl. niet op de verpakking (handig)

thnx groetjes

Bona is inderdaad ook margarine. Ik gebruik deze ook omdat er meer vetten in zitten dan in halvarine zoals Becel

Hier smeren we dus wel met halvarine, huismerk AH bewust de blauwe kuip, maar dat is alleen maar omdat er geen melk of sojaeiwit in zit. Anders kreeg ze gewoon roomboter :wink:

Ik meen dat het van gouda’s glorie is, heb je kindermargarine, daar zit geen melk in, maar wel weer bouwstoffen ed wit met groene kuip geloof ik.

Verder kun je ehhm eff denken hoor blue band soja margarine proberen , die vind ik zelf lekkerder. Die hebben trouwens volgens mij ook speciale kindermargarine blue band goede start oid geloof ik?